Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > grijze roodstaart Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : grijze roodstaart
dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-10-23 - 11:54:21 send message to dun grijzeroodstaart

wat te doen ik heb een grijze en telkens als ik die smorgens eten geef dan eet hij alleen een paar zaden eruit en het meeste gooit tie weer op de grond , zodat de andere niks heeft , en ik geneigd ben om smiddags weer heel de bak vol te doen ?
en er ligt onderhand al 10 kilo op de grond en zo gooi je ook heel wat euro,s telkens de container in ....
mischien iemand die er wat op weet .
ik ben wel op een ander zaad gegaan wat beter gevarieerd is voor mijn papegaaien maar de andere eten het gewoon op !

groeten ........


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-10-23 - 12:05:20 send message to Hawkeye_NL

Papegaaien zijn slimme dieren, dat weet iedereen zo langzamerhand al wel. Ze kunnen kleuren en vormen herkennen en hebben zelfs voorkeur voor bepaalde zaken. Zo ook voor voeding. Een papegaai kijkt in de bak aangeboden voer en zoekt vervolgens dat wat deze het lekkerste vind. De rest gooit hij aan de kant voor later.
Als je nu elke keer maar weer een nieuwe bak voer aanbied dan zal de vogel elke keer hierop wachten en het weggegooide voer laten voor wat het is. In feite voer je daardoor dus juist heel erg eentonig. Je bied wel gevarieerd aan maar de vogel neemt het niet op.

Als je nu minder voer gaat aanbieden 's ochtens dan heb je minder kans dat de vogel vol raakt van het zaad naar voorkeur. De vogel moet dan wel naar beneden om daar tussen het weggegooide voer naar voeding zoeken. Het best geef je dan ook niet eerder nieuw voer als dan dat het op de grond ver genoeg is opgegeten. Uiteraard moet de vogel wel bij het voer kunnen komen.

Erwin


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-10-23 - 15:42:34 send message to dun grijzeroodstaart

erwin ik zal dat een gaan doen ik heb hier nog een foto,tje van de man met mijn handtamme pop waar ik al meerdere malen een man bij heb gezet maar het lijkt nu toch echt te gaan klikken eten al uit dezelfde bak en de man doet niks aan de pop , de pop is van januari 2002
http://img356.imageshack.us/img356/2693/tim0048cr.jpg


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-10-23 - 15:45:39 send message to dun grijzeroodstaart

zo is hij wat kliener beetje beter te zien

http://img356.imageshack.us/img356/2693/tim0048cr.jpg


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

memaa
Website Member
Posts :195

Website Member
2005-10-23 - 18:01:14 send message to memaa

Hallo,
ik zet een plank onder mijn voederbak zodat het eten dat ze er uit gooien op die plank blijft liggen en ze als ze honger hebben toch nog gemakkelijk aan dat eten kunnen.
Heb dus ook problemen bij mijn grijze roodstaarten dat ze enkel de zonnepitten en de noten er uit halen.
De mijn zullen niet snel naar de bodem afzakken en ik heb ook niet graag dat ze tussen hun kaka naar eten moeten gaan zoeken.
Gr


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-10-23 - 18:10:14 send message to Hawkeye_NL

De foto's zijn wel heel erg groot hoor, ik gebruik zelf altijd maximaal 400 pixels breed.

Dat je zelf je vogel niet van de vloer wil laten eten dat kan ik begrijpen. Maar dat betekend wel automatisch dat je zelf ervoor kiest om meer voer in de vuilnisbak te gooien.

Wat betreft het uitzoeken van zonnebloempitten en noten. Er zijn meerdere merken zaad te koop waarbij juist weinig van dit soort zaden in zitten. Als je voer speciaal voor de grijze roodstaart koopt dan zit hier meestal ook al weinig zonnebloempitten in.

Erwin


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-10-23 - 21:35:54 send message to dun grijzeroodstaart

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

dan moet dit een beter formaatje zijn .
dit is het koppel dat pas samen zit en een super handtamme pop van 2002 en de man van 97 vaste ring .
maar het klikt best aardig en ze heeft nu ee


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-10-23 - 21:39:05 send message to dun grijzeroodstaart

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

en dit is het koppel 4 maanden geleden nog jong van gehad maar helaas mis gegaan , maar ik verwacht nog wel een nestje want de vogels zijn echt in broedstemming tegenover mekaar , halen rare praktijken uit en de pop zit weer geregeld in het blok en de man kruipt er af en toe ook wel bij of hij zit ervoor en kijkt af en toe of alles nog goed is ....
mooi om te zien zo dit koppel


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-10-23 - 21:40:12 send message to dun grijzeroodstaart

hey er ging iets mis deze moet het zijn !sad :(sad :(

[URL=http://imageshack.us][/URL]


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-10-23 - 22:01:39 send message to dun grijzeroodstaart

ik weet niet wat ik verkeerd doe maar ik probeer een andere foto te plaatsen en telkens pak tie dezelfde mmmm vreemd
http://img258.imageshack.us/img258/8276/tim0093qz.jpg


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-10-23 - 23:41:15 send message to Chow

Je moet die enorme foto's verwijderen uit je eerdere post. De hele layout van het forum is te wijd.


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-10-24 - 08:57:34 send message to dun grijzeroodstaart

ja chow hoe kan ik die nu nog veranderen...


djenco
Oud Lid
Posts :383

Oud Lid
2005-10-24 - 09:36:44 send message to djenco

gewoon verwijderen van imageshack.

groet'n
Dirk Jan


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-10-24 - 12:42:04 send message to ParkietenPeter

En toch is het echt niet moeilijk.
FF zoeken in het forum:
http://www.vogelarena.com/forum/forum_read.php?id=3291&recordnum=0
'et voila'



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 178 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede