Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > zelf een kooi bouwen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : zelf een kooi bouwen
zeehaasje
Website Member
Posts :19

Website Member
2005-10-25 - 13:15:05 send message to zeehaasje

Hallo Mensen,

Ik heb nu 2 koppels forpussen zitten, ik wil hier zelf een (kweek)kooi voor maken. Dit omdat ik ze graag wat meer ruimte wil geven dan de standaard maten. Waar kan ik in de omgeving van Arnhem een winkel/handelaar vinden die onderdelen verkoop om een kooi te bouwen?

Graag uw reacties, het mag ook per mail. zeehaasje@hotmail.com

Alvast bedankt voor uw reacties.

Met vriendelijke groet,

Berry de Haas


supervalk007
Website Member
Posts :89

Website Member
2005-10-25 - 15:02:40 send message to supervalk007

Berry, ik woon ook in Arnhem en kom bij Terberg wel eens voorfronten tegen. De rest van de materialen kun je gewoon bij de bouwmarkt halen.

gr. Martin


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2005-10-25 - 20:57:52 send message to Rogert

Je zou eventueel van alluminium profiel, en buisverbinders en gaas e.d ook zelf fronten kunnen maken, dan kun je ze zo groot maken als je zelf wilt.

Piet Lamers uit Bemmel (dierenspeciaalzaak) kan je misschien ook wel verder helpen.

En ik kom ook uit Arnhem


ewals
Website Member
Posts :214

Website Member
2005-10-25 - 21:07:25 send message to ewals

Cor Quartel in Ugchelen heeft werkelijk alles op dit gebied. Het adres:
Richtersweg 15
Ugchelen (Apeldoorn)
Tel. 055-5428539 of 06-51019283


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-10-30 - 23:45:19 send message to Chow

Lekker zelf doen met materialen van de bouwmarkt. Ben je stuk goedkoper uit en kan je het naar smaak inrichten. Ben gisteren zelf begonnen met het bouwen. Maak het morgen af. Check http://www.parkietenplaza.nl/broedkooi/ voor de voorlopige resultaten happy :)


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-10-31 - 05:56:56 send message to Dennis Fr.

hallo Chow

vond je het wel verstandig om mdf te nemen?neemt veel vocht op dus gaat uitzetten.je had beter meubelpanelen kunnen nemen.

Groeten Dennis


ray
Oud Lid
Posts :45

Oud Lid
2005-10-31 - 09:07:16 send message to ray

Als je Mdf goed aflakt is er niks aan de hand.En dan is het nog voornamelijk de kopsekanten van de plaat.

ps ziet er netjes uit zover chow.


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-10-31 - 10:22:48 send message to Chow

MDF is verreweg het goedkoopst. Het is daarom niet erg om af en toe een nieuwe broedkooi te timmeren. Verder zijn het idd de kopse kanten die makkelijk vocht opnemen.


dijkkamp
Website Member
Posts :314

Website Member
2005-11-01 - 23:43:08 send message to dijkkamp

indien je de juiste kwaliteit neemt van MDF dan valt het nog wel mee met het zwellen(uitzetten).
waar ik wel vraagtekens bij zet is wat er gebeurt als de vogels er aan gaan knagen aangezien er veel bindmiddel zit in MDF


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-11-01 - 23:56:53 send message to Chow

Ik weet niet beter dan dat MDF regelmatig gebruikt wordt voor kooien. Ik zelf heb 18 mm dik MDF gebruikt en het is zo ontzettend hard dat ik nauwelijks een krammetje er behoorlijk kon in slaan om het gaas vast te zetten. Verder zijn kakariki's geen knagers. Met andere vogels zou ik het niet weten eerlijk gezegd.


dijkkamp
Website Member
Posts :314

Website Member
2005-11-02 - 20:25:38 send message to dijkkamp

het heeft ook jaren geduurd voordat men er achter was dat asbest slecht was en in de jaren 70 werden er in div panden spaanplaat gebruikt tot men er achter kwam dat er giftige gassen inzaten en alles weer verwijderd moest worden.
begrijp me goed ik zeg niet dat dit ook het geval is bij MDF maar zoals ik al schreef ik heb mijn twijfels voor al bij knagers.
als jij er bijna geen kram in kunt krijgen heb je een harde persing en die zal ook niet veel vocht opnemen waarschijnlijk heb je dan medite(merknaam)MDF


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-11-02 - 20:47:57 send message to Dennis Fr.

als je mdf wilt gebruiken is dat prima jahappy :)ikzelf vind het slecht schoon te houden.zelf gebruik ik gefineerde meubelplaten platen van 250cmx80cm 18mm dik kost 16€ dus valt best mee.vind zelf makkelijk met schoonmaken.



maar iedereen maakt het zoals ie zelf wil das makkelijk zat.

Groeten Dennis


robalien
Website Member
Posts :20

Website Member
2005-11-03 - 09:54:02 send message to robalien

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Dennis,

Ik heb een vraag:
Hoe heb je de opening van het nestblok aan de kant van het gaas gemaakt. Heb je een stuk uit het gaas geknipt en daar het nestblok tegenaan gehangen?

Kan het op de foto niet goed zien, ben nog zoekende hoe nestblokken op te hangen in mijn binnenhok.

Rob


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-11-03 - 15:17:30 send message to Chow

Als je goed kijkt zit het blok aan de bovenkant vast. Aan Dennis uiteraard hoe het exact gedaan is happy :)


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-11-03 - 17:25:58 send message to Dennis Fr.

deze blokken zijn gemaakt in L vorm.indd heb ik een stuk uit het gaas geknipt.en erdoorheen gehangen en deze met hoekijzers vastgezet zodat ie stevig hangt.

Groeten Dennis



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 248 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede