Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > welke parkieten knagen niet? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : welke parkieten knagen niet?
streamer
Oud Lid
Posts :27

Oud Lid
2005-10-31 - 10:34:34

Hallo iedereen,

Eindelijk na een aantal weken bouwen heb ik mijn nieuwe voliere klaar. In eerste instantie zouden er alleen kippen in komen, maar het hok is redelijk groot (ren= 2m x 7m nachthok=1,2m x 1,2m), dat ik er nu ook wat vogels bij wil. Alles is van hout gemaakt (net als mijn andere voliere's en daar heb ik slechte ervaringen met een aantal soorten parkieten). Kan iemand mij vertellen welke parkieten niet knagen of wie weet een site waar dit te vinden is. Ik dacht zelf aan een span Bourkes en een span Turqouisines. Kan dit (vanwege geknaag, maar kunnen ze elkaar ook wel verdragen)?

Alvast bedankt,

Groeten,

Streamer


golemm
Website Member
Posts :151

Website Member
2005-10-31 - 10:48:29

Alle Neophema's knagen niet en Catharina's ook niet. Verder zijn dit heel verdraagzame vogels, (ligt natuurlijk ook wel aan hoeveel ruimte je hebt). Echter, als je planten in je voliere wil hebben, vergeet t maar. Ook deze vogels knagen aan je planten, je houten voliere zou echter wel veilig moeten zijn.


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2005-10-31 - 11:48:51

Ik heb valkparkieten en kakariki's in een houte voliere zitten. Bij mij knagen ze niet aan het hout maar ik geef ze wel af en toe wat wilgentakken om meey te spelen.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes,

Lennardhappy :)


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-10-31 - 12:04:49

Kakariki's zijn geen knagers.


daamey
Website Member
Posts :4

Website Member
2005-10-31 - 13:52:12

Ik heb een bourke parkiet, deze knaagt niet (ook niet aan de planten!)


Stieneke
Website Member
Posts :174

Website Member
2005-10-31 - 14:13:08

Ik heb bourks en catharina's samen. Hele gezellige vogels samen. En knagen niet.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-10-31 - 15:21:03

Uhm, ... als je neophema's bij kippen wilt zetten kun je je geld beter overmaken op mijn girorekening. Dit gaat geheid fout gaan.
De neophema's zijn veel te gevoelig voor kippenbacterien. Helaas uit eigen ervaring.


streamer
Oud Lid
Posts :27

Oud Lid
2005-10-31 - 15:54:31

@ ParkietenPeter: oei dat is een klap in mijn gezicht. Zijn Neophema's ook gevoelig voor kwartel bacterien, want dan zal ik maar voor kwartels moeten gaan?

Zijn er meer mensen die helaas ondervonden hebben dat Neophema's gevoelig zijn voor kippenbacterien?

Groeten en bedankt voor de reacties tot nu toe,

Streamer


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-10-31 - 17:20:30

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Bart,

Zelf heb ik bijv. seabright gehad, daarvoor eens geprobeert met andere soorten, zoals de sabelpootkriel. Telkens werd zelfs de bourkes, terwijl deze het sterkst van de neo's zijn, ziek. Zieke vogel er bovenop geholpen, kippen weg, geen probleem. Toch weer kippen, vogels ziek.

Met de virginische boomkwartels bijv. heb ik geen problemen gehad.

Nu wil ik niet zeggen dat wat ik meemaak standaard moet zijn, maar voor mij heel helaas geen kippen meer bij de neophema's. De tuin is niet groot genoeg om ergens anders kippen te zetten, jammer.

Succes
Peter


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2005-10-31 - 18:35:45

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

wij hebben al jaren vogels boven de krielkippen en nog nooit problemen gehad.
Ook neophema's.
Op dit moment eleganten.
En afgelopen jaar ook jongen op stok

Henk


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-10-31 - 19:06:29

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Dan zal jij wel "schone" (lees "bacterievrije") kippen hebben Henk.
(want normaal gesproken is dit een garantie voor darmroblemen, maar er zijn natuurlijk af en toe uitzonderingen)

Oja er zijn ook diverse kleinere soorten loris die nauwelijks of niet knagen, wel bacteriegevoelig.
Gert


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-10-31 - 20:57:17

AH, maar Henk, truuk 7; jouw neophema's kunnen niet bij de kippen komen omdat ze boven de kippen zitten?

Daar zit hem dan waarschijnlijk het verschil in?

wink ;)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 236 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede