Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > en dan zit je dus opeens wel in een hoog risicogebied .. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-10-24 - 23:45:08 send message to tonnl

Natasja, ik hoop dat het goed gaat en blijft gaan met je beestjes!
Ik zou zelf de ren in zijn geheel overspannen met stevig bouwplastic. Dat is verkrijgbaar in verschillende diktes, ook diktes die tegen een beetje wind kunnen. Het is geen echt dure oplossing en je beschermt je eigen vogels wel het best denk ik.
Succes in elk geval!
Ton.


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2005-10-26 - 19:40:37 send message to goulds

Ja iedere vogel is er vatbaar voor als ie samen in een ruimte met besmet pluimvee gehouden wordt.

FF kort samengevat het wordt verspreid door ontlasting,pluimvee komt als eerste in kontakt hiermee.


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2005-10-26 - 19:47:38 send message to broto

quote
Ik zou zelf de ren in zijn geheel overspannen met stevig bouwplastic. Dat is verkrijgbaar in verschillende diktes, ook diktes die tegen een beetje wind kunnen.


Er is ook gewapend plastic, dit is echt sterk en is in een beetje bouwmarkt wel verkrijgbaar.
Er zit dan een vezel in met mazen van 15x15 mm
Het is ook gewoon waterdicht.

Henk


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-10-26 - 22:35:15 send message to natasja

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

ik dacht zelf aan dat oranje bouwplastic , de ren is nog niet overdekt en ik wil me ook niet overhaast ergens in storten waar ik waarschijnlijk de komende maanden me door moet , want ik verwacht dat het wel even zal gaan duren allemaal ..

Misschien dat we een deel van de ren een vaste overkapping gaan geven met golfplaten , nouja van het weekend maar even kijken naar de mogelijkheden

Dit is een deel van de ren :


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2005-11-01 - 17:35:52 send message to Swaas


--------------------------------------------------------------------------------

Ook hier in Belgie moet er opgehokt worden, en dit was niet simpel.
Ik woon dus in een natuurgebied EN aan water, het zit hier met momenten vol waterkiekens, eenden, duiven en.....mijn 6 ganzen
Ik heb dus een ophok gebod.
Mijn kwarteltjes die zitten binnen geen probleem, de kippen hebben de grote buitenvolière van de ara gekregen, die is overdekt en dus ook geen probleem, maar.....de ganzen das een ander paar mouwen.
Er is een plaats waar ze in kunnen en overkapt kunnen worden maar die is te krap om er 6 volwassen uit de kluiten gewassen ganzen, voor minstens 4 maanden in onder te brengen.
De gemeente KAN ze komen halen maar ze worden vergast
De opvangcentra zitten overvol en nemen ze niet meer aan......
Als ik ze ophok (zelfs op een opp. van 25 m2) gaan ze elkaar te lijf gaan, ze zijn 20 jaar gewoon geweest om in de vrije natuur rond te lopen, op een domein van meer dan 1 Ha....EN een héle grote vijver , begin er maar aan om ze "op een badje water" en een "korrelbak" te zetten, grazen is er niet meer bij, en gras snijden mag ook niet, er vliegen wilde vogels over die de ziekte kunnen meedragen.....en als er eten in de buurt is moeten ze minstens 10 meter tussen elkaar hebben of ze vliegen elkaar in de veren, en wat als in februari het paarseizoen begint, an kunnen de drie"venten" mekaars bloed wel drinken.
Ik heb voor de "meest" humane richting gekozen Mijn buurman is jager....6 schoten........
Ik heb op dit moment nu een "ferme" borrel achter over geslagen, om de bibber uit mijn lijf, de zure smaak uit mijn mond, en de pijn (van het verraad) die ik ervaar te verzachten
Het ergste was dat ik hen ZELF naar de "slachtbank" moest leiden, Turbo, Beppe, Spik, Span, Jip en Jeanneke, ze vertrouwden mij als hun leven....................
Ze hebben niet geleden, de schutter kende zijn werk, ikzelf stond met de vingers in de oren en mijn rug naar hen toe te huuuuuiiiilllen en te snotteren, ik heb wel duizend keer gezegd "sorry sorry sorry"
maar daar zijn ze wel niet veel mee geweest.
De buurman heeft ze begraven voor mij, allen samen in een groot graf achter in het bos.
Ik ben daarnet gaan zien, behalve wat omgewoelde aarde is er niks meer van te zien.....ik ben gaan zitten naast het graf en rondgekeken.......WAT IS HET HIER STIL GEWORDEN......ik mis hen nu al.....................................
_________________


thuis
Website Member
Posts :347

Website Member
2005-11-01 - 18:37:41 send message to thuis

sad :( hier wordt ik stil en verdrietig van sad :(
Shit dat dit nodig schijnt te moeten zijn.
Sterkte.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-11-01 - 19:14:32 send message to tonnl

En dat allemaal voor een ziekte die gemakkelijk te voorkomen is, schande dat dit "nodig" is.!


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-11-01 - 19:36:52 send message to ParkietenPeter

Francoise,

Heel veel sterkte.
Andere woorden schieten te kort.


Hannie
Website Member
Posts :327

Website Member
2005-11-01 - 22:55:21 send message to Hannie

Ik huil met je mee .
Ik vind het verschrikkelijk voor je.

Sterkte Hannie



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 250 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede