Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Help, alle mijn vogels overleven het niet! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


ewals
Website Member
Posts :214

Website Member
2005-10-26 - 17:06:46

ik sluit mij aan bij Parkietenpeter, volgens mij heb je muizen in de voliere, omdat de keutels van muizen lijken op zaadkorrels, zullen de vogels deze van de grond pikken. muizekeutels zijn dodelijk voor vogels. de een na de ander zal het loodje leggen.


spitsstaart amadine
Website Member
Posts :88

Website Member
2005-10-26 - 20:23:18

ik heb ook ooit zoiets mee gemaakt ook in het begin ik had goede gezonde zebravinken en had een niewe kooi gemaakt en geschildert een week toen de stank er af was de vogels er in gedaan en ze gingen gelijk dood volgend mij lag het aan de verf ik had geen andere mogelijk hijd kunnen bedenken nar een paar maande bleven de vogels er wel in leven mvg dirk


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2005-10-26 - 21:37:01

Heb je geen apparte kooi?
Moest ik van jou zijn, ik haalde ALLE vogels eruit en zette die binnen,geef hen desnoods 7 dagen SMEZ in hun water, en bekijk het even van dichtbij, of ze dik zitten, happen naar adem, leg er papier in op de bodem, kan je zien of ze diaree hebben.
Zie of ze goed eten, in een woord "hou ze van dichtbij in de gaten"
Als je geen doden meer hebt ligt het aan je volière.
Als je dan de vogels terug buiten zet, zet ze eerst een paar dagen in het binnenhok, pas later terug buiten laten.
Zijn dit vogels uit een binnen of buiten volière?
Als ze uit een binnenvolière komen is dit veel te laat op het seizoen om ze nog winterbestendig te maken, zelfs met binnenverwarming is het verschil tussen binnenkot en buitenren véél te groot voor niet aangepaste vogels, kan je ze beter binnenhuis houden tot met de lente.
Veel succes verder gewenst en .....welkom op het Forum he


golemm
Website Member
Posts :151

Website Member
2005-10-26 - 21:41:16

Ik heb ongeveer hetzelfde aan de hand, kijk maar naar mijn topic "ik kap er mee!". Mijn vogels worden ziek, gepakt door katten, etc. etc. Afgezien van de katten, denk ik dat het inderdaad met name aan het vocht ligt. Bij mij krijgen ze ook allerlei verschillende symptomen die dus kunnen duiden op verschillende ziektes. Als ze aan een ding lijden, (misschien op zich niet dodelijk, zoals n schurftmijt) verzwakken ze zo dat ze ook andere ziektes opdoen. Maar ontsmetten lijkt me niet overbodig, er zijn allerlei goedjes te koop tegen bacterieen, parasieten en zelf virussen (zegt de verkoper!). Bij sommige kun je vogels laten zitten bij andere weer niet. Ik noem Koudijs, Halamid, Anathol etc.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-10-26 - 23:56:47

Nog een mogelijkheid, het voer... Heb je het "oude" voer weer gebruikt? Ruikt het olieachtig? Mogelijk uit een partij met veel teveel bestrijdingsmiddelen.

Mijn advies, alles binnenhalen en eerst de oorzaak proberen te vinden.
Muizen kunnen volgens mij nooit voor zoveel ellende sorgen, ik heb ook af toe muizenoverlast maar geen dode vogels.
Succes!
Ton.


noel
Website Member
Posts :75

Website Member
2005-10-27 - 00:36:42

hoi had laast ook dode papegaaien kan dit echt door muizen komen ?
of ratten
heb ze beiden
woon in een bos dus ?


noel
Website Member
Posts :75

Website Member
2005-10-27 - 00:36:42

hoi had laast ook dode papegaaien kan dit echt door muizen komen ?
of ratten
heb ze beiden
woon in een bos dus ?


angelique
Website Member
Posts :124

Website Member
2005-10-27 - 09:51:04

Hoi Noel,

Muizen kunnen de ziekte Paratyfus voortbrengen.
Zelf heb ik hier last van gehad, geen pretjesad :(

groetjes Angelique


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2005-10-27 - 12:18:34

Zowel muizen als ratten zijn nachtactieve soorten.
Vergis je niet in wat deze dieren aan nadelige gevolgen voor de vogels kunnen veroorzaken.
Behalve het 'klassieke' overbrengen van ziektes verstoren zij in ernstige mate de nachtrust, waarbij zij de vogels op de vleugels kunnen jagen. Dit kan o.a. ten gevolge hebben dat de vogels hun nest (jongen) verlaten of zich zelfs in paniek doodvliegen in het donker.
Vergeet ook niet dat zowel ratten als muizen graag een eitje of jonge vogel eten.
Ratten versmaden zelfs een volwassen vogel niet.

Mijn advies t.a.v. muizen en ratten is:
Altijd bestrijden of je ze nu wel of niet hebt, want als je ze maar even te laat ontdekt kunnen de problemen nauwelijks meer worden voorkomen of is het leed vaak al geleden.

Ik neem aan dat ik de gevolgen van de eventuele aanwezigheid van kleine predatoren als wezel, hermelijn en de wat grotere buinzing en marter niet nader hoef uit leggen.
Let wel even op het feit dat deze soorten wettelijke bescherming genieten!
De beste aanpak is het voorkomen dat dergelijke dieren toegang tot de vogels kunnen krijgen.
Voorkomen is zeker in dit geval veel beter dan genezen!


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2005-10-27 - 16:28:29

Hoi pechvogel:
Geef nog wat meer info over de vogels

heb je ze zien eten?drinken?
liggen ze dood op de grond of ook in slaapnest?
altijd op dezelfde plek?
tocht het in de voliere als je erin staat?

Dode vogel opsturen is niet duur ca 15 euro ,kunnen ze je precies zeggen wat ze mankeerde 2 vogels is nog beter.

welke bodem heb je?beton,aarde,houtsnipper?
is het rustig of onrustig in de voliere?


Gloster Benno
Website Member
Posts :95

Website Member
2005-12-20 - 19:32:54

Je kunt ook proberen om het voer ( als je een nacht hok hebt) daarin te plaatsen. dan kunnen er ook gen muizen bij het etenhappy :)
Daardoor hebben ze bij ons ook geleerd om naar binnen te gaan


oranjekaakje
Website Member
Posts :5

Website Member
2006-01-03 - 22:38:15

hoi ik weet niet of je dit nog leest maar ik begrijp dat je veel last van katten hebt.
vogels die dit niet gewent zijn willen zich nog wel eens te pletter vliegen heb dit zelf mee gemaakt.



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 182 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede