Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > snel hulp gevraagd (blauw-gele ara) Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : snel hulp gevraagd (blauw-gele ara)
mr. ara
Oud Lid
Posts :3

Oud Lid
2005-10-08 - 15:29:27

hoi hoi,

Ten eerste wil ik me even voorstellen.

Ik ben Bram Finken uit Heerlen. Ik heb 2 grijze roodstaarten en een geelvoorhoofd amazone.
Nu heb ik sinds 3 dagen een baby blauw-gele ara gekocht bij Dennis-papegaaien in Den Haag.
Het beestje is 8 weken oud. Volgens Dennis moest het diertje nog 4 keer per dag met de hand gevoerd worden. Hij heeft mij daarvoor pap (speciaal voor ara's) van het merk AVI-PLUS verkocht en een soort anti-anti-bioticum van het merk AVI-PRO probiotic. nu heb ik eens gehoord dat je ook goed moet kijken of de krop leeg is voordat je hem weer opnieuw voert. ik zit dus nu echt een beetje met mijn handen in het haar.
Aangezien ik een hoop verhalen over Dennis gehoord en gelezen heb, weet ik niet echt wat ik nou moet geloven. ik heb er in ieder geval spijt van dat ik me heb laten aanpraten om een ara te pakken die nog met de hand gevoerd moet worden.
Nu is mijn vraag of u misschien tips en/of aanwijzingen voor mij hebt om mijn beestje toch op een goede verantwoorde manier te laten opgroeien.

Eventueel een voedingschema.

En hoe ik verder moet met hard voedsel en fruit en dergelijke?
Wanneer mag een baby in een kooi (hij zit nu op aanraden van Dennis in een grote kartonnen doos)?
Waar kan ik de pap het beste van maken i.p.v. dat AVI-PLUS?

Alle informatie is welkom.

Dit is het voedingschema wat ik erbij gekregen heb:

2 eetlepels hands rearing parrot (pap) + 1 mespunt probiotic mengen met heet kraan water tot yochurt dikte. (i deel pap, 4 delen water) voelen aan uw lip. het moet 38 a 40 graden celcius zijn.

Vanaf 6 weken in RVS bakje:

1 theelepel AVI PLUS parrot parkeet
1 theelepel kiemzaad
1 theelepel fruit
1 theelepel parrot bix

Vanaf 8 weken in RVS bakje:

1 deel healthy parrot
1 deel parrot bix
1 bakje water

Ik hoop dat u mij eventueel kunt en ook wilt helpen.

Alvast bedankt,

Groetjes

Bram Finken
Elandstraat 61
6414 CM Heerlen

045-5323413
06-23429558

bram.finken@gmail.com


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2005-10-08 - 16:07:41

kijk onder zoeken in forum en vul in voederschema of hand opfok.
Ik zou eerst het voederschema van ... volgen.
Er zijn leden van vogelarena die veel ervaring hebben met hand opfok je kunt ze altijd een bericht sturen door op het envelopje boven in de topic te klikken

succes



hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2005-10-08 - 20:11:33

Hallo

Neem anders even contact op met Loor en co zie banner hierboven. Bert kweekt ook met ara,s en is zeer betrouwbaar. Wellicht wil hij je wel even helpen. Jammer dat je bij de dennis hebt gekocht (corrupte zooi) Bert verkoop ook wel jonge ara;s maar daar krijg je ze heel anders mee en altijd goede begeleiding.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 188 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede