Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Prachtvinkjes Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Prachtvinkjes
Dick uit Aruba
Oud Lid
Posts :11

Oud Lid
2005-09-24 - 23:53:32

Ik ben aan het overwegen om een aantal Gouldsamadines (Chloebia Goulddiae)aan te schaffen. (Zij vallen onder de categorie Australische prachtvinken.)

Nu ze hier op Aruba niet echt voordelig zijn geprijst, wil ik graag weten of deze vogels nog enige zangkwaliteiten hebben en hun gemiddelde levenduur.


atlantis
Oud Lid
Posts :37

Oud Lid
2005-09-25 - 01:07:49

Zangkwaliteiten hebben ze niet echt en kwa levensduur liggen ze zoals de andere Australische prachtvinken.


Dick uit Aruba
Oud Lid
Posts :11

Oud Lid
2005-09-25 - 17:37:35

Dank je Atlantis.

Hoe oud is dat gemiddelde?; dit weet ik namelijk nog niet.


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2005-09-25 - 19:16:03

tussen 5 a 6jaar uitzonderingen daar gelaten , zang stelt eigenlijk niks voor,qua zang kun je beter papegaaiamadines nemem al is dat ook weer niet juh van het


Dick uit Aruba
Oud Lid
Posts :11

Oud Lid
2005-09-25 - 20:42:17

Bedankt Goulds!

Inmiddels ben ik er achter dat het "zingen" inderdaad niets mag voorstellen. Nu ben ik ook niet persé op zoek naar een voortreffelijke zanger (zoals een kanarie bijvoorbeeld) maar ik vind ook niet leuk dat ze de gehele dag hun snavel houden. Neem als voorbeeld even de zebravink. Zingen is twee keer niets, maar ze produceren toch een vriendelijk "gebiep", zijn lekker levendig dus vind ik dit een prima vogel om te bezitten. Ik hoop ook deze kwaliteiten te vinden in de Australische prachtvink, het is dan mijn investering waard. De levensverwachting vind ik overigens zeer acceptabel.


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2005-09-25 - 20:53:40

Ik weet niet hoeveel plaats je uittrekt voor je vogels, maar ik heb een verzameling van een aantal soorten die zo elk hun kwaliteiten hebben... zoals de mozambiquesijs en blauwfazantje voor het zingen en zebravinken voor de levendigheid en eventueel gouldamadines voor de kleuren... enz


Dick uit Aruba
Oud Lid
Posts :11

Oud Lid
2005-09-25 - 21:11:51

Nou weet je, ik heb 20 grasparkieten, 4 valkparkieten, 1 personata, 10 zebravinkjes en 8 rijstvogeltjes. Elke soort heeft z'n eigen ruimte. (www.bikebird.com)

Ik vind het dus geen bezwaar om ruimte te maken voor nieuw vogelbloed. Ik kweek (nog) niet dus mijn vogels broeden (nog) niet. Ik heb vogels omwille de vogels en niet omwille de hype van bijzondere kleurslagen en met tentoonstellingsprijzen gevulde vitrinekasten.
Ik vind het leuk om mooie allround vogeltjes te hebben die mij veel kijkplezier geven en als het even kan nog een beetje geluid produceren ook.


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2005-09-25 - 21:38:27

Voor een echte zanger kun je misschien overwegen om Picolet's aan te schaffen. In Suriname zijn ze geringd te verkrijgen en werkelijk prachtige zangers. Ik heb verschillende vogels gehad en gekweekt en zeker de moeite waard om ze aan te schaffen in Suriname. Helaas kunnen ze niet meer meegenomen worden legaal in de handbagage naar Nederland door de quarantaine verplichting.
Ik weet niet of het vrij is om bij jou vogels in te voeren vanuit Suriname.


Dick uit Aruba
Oud Lid
Posts :11

Oud Lid
2005-09-25 - 21:57:29

Ik heb van de Picolet gehoord (althans onder een andere naam) Dit moeten van die hele piepkleine vogeltjes zijn. Ik kan wellicht eens aan iemand vragen om te kijken of ze ingevoerd / uitgevoerd mogen worden.


atlantis
Oud Lid
Posts :37

Oud Lid
2005-09-25 - 22:06:17

Rode druppelastrildes zijn prachtige vogels die een redelijke zang hebben maar dat zijn wel Afrikanen.


Dick uit Aruba
Oud Lid
Posts :11

Oud Lid
2005-09-25 - 23:26:13

Er zijn, vooral in Europa, veel mooie zangers te koop. Op Aruba, waar ik woon, is de keuze zeer beperkt. Als ik iets "anders" zou willen, moet dat ingevlogen worden. Ik beperkt me dan maar tot de keuze van de lokale dierenwinkel. Het is een ongelofelijk gedoe om gevogelte binnen te krijgen.


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2005-09-26 - 12:08:19

De edelzanger is een levendig en goed zingend vogeltje goedkoop 12,50 gemiddeld



Tenzi
Website Member
Posts :261

Website Member
2005-09-26 - 18:00:02

Ze zijn qua kleuren niet te vergelijken met de kleuren van de goulds, maar als je beweeglijke en meer 'drukke' vogeltjes wilt, kan je ook (bruinrug)goudmussen of maskeramadines nemen. Vooral de laatste maken geluidjes vergelijkbaar met de zebravinken.
Beide soorten zijn erg vredelievend en je kunt ze ook goed in groepjes houden (zelfs aan te bevelen) net als de goulds. Ik weet echter ook niet of ze op Aruba te krijgen zijn en wat ze dan kosten.
Succes.


Dick uit Aruba
Oud Lid
Posts :11

Oud Lid
2005-09-26 - 18:54:21

Bedankt allemaal voor de goede adviezen.

Nogmaals...ik woon op Aruba en moet mij beperken tot de keuze van de lokale vogelhandelaar. Nu heb ik de keuze tussen de prachtvink en de prachtvink. Vandaar ook mijn vragen over die prachtvink. Vogels importeren of uitvoeren is een ongelofelijke rompslomp hier, dus is het laatste waar aan ik denk.


Dick uit Aruba
Oud Lid
Posts :11

Oud Lid
2005-09-27 - 04:18:13

Inmiddels 4 gouldsamadinen gekocht. De 1 niet mooier dan de ander. Prachtige vogel, leuk riedeltje. U kunt ze hier bezichtigen: www.bikebird.com


Dick uit Aruba
Oud Lid
Posts :11

Oud Lid
2005-09-29 - 05:36:36

hmmm...ik kan het niet laten,'k ben zo trots:


Mooi he?



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 159 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede