Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Grijze roodstaarten en kou.... Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Grijze roodstaarten en kou....
markricardo
Website Member
Posts :47

Website Member
2005-10-09 - 14:04:58 send message to markricardo

Even een vraag vanaf deze kant...
We hebben een overkapping(tje) voor onze schuurdeur van zo'n 210 breed x 150 diep bij ca. 210 hoog,hieronder heb ik vanmorgen een hangkooi (deze hadden we nog staan) geplaatst van aluminium en is 170 diep x 100 hoog x 55 diep.de achterkant en beide zijkanten zijn helemaal dicht en alleen de voorkant is dus open.Hier zou ik graag op den duur een koppeltje Grijzen in willen plaatsen.Hier kan geen wind door waaien,maar er kan wel vorst bij omdat hij zeg maar wel in de buitenlucht hangt (weliswaar overdekt,maar toch).Zou ik hierin Grijzen kunnen huisvesten of moeten ze echt bijverwarmd worden 's winters?Ik kan evt. plexiglas voor de kooi monteren.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-10-09 - 14:23:18 send message to dooren

Mark, Ik zou als ik jouw was toch zorgen dat bij nachtvorst een licht verwarmd binnenhok beschikbaar is, tot bv. min. 3-5 graden celcius. Dit zal de algehele conditie van de vogels ten goede komen.
Gert


memaa
Website Member
Posts :195

Website Member
2005-10-09 - 18:16:48 send message to memaa

Hallo,
kan je er een 'grote' nestkast in hangen? Daar kunnen ze dan bij te felle kou gaan inzitten, vooral 's nachts.
Mijn grijzen komen bij felle kou ook nog buiten zitten.
Gr


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2005-10-09 - 18:42:46 send message to molineti

Als het mogelijk is zou ik de kooi wat dieper maken,55 cm is wel erg smal voor zulke grote vogelshappy :)


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2005-10-09 - 19:23:49 send message to wiechmann

bij mijn hebben de grijze onder een afdak afgelopen winter bij vorst jonge grootgebracht
maar inderdaad 55 cm is heel smal


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2005-10-09 - 19:23:53 send message to wiechmann

bij mijn hebben de grijze onder een afdak afgelopen winter bij vorst jonge grootgebracht
maar inderdaad 55 cm is heel smal


markricardo
Website Member
Posts :47

Website Member
2005-10-09 - 21:03:57 send message to markricardo

Bedankt!
Er kan idd een nestkast in en ik kan de helft evt. dicht maken met plexiglas.en meer dan 55 diep kan ik 'm helaas niet maken,anders kunnen zowel de poort (die zelden gebruikt wordt,maar toch) en de schuurdeur niet meer open kunnen.Ik wilde ze eerst een vlucht geven van 2x1x2m. maar velen zeiden me dat ze dat niet nodig hebben,omdat ze meer klauteren dan vliegen,vandaar dat ik dacht aan die kooi die ik nog had staan in panelen...ze moeten hier niet in,als het beter zou zijn dan komen ze gewoon binnen,een koppel heb ik toch nog niethappy :)


markricardo
Website Member
Posts :47

Website Member
2005-10-09 - 21:08:06 send message to markricardo

Als er geen Grijzen in kunnen....hoe zit het dan met een koppel Bonte boertjes?(dan komen de Grijzen in een ruimte waar iig geen vorst komt)


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-10-10 - 23:29:42 send message to Chow

@MarcRicardo

Je zegt 170 diep x 100 hoog x 55 diep. Bedoel je 170 breed, 100 hoog en 55 diep?? Daar kan namelijk makkelijk een koppel Bonte Boeren in.


markricardo
Website Member
Posts :47

Website Member
2005-10-11 - 00:19:23 send message to markricardo

@Chow.
Dat klopt idd....170 breed x 100 hoog x 55 diep happy :)


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-10-11 - 00:44:25 send message to Chow

In dat geval is de ruimte fraai voor bonte boeren. Ze kunnen klimmen en ook de vleugels strekken. Ik zou er idd wel dan een grote nestkast in plaatsen zodat ze beschut kunnen slapen.


markricardo
Website Member
Posts :47

Website Member
2005-10-11 - 09:36:36 send message to markricardo

Blok komt er sowieso in,dus met bonte boertjes zou het geen problemen geven?Anders gaat ie hier weg en komt ie ook gewoon binnen als alles klaar is...(Ik wilde er alvast een koppel in doen)


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-10-11 - 12:42:20 send message to Chow

Tsja, kijk in een buitenvoliere zonder vorstvrij nachthok kan het sowieso gaan vriezen. Kou overleven ze wel maar voor de conditie is het niet fantastisch. Nou verschilt het ook waar je woont. Bij mijn familie in Assen kan het stevig vriezen. Hier in de randstad in een woonwijk relatief vlak bij de kust vriest het het afgelopen decennium allang niet meer zo stevig. De keuze is aan jou. Vooralsnog overleven de vogels het wel maar het is meer wat je zelf wilt. Daarin kan niemand je verder raden. Ik zag gisteren bij iemand overigens een broedblokverwarmer. Ken het zelf niet maar misschien is dat wel wat.


markricardo
Website Member
Posts :47

Website Member
2005-10-11 - 19:55:42 send message to markricardo

Iig bedankt voor je (jullie) antwoord(en),maar ze komen gewoon op den duur binnen te zitten,dan ben ik er van verzekerd dat het op dat gebied goed zal gaan.wink ;)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 166 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede