Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > koppel Tamme zonparkieten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : koppel Tamme zonparkieten
Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-10-01 - 14:46:13 send message to Dennis Fr.

nou ik ga het toch proberen.een tamme man en een tamme pop bij elkaar gezet.tenminste als straks na het sexen ook blijkt dat de man een mannetje is.laugh :D.dat merken we volgende week wel.nu eerst ff aankijken of het wel klikt tussen de 2. of ze uberhaubt wat zullen proberen?.ze hoefen niks te doen maar zou toch leuk zijn.

Groeten Dennis


HOBBYKWEKERIJ
Website Member
Posts :71

Website Member
2005-10-01 - 15:28:44 send message to HOBBYKWEKERIJ

beste

wij kweken alleen maar met handtamme koppels in de argo hobbykwekerij en dat gaat perfect!!!
integendeel tot wat sommige BEWEREN en het geeft je heel veel voordelen
groeten argo
en komt goed met die zonparkieten, dat weet ik zeker


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-10-01 - 16:10:45 send message to dooren

Ik denk dat het succes van kweken zal liggen aan de "mate" van tamheid, tussen tam en tam zit namelijk veel verschil. Ook de soort vogels speelt een rol.

Zelf heb ik ook tamme poppen die absoluut niet kweken, het is dus geen wet van meden en perzen, helaas.
Gert


Falcon
Website Member
Posts :72

Website Member
2005-10-01 - 18:46:49 send message to Falcon

happy :)Hoi Dennis

Ik heb zelf een tam koppel Valken. Eerst dacht ik ook dat word niks de hele zomer niks.
Nu gaan ze toch leggen. Heb de man er al vaak op gezien en pop zit vaak in het blok.
Dus als het een koppel is komt het helemaal goed
Zal voor je duimen

groetjes mike


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2005-10-01 - 21:45:27 send message to Swaas

Ik heb ook gekweekt met suuuuper tamme valken, in de huiskamer, in een hele grote kooi 1/1/2m
Het leuke eraan was, dat we de kleintjes om beurten eten gaven, en de ouders soms erbij zaten te schooien om nog wat pap mee te etenlaugh :Dlaugh :D
Op 4 weken waren de jongen zo gewoon aan mijn handen dat ze zonder problemen op volledige handvoeding kwamen, op 6 weken vlogen ze samen met de ouders s'avonds los in de woonkamer, en op 10 weken gingen ze naar hun nieuwe baasjes, super tam en héél sociaal wink ;)
Dit is heel leuk om doen razz :p


HOBBYKWEKERIJ
Website Member
Posts :71

Website Member
2005-10-01 - 23:07:42 send message to HOBBYKWEKERIJ

beste

swaas zeer mooie reactie ik beweer al jaren dat je perfect kan kweken met handtamme vogels en je zowie zo zachter karakter krijgt bij de jonge en ze ook langer bij de ouders kunnen blijven voor je met hand opvoeding begint
wie heeft nog goeie ervaringen met handtamme vogels en kweken
dit is eens een goed forum vraag

argo


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2005-10-01 - 23:52:04 send message to molineti

Er is veel diversiteit in de vogelwereld!!!

De valkparkiet is 1 van de makkelijkste vogels om met te kweken

Ik weet zeker dat bij kakatoes het eerder een nadeel dan een voordeel is ,dat de vogels tam zijn!!(ik praat dan wel over natuurbroed,en niet over het simpele eieren rapen)wink ;)


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2005-10-02 - 07:27:38 send message to bert1974

ik heb zelf een koppel venezuela amazone,s die zijn allebei handtam ik heb ze los van elkaar gekocht en zaten beide gewoon in de huis kamer ze waren echt super tam .toen ik ze kocht waren ze allebei 2 jaar en ik had de eerste jongen bij dit koppel op hun derde jaar het probleem is nu dat ze echt niet meer tam zijn en alleen maar met elkaar bezig zijn . dus het verhaal dat tamme vogels niet kweken is gewoon grote onzin


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-10-02 - 08:48:14 send message to dooren

Nogmaals er zijn verschillen gradaties van tamheid, bij bv. bepaalde lorisoorten welke zeer tam worden kan kweken echt worden vergeten.
Niet elke vogel cq vogelsoort is hetzelfde.

Was het maar "grote onzin" dan zou het tenminste erg gemakkelijk en handig zijn.

Zo eenvoudig is het niet allemaal.
Gert


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2005-10-02 - 08:55:17 send message to broto

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Als de "man" ook een man is, dan is het enkel afwachten en zien we vanzelf hoe dit verloopt wink ;)

Henk


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-10-02 - 09:01:56 send message to Dennis Fr.

We zullen zien ik geloof ook wel dat het ene soort tam is het andere soort tam niet dus het zal allemaal niet even makkelijk zijn om er mee te kweken.mocht het lukken dat ze eventueel toch tot broeden overgaan is het wel de bedoeling dat ze het nest zelf groot gaan brengen.

Groeten Dennis


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2005-10-02 - 10:31:03 send message to bert1974

hallo dooren
daar heb je mischien ook wel gelijk in ik weet van lori.s verder ook niks af .ik gaf alleen mijn ervaring even aan en natuurlijk niet alle vogels zijn gelijk ,heeft de leeftijd van de jonge vogels als je ze uit het nest haalt er mischien ook nog invloed op ik haal mijn grijze roodstaartjes er pas uit als ze minimaal 7 weken oud zijn zodat ze toch ook een opvoeding krijgen van de ouders


hberg
Website Member
Posts :15

Website Member
2005-10-09 - 01:58:00 send message to hberg

Hallo Dennis,ik ben misschien wat laat met een reactie maar heb zelf 5 koppels zonparkieten en mn beste koppel komt uit de huiskamer.....!Ik heb nu het 3e legsel op stok en haal nu wel het broedblok weg(even rust gunnen)Ik heb ook dit jaar een tamme jendaya bij een wildvogel gezet en heb nu ook 3 jongen die op uitvliegen staan!!Dus ik denk dat het helemaal goed gaat komen en wens je veel succes,groeten Hans


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-10-09 - 07:35:25 send message to Dennis Fr.

Hallo Hans

dit klink toch wel heel positief erg leuk dat je er toch jongen bij hebt.wie weet zal ik dat geluk ook hebben.

Groeten Dennis



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 254 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede