Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Grijze roodtstaart blijft mager!! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Grijze roodtstaart blijft mager!!
Freek
Website Member
Posts :107

Website Member
2005-10-24 - 19:13:52 send message to Freek

Hallo allemaal,
Mijn grijze roodstaart is al sinds een half jaar aan de magere kant.
Ben ermee bij de dierenarts geweest en deze heeft hem onderzocht.
Inmiddels na 3 verschillende antibiotica kuren (bactrimel, fungizone en baytrill) blijft het arme beest nog steeds mager.
Verder is hij wel opgewekt, maakt geen zieke indruk maar ik word er zo langzamerhand gek van!!!sad :(sad :(angrysad :(sad :(
Aan het voer ligt het ook niet, dagelijks een goede zaadmangeling en verschillende soorten groente en fruit!
Ik weet het echt niet meer en de dierenarts volgens mij ook niet!!sad :(


wilfredd
Oud Lid
Posts :4

Oud Lid
2005-10-24 - 20:40:11 send message to wilfredd

Hoi freek heb je al propolis geprobeerd ik ben 3 jaar geleden begonnen met het proberen om het in eivoer te doen, en het is gelukt om het in de juiste verhouding te doen zodat ze het ook nog lekker vinden. Nu ben ik bezig om het in de winkels te krijgen in enkele winkels licht het al en er zijn goede resultaten mee geboekt, tijdens ziekte en broedperioden. Het heeft een hele brede werking. Ik zeg dit niet alleen om mijn product te verkopen maar ook om je te helpen. Ik hoop dat ik je kan helpen hiermee.
tevens hebben wij ook eivoer met knoflook tegen bloedluis en parasieten het is geen medicijn maa r een voedingsuplument.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-10-24 - 21:00:29 send message to johanblok

Hoe bepaal je of hij te mager is? Ik vraag me bij deze beschrijving af of er wel echt iets aan de hand is.


Freek
Website Member
Posts :107

Website Member
2005-10-24 - 22:29:48 send message to Freek

Wanneer ik hem ga vergelijken met mijn andere grijze dan zie je een duidelijk verschil! Veel magerder is die ene.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-10-24 - 23:49:25 send message to tonnl

Voel voor de zekerheid eens aan het borstbeen. Bij een vogel die echt te mager is voelt dat zeer scherp aan.
Ton.


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2005-10-25 - 01:01:44 send message to Swaas

Ik moet de mijne op regime zetten, hij wordt te dik.......teveel nootjes, kaas, brood,en vooral mais laugh :D
Misschien een tip om die van jou wat te laten "verdikken"razz :p


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-10-25 - 09:12:15 send message to johanblok

Kan ook zijn dat de andere grijze roodstaart juist veel te dik is. Alleen als het borstbeen echt scherp is, dan is hij mager.
Eet hij wel dezelfde hoeveelheden voer als de 'dikke'?


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-10-25 - 09:30:28 send message to dun grijzeroodstaart

wilfred stuur me eens een persoonlijk berichtje
of anders waar ik dat soort eivoer kan halen met knoflook !!!!??

gr tim


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-10-25 - 11:48:54 send message to ParkietenPeter

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

http://www.de-imme.nl/immened.html

Zijn deze producten ook te vinden. Ik heb ze zelf uitgeprobeerd op de NG Edelpapegaai. Ik kan niet zeggen dat ik hier tevredenstellend resultaat mee bereikt heb.

(was verkeerde link, deze is goed)


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-10-25 - 11:49:58 send message to johanblok

Je zou ook eens wat palmnoten kunnen voeren.


Lilian
Oud Lid
Posts :89

Oud Lid
2005-10-25 - 12:57:52 send message to Lilian

Is er niet een gemiddeld gewicht voor grijze roodstaarten?
Dan zou je hem kunnen wegen en kijken of hij er ver onder zit.
Misschien valt het wel mee, je hebt ook magere mensen, die worden gewoon niet dik wat ze ook eten.
(ik geloof dat ik eens gehoord heb dat een grijze rond de 400 a 500 gram mag/moet wegen, ik weet het niet zeker hoor!!!!!)


Lilian
Oud Lid
Posts :89

Oud Lid
2005-10-25 - 13:00:01 send message to Lilian

ff gegoogled !!!razz :p

Lengte : Grijze Roodstaart 36 cm , Gewicht : 450 gr , Ring : 11 mm , Lengte : Tinneh 32 cm , Gewicht : 330 gr , Ring : 10 mm


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2005-10-25 - 17:37:33 send message to dun grijzeroodstaart

en wat voor product zou nou goed zijn voor erbij te geven aan de grijze roodstaart ??
want knoflookpoeder tja ze zeggen dat het voor de mens ook goed is !
of zijn er nog andere mensen die hier met producten goede resultaten boeken of juist niet ?


wilfredd
Oud Lid
Posts :4

Oud Lid
2005-10-25 - 18:12:33 send message to wilfredd

ja om er zo maar wat bij te doen is niet aan te bevelen het is snel te veel dan eten ze het niet en te wijnig dan helpt het niet ik heb er zelf 3 jaar over gedaan om speciaal eivoer in me kaar te steken mat knoflook en eivoer met chlorella en eivoer met propolis ik heb er goede resultaten mee geboekt me mijn klanten zijn ook tevreden.


wilfredd
Oud Lid
Posts :4

Oud Lid
2005-10-25 - 18:13:04 send message to wilfredd

ja om er zo maar wat bij te doen is niet aan te bevelen het is snel te veel dan eten ze het niet en te wijnig dan helpt het niet ik heb er zelf 3 jaar over gedaan om speciaal eivoer in me kaar te steken mat knoflook en eivoer met chlorella en eivoer met propolis ik heb er goede resultaten mee geboekt me mijn klanten zijn ook tevreden.


CHEETAH
Website Member
Posts :174

Website Member
2005-10-26 - 23:15:37 send message to CHEETAH

Zou het niet kunnen zijn dat je een pop hebt? Die zijn een stuk lichter dan de mannen.

Mijn eerste grijze was een man die was 570 gram (was ook erg groot, iets van 40cm).

Het popje wat ik nu heb is 375 gram en de man 450 gram.
Wat ik ook voer, het pop blijft onder de 400 gram. Dit vind ik niet erg omdat de vogel ook gewoon erg gezond eruit ziet en erg druk is.



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 188 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede