Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > mijn adoptantje......... Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : mijn adoptantje.........
Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2005-10-02 - 21:55:30 send message to Swaas

Zoals ik al verteld had, heb ik een patagonische rotsparkiet opgevangen.
Het beestje heeft 3 jaar in een cafe gezeten, zal er maar niet over uitweiden maar ze was compleet geshift, dronk alcohol en vrat alleen ongezonde cafe brol.
Ze zag bruin van de nicotine, hoe ze het heeft overleeft is me een wonder.
Ze komt nu stilletjes aan tot rust, krijst niet meer de ganse dag, en begint "normaal" te eten en te drinken.
Ze is al een paar keer gewassen, en ze vind het zalig, het water dat er nu afloopt is niet meer bruin maar gewoon zuiver, en het vederdek begint te blinken. In het begin drong het water direct in de pluimen, nu parelt het er gewoon af, trouwens de kleuren komen er terug mooi door, ook omdat ze elke dag een paar uur buiten zit in het zonnetje, bij de parkieten, gelukkig is ze met iedereen, mens en dier bevriend, zodat ze zonder problemen met de andere vogels kan rondvliegen in een ruime voliére overdag.
s'Avonds komt ze dan binnen en samen met de ara floddert ze van de ene schouder naar de andere, speelt met haar belletjes en kettingetjes nog wat en rond een uur of 10 kruipt ze in haar kooi.
Dan moet ik er een deken overheen leggen, anders wil ze niet slapen en begint dan te krijsen.
Ik ben blij dat ze zich zo goed heeft aangepast en vooral dat haar gekrijs is opgehouden.
Ze heeft werkelijk 10 dagen aan een stuk gekrijst, op alles en nog wat, zelfs toen ze aan het eten was......ik veronderstel dat ze behoorlijk last heeft gehad met afkikken van al die cafe smeerlapperij, maar vooral van de alkohol, de eerste dagen kreeg ze s'avonds nog haar wijntje of biertje, en zo minder en minder.
Nu krijgt ze enkel nog water en vers geperst fruitsap......laugh :D
Ik zal proberen om foto's te plaatsen , maar mijn foto site ligt eruit en ik ben op zoek naar een ander middel om foto's te kunnen plaatsen


Hannie
Website Member
Posts :327

Website Member
2005-10-02 - 22:33:23 send message to Hannie

Hoi Swaas

Wat geweldig van je dat je dit beestje hebt opgevangen.
En als ik de achtergrond lees is dit beestje van de hel in de hemel gekomen bij jou.
Ik denk dat de vogel bij jou een fijne toekomst tegemoet zal gaan.
( Ik weet het wel zeker )

Groetjes Hannie


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-10-03 - 09:03:00 send message to johanblok

Prachtig dat je die vogel een heel 'afkick programma' geeft. Dat is ook een enorme verandering van omgeving voor de vogel.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-10-03 - 09:53:35 send message to Hawkeye_NL

Swaas super!

Ik help je alleen wel hopen dat door al dat drank gebruik en slechte voeding de vogel geen lever of nier problemen heeft gekregen of ontwikkeld. Misschien niet onverstandig te overwegen of je hier preventief onderzoek na kunt laten doen. Stel dat het iets heeft opgelopen dan kan je er misschien niog iets aan doen!

Erwin


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-10-03 - 17:30:39 send message to tonnl

Echt een heel mooi verhaal, fijn dat er mensen als jij zijn! Dit valt zo'n beetje onder "de dieren beschermen tegen de beesten".

Foto's kun je ook op http://www.filedump.nl/ plaatsen, kost niets en werkt prima. Wel de link goed onthouden, terugvinden is lastig.
Ton.


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2005-10-03 - 22:44:31 send message to Swaas

Dit bericht is 1 keer gewijzigd



En nu maar hopen dat ze erop staat.(op de schouder van mijn ventjewink ;) )
Ze heeft een inwendige reinigings en ontsmettings kuur gekregen van de DA, die zou ervoor moeten zorgen dat eventuele ontstekingen zouden genezen, daarna een 10 daagse vitaminenkuur.
Ze ziet er nu goed uit en is héél levendig en ontzettend aanhankelijkhappy :)


Lilian
Oud Lid
Posts :89

Oud Lid
2005-10-05 - 09:58:27 send message to Lilian

Mooie vogel zeg!!!
Heel veel succes ermee.
Goed dat je deze vogel een 2e kans geeft.
Petje af.happy :)


Smirnoff
Website Member
Posts :86

Website Member
2005-11-07 - 18:58:54 send message to Smirnoff

Goed dat je het vogeltje heb opgevangen...
Leuk beestje om te zien..
echt petje af dat je hem een kans geeft..


charon
Website Member
Posts :69

Website Member
2005-11-08 - 10:42:21 send message to charon

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Wat een pracht vogel
En wat een schoften , sorry hoor maar hoe mensen met dieren omgaan onbegrijpelijk gewoon.
Ik snap er geen hout van.
En vooral met vogels hoor je vaak dat mensen heel laks zijn in de verzorging net alsof vogels geen levende dieren zijn met gevoelens.
Ik kwam een paar maanden ook zo iets tegen vogels totaal verwaarloosd in een priegel kooitje zonder speelgoed niets helemaal kaal geplukt.
Ja werd er gezegd ze zijn wel gelukkig hoor
kom op zeg!
Ik hoop dat mensen zich bewuster worden van dierenleed, want je hoeft een dier niet te slaan om hem te mishandelen. Er zijn manieren zat.
Als je niet om een diertje kan geven moet je er ook niet aan beginnen !


En Swaas helemaal toppie!
Er zouden meer echte dierenvrienden moeten zijn.


sarell
Website Member
Posts :177

Website Member
2005-11-08 - 11:59:06 send message to sarell

Hawkeye_NL: [............... geen lever of nier problemen heeft gekregen of ontwikkeld. Misschien niet onverstandig te overwegen of je hier preventief onderzoek na kunt laten doen. Stel dat het iets heeft opgelopen dan kan je er misschien niog iets aan doen! ]

en wat heb je daaraan als de dokter zegt: hij is helemaal vekankerd of iets dergelijks? dan heb je jezelf er nog meer mee.
Ik zou zeggen: Geniet er lekker van, en als die doodgaat, ja, dan gaat die dood, je hebt je best ge-probeerd de vogel het zo goed mogelijk naar de zin te maken, en een goed tehuis te geven.


mariannenl
Website Member
Posts :197

Website Member
2005-11-08 - 16:31:02 send message to mariannenl

petje af voor jou dat je dit doet, en het zal met veel geduld en liefde best weer allemaal goed komen !

Ik heb zo een drie tal jaren geleden een grijze roodstaart gekregen, die zat daarvoor in een cafe maar toen ze gingen verbouwen kon dat ineens niet meer, en zo ging hij van huis , naar huis naar huis
Tot hij bij ons kwam.
Ik heb hem er samen met Hedwig helemaal bovenop gekregen, maar hij zal altijd vals blijven, hij is veel te veel gepest.
Hij vindt het leuk je onverwachts te bijten, en je merkt gewoon dat dat een spelletje van hem is geweest ( en van de klanten, helaas)

En dit is en blijft een buitenvogel als we hem naar binnen doen ( vorig jaar toen het wat harder vroor) plukt hij meteen, dus met hem geen gesjouw !

Vele groetjes,
Marianne.


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2005-11-08 - 22:07:45 send message to Swaas

Er zijn iinderdaad problemen geweest met de vogel, maar......alle eer gaat naar Johanblok hoor, die is SPECIAAL uit het noorden naar Breda gekomen MET DE BUS shocked 8O, waar we elkaar ontmoet hebben,en hij heeft Janou meegenomen,dit heet ik dus dierenliefde, hij heeft haar kunnen plaatsen in een opvang waar ze momenteel in quarentaine zit, en dan mag ze naar een grote volière samen met een aratinga als speelmaatje.
Zo weten we nu zeker dat ze niet meer op de markt komt of van hier naar daar zal verhuizen, de opvang is definitief happy :)
En zo mogen we zeggen WE hebben ons best gedaan om dit dier een betere toekomst te geven, in een (hopelijk) beter wereld wink ;)wink ;)wink ;)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 231 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede