Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > patio ombouwen tot voliere: tips gevraagd Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : patio ombouwen tot voliere: tips gevraagd
ivo
Oud Lid
Posts :1

Oud Lid
2005-10-17 - 12:11:38

Hoi,
Ik heb geen enkele ervaring met het houden van vogels, maar zou volgend voorjaar graag wat leuke, niet al te schrikachtige (zang)vogeltjes in onze patio (4x ommuurd en dus goed beschut) willen onderbrengen. De patio is 3,3 bij 3,3 meter met een hoogte van 5 meter. Er liggen hardhouten vlonders op de vloer.
Mijn idee was om een dak van gaas te maken en nachtverblijven op te hangen. En ik wilde er een olijfboompje neerzetten.

Maar volgens mij komt er nog wel meer bij kijken. Ik heb in ieder geval de volgende vragen:

Is zo'n hardhouten vloer geschikt?
Is het een probleem dat er heel af en toe vreemde vogelpoep naar binnen zou komen?
Worden vogels ziek van de blaadjes van een olijfboom (ik neem aan dat ze eraan zullen knabbelen?) Welke plant of boom zou evt wel geschikt zijn?
Hoeveel en welke vogels kun je bij elkaar zetten en ook 's winters buiten laten? En kunnen die er dan ook tegen als je de voliere komt schoonmaken?

Zijn er dingen/tips die mij en de vogeltjes voor een mislukking kunnen behoeden??

Alle info/links is/zijn welkom!!
Zeer bedankt.
Groet, Ivo


pirtre
Website Member
Posts :54

Website Member
2005-10-17 - 12:27:12

hallo,
het lijkt mij een leuk plan, ik zou alleen wel een deel overdekken zodat ze (vooral 's winters) droog kunnen zitten.
Leuke en sterke vogels zijn: rijstvogels, chinese nachtegalen, zebravinken en natuurlijk kanaries. Ik weet niet of een olijfboom giftig is maar zolang je geen parkieten gaat houden kan het wel. Goede planten zijn verder: buxus (voor nestgelegenheid, klimop, laurier, vlier en verder eigenlijk alles wat hard groeit.

Zorg er in ieder geval voor dat de vloer goed schoon te houden is,
veel succes,
Pieter


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2005-10-17 - 22:42:02

Vreemde vogelpoep krijg je altijd als je dak niet 100% dicht is, maar anders krijgen je vogels nooit de kans om zich eens lekker nat te laten regenen.
Ik heb 1/5 van de volière open zodat ze kunnen kiezen, en de meeste kiezen maar al te graag voor regen, vooral in de zomer.
s'Winters gaat het open gedeelte dicht.
Op de grond vind ik hout niet echt hygienisch, de vogelpoep is er niet zo goed af te krijgen, en hout is een broeiplaats voor ongedierte vooral bloedluizen en vlooien.Natuurlijk kan je die regelmatig schoonmaken en ontsmetten, maar of de vogels dit leuk zullen vinden is een andere vraag, vogels hebben graag zand, bij mij zie ik regelmatig vogels die een zandbad nemen.
Voor de rest vind ik het idee suuuuuuper, mooie grote ruimte, goed afgeschermt tegen de wind, en een leuke boom om in te stoeien, ikzelf zet er wilg in, groeit snel en is niet giftig (knotwilg) kan je elk jaar snoeien als je die niet te groot wil, maar met een volière hoogte van 5 meter, zal dit wel ff duren voor je de snoeischaar zal nodig hebben.
Weet 1 ding zeker, een japanese nachtegaal fluit héééél mooi, maar is een gehaaide eieren dief, wil je kweken, zou ik hem er niet bijsteken in het broedseizoen, wil je niet kweken, laat hem erbij zitten, je zal écht wel een minimum aan nakomelingen dan krijgen, en ook geen kopzorgen om je jonge vogels een goede nieuwe thuis te willen bezorgen.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 192 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede