Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Site nieuws > Ervaringen met draadloze minicamera's voor gebruik in Volières? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-10-23 - 00:24:25 send message to Chow

Ik heb er 1 besteld. Mijn nieuwe Bonte Boeren zijn volgens mij constant in de weer met van alles maar als ik bij ze kom dan zitten ze als wassen beelden op stok. Je zou denken dat ze daar al zo 2 weken zitten. Ik zet er dus volgende week zo'n camera bij om ze beter te kunnen observeren op TV. Bovendien is dat stukken leuker dan de tv-programma's de laatste tijd. Als webhoster ga ik dan ook kijken of ik de beelden redelijk kan streamen met deze apparatuur. Kunnen jullie allemaal meekijken happy :)


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2005-10-23 - 08:59:56 send message to kakatoe

Jammer dat degenen allemaal praten over hoegoed de draadloze en niet draadloze bewakingscamera's wel niet zijn.
Maar de belangrijkste info word hier vergeten of bewust niet verteld.
Als ik camera's zou plaatsen dan praat ik over een afstand die rechtstreeks naar mijn voliere gaat van z'n 50 meter met 7 muren er tussen.
Waarom praten jullie niet over afstanden is dat niet belangrijk??
Volgens mij is de kwaliteit van de camera's en de afstand het belangrijkste voor een goed beeld of heb ik het mis!

gr Jan


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2005-10-23 - 09:50:50 send message to hdra

Jan

In jouw situatie werkt een draadloze camera dus echt niet. Je zult naar een vaste camera met bekabeling moeten hier is afstand geen probleem. echter wel een stuk duurder. Een nadeel bij dekker vind ik dat je de camera wel mag proberen (heb ik oo gedaan) Echter je betaald zowel de toezending als het retourneren, dus heb je een kwart van de camera al betaald?

Henk

Henk


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2005-10-23 - 09:55:17 send message to kakatoe

Met wat voor sturingskabel moet ik hier voor hebben?
Kan ik volstaan met een kaikabel of niet

gr Jan


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-10-23 - 12:13:02 send message to Chow

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

IP camera met cat5 bekabeling. Dat moet volstaan. Ik heb maar 10 meter te overbruggen met alleen een raam en houten schuur wand. Dat moet draadloos geen enkel probleem zijn.


suk
Website Member
Posts :503

Website Member
2005-10-23 - 12:24:01 send message to suk

ik heb van de voliere naar de tv 25 meter.
en GEEN problemen.


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2005-10-23 - 13:30:00 send message to kakatoe

suk geen probleem met wat??


suk
Website Member
Posts :503

Website Member
2005-10-23 - 15:06:53 send message to suk

met ontvangst of storing.


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-10-23 - 15:15:35 send message to Dennis Fr.

hallo kaketoe
in jou geval raad ik toch aan een ip camera te nemen.als je een camera wilt.utp kabel naar het verblijf brengen kabel op de router of hub/switch aansluiten.en met veel ip camera`s en een router kun je andere mensen over de hele wereld ook mee laten kijken over internet.

maximale kabellengte is 90 m .van draadloos is vaak 50 meter met muren en open berijk 100meter maar is je huis van beton haal je ook al gauw de 4 meter niet meer.ik heb zelf een draadloze camera binnenshuis ontvanger en camera 3 meter van elkaar zit een betonnen vloer tussen beel gewoon slecht heb ik de camera in de ruimte zelf is het beeld super

Groeten Dennis


supervalk007
Website Member
Posts :89

Website Member
2005-10-23 - 15:32:29 send message to supervalk007

Dan heb ik met de camera van de Gamma dus eigenlijk wel een goede koop gedaan. Mijn voliere staat ong. 12 meter van de achtergevel vandaan en door de buitenmuur van de schuur en door de buitenmuur van mijn huis door krijg ik draadloos op de monitor en op de tv haarscherp beeld en zelfs het geluid is "scherp", hoor bijna alles wat er zich in de binnenhokken afspeelt.


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-10-23 - 15:42:47 send message to Dennis Fr.

indd heb je geluk maar het verschild heel erg per merk hoor deze draadloze is van elro en is gewoon bagger


Phil
Website Member
Posts :8

Website Member
2005-10-23 - 17:32:39 send message to Phil

Heb dit weekend een set met een kleuren minicam en een 30Leds Infrarood besteld bij Bas Dekker.
Zoals reeds eerder gezegd is de afstand tot de volière +-15m en zitten er 1 max 2 muren tussen (en ook nog de houten muur van de voliere zelf)
Ik zal ze zo vlug als mogelijk uitproberen en het resultaat hier dan posten.
Ze zullen goed van pas komen want zoals iemand hier zei : van zodra je een volière binnenkomt heb je een abnormale situatie.
Als beginnend liefhebber kan ik het niet laten om zoveel als ik kan mijn vogels te observeren. Ondertussen zit er zelfs al een zebravink met 2 eieren. Spannend.


lala
Website Member
Posts :11

Website Member
2005-10-23 - 17:38:39 send message to lala

is het niet gevaarlijk, ik denk dat iedereen die dat wil en in de buurt is, rijdt, je signaal kan oppikken en kan kijken of er wat bij jou te halen valt.


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-10-25 - 21:25:25 send message to Chow

Ik heb de set binnen. Installatie was geen probleem. Beeldkwaliteit is goed. Leuk om voor het eerst mijn Bonte Boeren te kunnen observeren als ik er niet bij ben happy :)


Phil
Website Member
Posts :8

Website Member
2005-11-15 - 21:57:24 send message to Phil

Zoals beloofd het relaas van de testen met de camera's van de heer Bas Dekker. De eerste testen waren een ontgoocheling. De audio werkte niet en de beelden vertoonden nogal wat storing (muren). Zonder te moeten aandringen heeft de heer Dekker me een nieuwe ontvanger opgestuurd. Audio was prima , ontvangst was al iets beter. Door gebruik te maken van een langere videokabel kon ik de ontvanger iets dichter bij een ruit plaatsen en heb ik nu prima beelden. Ondertussen heb ik nog 2 infraroodcamera's bijbesteld. Conclusie : Een goed systeem als er maximum 1 muur tussenzit bij een afstand van zo'n 20 meter.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 221 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede