Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > voeding baardmannetje/kwikstaart etc. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : voeding baardmannetje/kwikstaart etc.
Mars80
Website Member
Posts :94

Website Member
2005-10-11 - 16:57:25 send message to Mars80

Zou iemand mij kunnen inlichten over de voeding voor Europese insecteneters als baardmannetje, kwikstaarten, roodstaartjes en tuinfluiters?

Voldoet een dieet van insecten/universeelvoer in combi met makkelijk verkrijgbaar levend voer (pinky's, meelwormen, krekels)of zal ik er werkelijk op uit moeten trekken om zelf insecten te gaan vangen? De voliere beschikt over waterpartijen, dus enkele muggen etc zullen ze zelf wel kunnen vangen.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-10-11 - 18:38:35 send message to Niltava

Is een moeilijke nog grotendeels onbekend pad.
Er wordt meer en meer mee gekweekt.
Je zou Jan Ewals(reageert hier ook wel eens) kunnen vragen, of Derison(adverteerd hier wel eens met als de Derisongroep) kunnen bellen.
Beiden gebruiken een mengsel wat in grote lijnen neerkomt op een mengsel van een insecten(universeel)voer en een (zelf samengesteld)eivoer.
Eventueel wil ik je die recepten ook wel geven, maar het is misschien netter het via hen te doen.
In heb begrepen dat in Duitsland veelal wordt gevoerd met "echte" (wilde)insecten.
Hier een site waar je mogelijk wat aan hebt(zie bij roodborstje)
http://www.dievoegeleuropas.de/
Tenzij je echt een hele grote voliere hebt zullen de aanwezige insecten niet genoeg zijn. Wel een mooie aanvullen.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 135 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede