Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > ARA EN BRAAKNEIGINGEN Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : ARA EN BRAAKNEIGINGEN
dagstrand
Oud Lid
Posts :41

Oud Lid
2005-10-24 - 08:56:57

HALLO DE MEESTE VAN JULLIE WETEN DAT IK EEN ARA HEB IS NU ONGEV 3 JAAR OUD EN KERNGEZOND ECHTER DE LAATE WEEK HEEFT HIJ BRAAKNEIGINGEN ZO GOUW HIJ VAN MIJN ZOONTJE VAN 8 AANDACHT KRIJGT HIJ HEEFT ZELFS OVERGEVEN EERST GAAT HIJ OPEN NEER MET ZIJN HOOFD EN LIJKT HET OF HIJ GAAT OVERGEVEN OF DOED DIT SOMS ZELFS DUS WIE WEET WAT DIT KAN ZIJN GR


djenco
Oud Lid
Posts :383

Oud Lid
2005-10-24 - 09:36:04

Is een teken van genegenheid. Ara koppeltjes voeren elkaar ook omdat ze elkaar aardig vinden. Blijkbaar is deze ara gek van uw zoontje.

In mijn ogen niks ernstigs.

Groet'n
Dirk Jan


sarell
Website Member
Posts :177

Website Member
2005-10-24 - 09:56:39

Met Dirk-Jan eens.


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2005-10-24 - 10:31:31

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

je kunt dit gedrag onder normale omstandigheden scharen onder de term paarbinding.
Het speelt een belangrijke rol bij het vormen of het instand houden van de relatie met de partner.
(Een drie jarige Ara begint onder invloed van hormonen volwassen gedrag te vertonen en is hard op weg om volledig de broedrijpe leeftijd te bereiken!)

Met dit gedrag tonen deze vogels hun (toekomstige) partner dat zij goed in staat zijn om voor voedsel te zorgen en daarmee een geschikte partij zijn om jongen mee te krijgen.

Bij gebrek aan een partner/soortgenoot toont deze vogel zijn 'genegenheid' door een surrogaatpartner -in dit geval een mens- te gaan voeren.

Op zich kan dit geen kwaad, hoewel er op langere termijn rekening mee gehouden dient te worden dat papegaaien uiteindelijk door sexuele frustraties afwijkend gedrag kunnen gaan vertonen.

Een zaak van goed blijven observeren en in de gaten houden hoe e.e.a. zich ontwikkelt.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-10-24 - 10:49:00

grin volgens mij heb niet jij een ara .. maar je zoontje van 8 een ara wink ;)


dagstrand
Oud Lid
Posts :41

Oud Lid
2005-10-24 - 10:49:46

BEDANKT VOOR JULLIE REACTIE EN WAT BEDOEL JE MET AFWIJKEND GEDRAG EVENTUEEL HIJ WAS AL LIEF MAAR LIJKT WEL ALS HIJ NOG LIEVER IS EN VEEL AANHANGKELIJKER WAT WE NIET ERG VINDEN


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-10-24 - 10:51:47

volgens mij word ermee bedoeld dat de ara juist minder lief kan gaan worden


sarell
Website Member
Posts :177

Website Member
2005-10-24 - 13:00:27

Gewoon een andere er bij kopen en in een ruime voliere stoppen!


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-10-24 - 13:39:38

wat een goed advies ! dat had ie vast zelf niet kunnen bedenken


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2005-10-24 - 22:30:46

Mijn ara, en die van vrienden van mij, doen dit ook bij mij, blijkbaar val ik in de smaak bij krombekken, mijn grijze roodstaart doet het ook als ik maar ff in de buurt ben en hem aai.
Ik leid hen af met een nootje of koekje, praat ertegen en duw hun bek vriendelijk opzij terwijl ik "nee nee" zeg, verder lief blijven.
Mijn grijze voert al véél minder maar ik ben de enige die hem mag aanraken.
De ara doet het soms nog, die van mijn vrienden begint al te schudden als hij mijn stem nog maar hoort, en regelmatig hang ik vol zaadjes die hij probeert in mijn nek en tussen mijn vingers te deponeren.
Als je zoontje er niet op reageert en hem afleid met koekjes en nootjes, of gewoon weggaan als hij "schud" pas terugkomen als hij stopt, zal dit ook wel minderen, de vogel moet eerst begrijpen dat hij een "maatje" kan hebben, zonder die te moeten voeren, en dat dit gedrag bij zijn "uitverkoren(e)" niet in goede aarde valt.


Lilian
Oud Lid
Posts :89

Oud Lid
2005-10-26 - 00:27:10

Mijn Maracana voert ons niet meer, maar nu voert hij zijn speeltjes, bij voorkeur die van touw en eet het dan lekker nog eens op!!!brrr razz :p laugh :D


vicky
Oud Lid
Posts :2

Oud Lid
2005-11-07 - 20:59:49

mijn amazoontje deed precies hetzelfde maar hoofdzakelijk in het voorjaar nu heb ik hem zover dat ie zijn speeltje voert maar owee als er iemand aankomtangrybehalve ik happy :)dan ik ben tenslotte zijn maatje


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-11-07 - 21:17:45

Tja, ze moeten toch op een of andere manier hun natuurlijk gedrag kwijt. Of je wil of niet, met dit gedrag geven ze toch aan dat ze graag een nestje met je willen bouwen.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 177 bezoekers op de site, waarvan 9 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede