Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > ik kap d'r mee !! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


golemm
Website Member
Posts :151

Website Member
2005-10-19 - 16:53:16 send message to golemm

zitten er tropen in het stadspark????? wist ik niet. Kan me wel herinneren dat er fazanten etc zaten. Heb ik en mn vader nog vroeger aan meegewerkt.


birdfreak
Website Member
Posts :112

Website Member
2005-10-19 - 17:39:28 send message to birdfreak

Gewoon je voliere wat aanpassen en alles komt heus wel in orden. Ik heb vroeger ook al die problemen gekend. De voliere was open. Dus had ik soms ook last van salmonella of coccidiose. En de bodem was van aarde wat dus eingelijk ook niet te onderhouden valt. Wat heb ik dus gedaan gewoon m'n voliere volledig overkapt en aan 3 zijden dichtgemaakt en een bodem in beton gegoten. En sindsdien heb ik bijna geen gezondheidsproblemen meer.
PROBEER dit eens, wat heb je te verliezen? Als het nog zou tegenslaan kan je dan nog altijd stoppen.

succes en hou de moed erin!

Jan


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-10-20 - 00:36:41 send message to tonnl

Wat ook kan is de volière een half jaartje leeg laten staan en in mei of zo eens kijken of je weer voorzichtig wil beginnen.
begin daarna met sterke vogels en slechts een paar, dan kun je langzaam misschien weer een mooi bestand opbouwen.
Tegen kattenschade helpt dubbel gaas perfect.

Succes met afwegen van alles,
Ton.


ray
Oud Lid
Posts :45

Oud Lid
2005-10-20 - 18:35:14 send message to ray

golemm kop op!!! als ik zo naar je voliere kijk zou je het beste er dubbel gaas tegen aan kunnen maken zodat de katten of uilen geen kans meer krijgenwink ;)Ten 2e zou ik golfplaten op het dak gaan leggen van je voliere om zo de besmettings druk te verkleinen.Want de wilde vogels die over je kooi vliegen kunnen ook voor ziektes zorgen.

golemm give it a second thoughtwink ;)

groeten Ray.wink ;)


golemm
Website Member
Posts :151

Website Member
2005-10-31 - 11:31:19 send message to golemm

Nou ok dan...omdat jullie zo aandringen wink ;)
Ik heb dit weekend 10 cm beton gestort en morgen maken we het dak af over de gehele lengte. t overgebleven sijsje hebben we al weggedaan, evenals de kwartels. De goulds gaan er ook uit (veel te zwak/doorgekweekt naar mijn indruk) en ook de Splendids en nog wel n paar. Dit is t laatste dat ik probeer en met n uitgedunt vogelbestand. Met de drie vogels in de ziekenboeg gaat t gelukkig ietsje beter, ze zijn momenteel niet doodziek, maar genezen zijn nog niet. Deze maatregelen moeten echt helpen want ik wil geen zieke/dode vogels meer.


memaa
Website Member
Posts :195

Website Member
2005-10-31 - 13:58:58 send message to memaa

Hallo,
hoop dat er nu geen vogels meer zullen sterven.
Er was hier nog iemand die zijn vogeltjes dood gingen. Er is toch geen verband tussen jullie? Bij dezelfde persoon gekocht of iets dergelijks.
Gr


golemm
Website Member
Posts :151

Website Member
2005-10-31 - 15:25:32 send message to golemm

nee, ik heb mijn vogels bij verschillende liefhebbers en n paar in de handel gekocht, in Zuid Limburg.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-10-31 - 15:39:50 send message to natasja

muts die ik dan ben ben ik dan vooral nieuwsgierig hoe je iemand zo ver hebt kunnen krijgen je zgn. zwakke vogels over te nemen ...?


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-10-31 - 19:02:26 send message to dooren

De handel Natasja, die kopen bijna alleswink ;)
Gert


golemm
Website Member
Posts :151

Website Member
2005-11-01 - 13:51:55 send message to golemm

Nou zo heel moeilijk is dat niet....het sijsje was niet zwak zoals je hebt kunnen lezen, t stomme beest slaapt alleen tegen het gaas, zodoende.
de kwartels wil ik niet meer omdat ik nog niet zeker ben hoe vochtvrij mn voliere zal worden en kwartels zijn heel gevoelig voor oogontsteking en ze hebben nu nog maar een werkend oog ieder. degene die ook t sijsje overnam had er geen problemen mee en uiteraard heb ik er niks voor gevraagd. Er zijn ook nog mensen die wat voor de beesten over hebben en een goed tehuis kunnen vinden / bieden en de vogels niet meteen bij het grofvuil / handel zetten! Daarbij zijn mijn Goulds niet zwakker dan andere Goulds, (als ze n ziekte overleven misschien zelfs sterker), ze hebben alleen de pech gehad dat mijn voliere blijkbaar niet geschikt is en het gros is gewoon kerngezond!!



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 166 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede