Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > wat is volgens jullie de fijnste papagaai voor in een voliere Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : wat is volgens jullie de fijnste papagaai voor in een voliere
lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2005-10-03 - 17:38:29 send message to lennard

ik vraag me af wat jullie de fijnste papagaai voor in een voliere vinden.happy :)


Mp vd Sande
Website Member
Posts :158

Website Member
2005-10-03 - 18:28:49 send message to Mp vd Sande

Ik vind de fijnste papegaai in de voliere een loriwink ;) je hebt er wel meer werk aan daar bedoel ik mee voeding huisvesting maar als je dat op orde hebt en je hebt een koppel lori dan beleefd je daar echt heel veel plezier aan.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2005-10-03 - 20:11:48 send message to molineti

De rosee kakatoe:mooie kleuren,altijd bezig,intelligent,en maakt (relatief) weinig geluidhappy :)


pennantrosella
Website Member
Posts :181

Website Member
2005-10-03 - 20:31:47 send message to pennantrosella

Ik denk dat dit een persoonlijke smaak is, ik hou bijvoorbeeld Australische parkieten, maar een ander houd het bij amazones, Amerikaanse parkieten, ara's, of misschien wel amazones, keuze te over dus, maar waar staat de voliere, in een buurt of vrijstaand, zo is het niet aan tebevelen om krijsers in een buurt te houden al vind ik zelf zon parkieten heel mooi.
Dus al bij al een persoonlijke keus die een ander denk ik niet voor u kan doen, maar wel in advizeren.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-10-03 - 20:46:45 send message to dooren

Natuurlijk een loriwink ;), altijd bezig, vele bonte kleuren, geen grote herrieschopers (de meeste soorten dan), leuke karakters, gemakkelijke voeding, en kweken is ook niet overdreven moeilijk.

Kortom een feest om zo'n dier in huis te hebbenlaugh :D
Gert


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-10-03 - 22:14:48 send message to johanblok

Na verschillende soorten gehad te hebben, en nog veel meer bij anderen gezien te hebben, vinden wij amazones de meest interessante soort. Hun luidruchtigheid is natuurlijk een nadeel maar wij vinden hun gedrag werkelijk fantastisch (maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak).

Als ik op een goede dag eens zin, energie en tijd heb voor iets heel anders, wil ik het ooit nog eens proberen met een koppel lori's (heb ik nog nooit gehad).


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-10-04 - 02:28:05 send message to tonnl

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Forpusjes zijn ook heel erg mooi, de mini-papegaaitjes. Heb je ook iets minder ruimte voor nodig...

Ton.


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2005-10-04 - 08:13:06 send message to lennard

okeey allemaal leuk maar dat zijn alle vogels ben gewoon benieuwd wat jullie de leukste papagaai voor in een voliere vindenhappy :)


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-10-04 - 08:47:08 send message to johanblok

Daar zul je gelukkig nooit een eenduidig antwoord op krijgen, hoe meer je het vraagt, hoe meer verschillende antwoorden.


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2005-10-04 - 11:09:08 send message to Daniel

ik zit nog enorm in dubio, ik vind zowel de verschillende aratinga als the verschillende poicephalus soorten prachtig


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2005-10-04 - 12:47:52 send message to hdra

Dat is toch voor iedereen verschillend. Ligt eraan waar en hoe woont i.v.m overlast buren. Als ik naar de kaketoesoorten kijk dan zeg ik de Inka kaketoe. Deze hebben een aangenaam geluid. De andere kaketoesoorten kunnen meer schreeuwen of krijsen. Lori's zijn heel mooi maar enorm bewerkelijk. Enorm dunne ontlasting, stinken en spuiten het tegen de muren op. Je moet dan wel echt een nachthok met tegels hebben. Kijk eerst eens goed bij andere kwekers en ga een naar vogelparken.


Fokke
Website Member
Posts :224

Website Member
2005-10-04 - 13:10:27 send message to Fokke

Ik wil graag even reageren op de reactie van hdra.
Lories stinken bevuilen de muren en zijn zeer bewerkelijk. Graag wil ik hdra uitnodigen bij mij te komen kijken en ruiken want ik betwijfel of hij/zij ooit een lori heeft gezien. Als je de voliére goed inricht en normaal regelmatig schoonmaakt dan zijn lories niets vuiler en bewerkelijker dan andere vogels en ik durf te stellen dat er geen enkele vogel zo aantrekkelijk is zowel in kleur als gedrag (speels lief en beweeglijk) dan onze mooie lories.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-10-04 - 13:31:14 send message to dooren

Dat vind ik dus ook wel meevallen met loris, ik ken zelf liefhebbers die een ruime voliere hebben vol planten waar ze redelijk tot goed van afblijven. Een binnenkooi met gazenbodem en wat beukensnippels oid voorkomt al veel werk.

Bij kleinere buitenvolieres met een dikke laag kiezel blijft ook alles mooi. De afgelopen 10 jaar heb ik deze buitenvolieres nooit niet schoongemaakt, wel kan de regen erop vallen en spoelt de kiezel op deze manier schoon.

Binnen heb ik gewoon een vloercoating aflopende naar vloerputjes hierdoor is het zeer snel en gemakkelijk te reinigen met een hoge drukreiniger. Elke week een paar uurtjes schoonmaken voor zo'n 80 loris bij mij volstaat.

De wanden zijn gewoon van een goede gladde baksteen.

Ook voeding is van belang, met een te lage energieinhoud moeten ze te veel opnemen om hun basis energieverbruik te halen. Goed voer met een hoge energie-inhoud voorkomt veel eten dus ook veel ontlasting. Ook stuifmeelkorrels/pollen erin voorkomt dat de ontlasting dun wordt.

Laat ik zo stellen 35 jaar lang vogels waarvan bijna 20 jaar met loris, nee dat wordt nooit meer anders, tenzij ik op een kwade dag horizontaal wordt afgevoerd.
Gert


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2005-10-04 - 15:51:52 send message to hdra

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Fokke

Wellicht begrijp je mijn reactie niet of was ik niet duidelijk. Ik heb het over een niet aangepaste voliere voor lori's. Het zijn inderdaad prachtige en leuke vogels. kan ik weten want we hebben al 30 jaar vogels (en ook de blauwe bergen gehad). Echter als je de boel niet zo voor elkaar hebt als jou volieres dan wordt het alleen maar irritatie en daar wil voor waarschuwen. Immers je schrijft zelf op je eigen site letterlijk het volgende:

De wanden van de binnenhokken [b][b]moeten goed afwasbaar zijn aangezien de vogels met hun dunne ontlasting deze behoorlijk kunnen bevuilen [/b][/b]en ze daardoor regelmatig gereinigd moeten worden. Ideaal is om de wanden te betegelen en ze dan regelmatig schoon te spuiten met bijvoorbeeld een hogedrukspuit. De bodem van de binnenhokken kunt U het beste bedekken met een laag kattenbaksteentjes of beukensnippers, deze absorberen namelijk snel de dunne ontlasting en voorkomen tevens dat de speciale lucht die de vogels van nature verspreiden niet onaangenaam wordt. Zelf heb ik in mijn binnenhokken plm. 40 cm. boven de grond gazen roosters gemonteerd waaronder ik de bodembedekking strooi.

Ik maakte vorig jaar in Meppel mee dat iemand zijn lori bijna voor niets weg wou doen omdat hij niet meer tegen de dunne ontlasting en evt stank kon. Natuurlijk had hij maar beter moeten schoonmaken, maar veel mensen realiseren zich dat niet.

Ik neem de uitnodiging om een keer te komen zeker aan want ik vindt het altijd interssant om bij andere kwekers te kijken.



Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-10-05 - 01:31:41 send message to Chow

Dit bericht is 4 keer gewijzigd

Officieel zijn kakariki's parkieten en geen papagaaien. Desondanks wil ik deze soort toch even noemen. Ik kan niet anders zeggen dat een voliere met kakariki's 1 groot feest is. Ze ogen als kleine papagaaien door hun grote snavel en omdat ze uit hun poten eten, maar ze zijn in gedrag echt super. Niet schuw en bijzonder vriendelijk en nieuwsgierig. Ik heb kakariki's die de dag na aanschaf al uit m'n hand aten en in m'n broek klimmen op zoek naar nog meer zonnepitten. Soms ben ik 10 minuten bezig om uit de voliere te komen omdat ze langs mij de sluis invliegen en ik dus steeds bezig ben met ze. Met de buren krijg je geen last. Kakariki's maken nauwelijks herrie. Hooguit wat gemekker in de ochtend maar dat stelt niks voor. Juist vanwege deze eigenschappen en vanwege hun fantastische uiterlijk ben ik volledig op deze soort overgestapt. En je kunt er ook nog eens een andere vogel bij zetten want de kakariki is dus totaal niet agressief.

http://www.parkietenplaza.nl/pictures/chico.jpg

http://www.parkietenplaza.nl/pictures/deby.jpg

(foto overschrijdt maximaal formaat)


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2005-10-05 - 11:15:31 send message to lennard

ik ben gisteravond ook een koppeltje gehaaldhappy :)

dat geluidje wat ze maken is echt cool



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 238 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede