Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > ziektes? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : ziektes?
lucspies@PLANET
Website Member
Posts :1

Website Member
2005-10-08 - 17:26:49 send message to lucspies@PLANET

atoxoplasmose?,coccidiose?, megabacterie?
Wie heeft een idee?
De vogel zit dik en lusteloos soms met hangende trillende vleugels, het is een insecteneter.
Hij lijkt mij niet vermagerd,ik zie geen blauwe leverplek.Ondertussen kuur ik verder met esb 3
Hopelijk weet iemand raad,wie wil mij hierbij helpen?


irri
Website Member
Posts :114

Website Member
2005-10-08 - 17:58:47 send message to irri

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

hoi, heb je wat meer details?, hoelang is dit zo?
hoe is de ontlasting? eet hij wel verder goed?en wat is esb3?

groetjes marjan


ray
Oud Lid
Posts :45

Oud Lid
2005-10-08 - 18:14:49 send message to ray

Ik zou eerst met wat mest naar de dierenarts gaan vooraleer je gaat kuren.Want het kunnen meerdere dingen zijn.En dan is het wel belangerijk dat je weet waar je voor kuurt.Want van kuren hebben ze vaak nog meer last van als de ziekte zelf.Succes!!

groeten Ray.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-10-08 - 23:37:19 send message to tonnl

In elk geval zou ik de vogel ook warm zetten. Dat helpt in elk geval energie besparen die hij nu hard nodig heeft.
Soms helpt ook verse kwark voeren als het een onschuldig darmprobleem zou zijn. Ook dat kan in elk geval geen kwaad, vergelijk het met jakult (of zoiets) voor de mens.
Succes.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-10-09 - 00:03:53 send message to dooren

Hmm Ton, vogels missen enzymen om melksuikers af te breken, dus van kwark krijgen ze nog meer diaree en dan krijgen die positieve bacteriën ook geen kans om zich te nestelen.

Liefst niet meer dan een paar procenten van het dieet mag melksuikers bevatten.

Een mestonderzoek moet trouwens ook plaats vinden voordat men kuurt, nu kan een dierenarts niks meer "zien". Kortom de mest is verpest.

Dan had je nog "beter" naar een breedspectrum antibiotica kunnen grijpen, dan wist je tenminste zeker dat de ziektewekkende bacteriën erbij zaten.

Trouwens het kan ook gewoon flagelaten zijn oid. Dan werken antibiotica's weer niet.
Gert


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2005-10-09 - 14:48:08 send message to Picolet

Insecten eters drinken weinig en kun je het beste een druppel rechtstreeks in de bek geven van een antibioticum.



dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-10-09 - 17:02:52 send message to dooren

Alleen we moeten dan wel opletten dat we de juiste antibiotica in de keel druppelen, bij bv. baytrill wordt de keel en slokdarm verbrand.
Dat is dus ook geen pretje.

Virbravet schijnt minder kwaad te kunnen, alleen dit is dan geen breedspectrum antibiotica, dus het is mogelijk dat het dan weer niet werkt.
Gert


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-10-10 - 00:16:10 send message to tonnl

Misschien gebruiken de vogels wel andere stoffen uit de kwark dan, want ik heb timalia's die ik een paar keer per jaar een beetje geef. Ze vinden het heerlijk en nog geen problemen gehad.
Kunnen ze de ongebruikte stoffen niet op een gezonde manier gewoon weer uitscheiden?
Ik heb het ooit gehoord dat het goed zou zijn voor de darmflora, geprobeerd zonder nadelige gevolgen en dus doe ik het af en toe maar.

Ik hecht veel waarde aan jouw mening en kennis. Wat vind je Gert, blijven doen of beter niet?
Ton.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-10-10 - 21:44:44 send message to dooren

Een paar procenten is niet erg, Ton. Dat wordt dan gewoon afgebroken door de bacteriën in de darmen.

Kwark bestaat bv uit veel water dus zo vlug zit je nu ook weer niet aan een paar voedingsprocenten melksuiker.

De ontlasting is een goede indicator, wordt deze uitgescheiden als diaree dan ga je te ver. (Bij diaree kunnen vogels uitdrogen en verzwakken)

Dit is bv. een extra risico als vogels een dunne ontlasting hebben zoals loris, dan zal het dus niet opvallen dat ze aan de diaree zijn.
Gert



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 146 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede