Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Site nieuws > Tripje naar Belgie Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Tripje naar Belgie
agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2003-10-19 - 22:11:11 send message to agabird

Afgelopen 4 dagen heb ik onze zuiderburen een bezoek gebracht. In eerste instantie gewoon om er even uit te zijn samen met mijn vriendin en in tweede instantie om een normale betaal rekening te openen voor de Belgische bezoekers van deze site.

Om deze gelijk op naam van de site te kunnen openen heb ik me 2 weken geleden eerst in laten schrijven bij de kamer van koophandel. Ook in Nederland een bankrekening geopend op de naam van de site, zodat binnenkort de site en mijn prive financien wat beter gescheiden zijn dan nu het geval is.

Bij de ABN hier in Enschede nog even nagevraagd of het mogelijk is vanuit Nederland een Belgische rekening te openen. Dit was helaas niet mogelijk.

Dus vol goede moed naar Belgie. Mooi Hotel in Oostende, 50 meter van de kust. Lekker eten, dus prima geregeld.

In Belgie zit bijna in elke straat in het centrum wel 2 banken, dus ver hoefde ik niet te zoeken. Wat me opviel aan de Belgische banken is de "self-banking". Bij elk kantoor zit een gedeelte wat 24 uur per dag open is waar de klant kan gaan zitten om zijn bank zaken te regelen. Als het ware een zeer uitgebreide pin automaat, waar je overschrijvingen kan doen, afschriften kan laten uitdraaien etc. Heel wat anders dan bij de gemiddelde nederlandse banken.

Maar om niet af te dwalen, een normale lopende rekening was het doel. Dus naar binnen bij de Fortis, toch 1 van de grotere in Belgie. Helaas was het daar niet mogelijk, tenzij ik ik mijn vaste maandinkomen op dat rekeningnummer liet bijschrijven (wat niet echt een optie is).

Op naar de volgende twee. Geloof Dexia en BKC, bij beide niet mogelijk tenzij ik woonde in Belgie. Dus helaas ....

Tot slot nog geweest naar de ING Bank in Oostende. Daar was het mogelijk geweest als ik een begin storting had gemaakt van 500 Euro. Laat ik nu maar 400 Euro op de rekening hebben staan waarvan ik uit het buitenland kan pinnen. Dus ook dat ging niet door.

Bij alle banken kwam men met de oplossing om gewoon via IBAN, SWIFT en BIC code te betalen. (Dat zijn sinds enkele maanden de europese codes om gratis geld naar een buitenlandse bankrekening over te maken). Enige nadeel is dan alleen nog de tijd, duurt toch gauw 4 dagen langer.

Dus voor de Belgen, een betaling zal hoe dan ook naar een Nederlandse bank rekening overgemaakt moeten worden. Verdere details zullen wanneer de tijd daar is volgen.

Kort samengevat: Het was een geweldige vakantie naar de Belgische kust. Helaas zonder resultaat voor de site.


ewals
Website Member
Posts :214

Website Member
2003-10-21 - 14:35:51 send message to ewals

jan, volgens mij doet de postbank wel zoiets. je moet dan 'n IBAN nr. op je rekening vragen, of zoiets, vanuit het buitenland kunnen ze dan geld op jou rek. storten. om 'n duidelijk antwoord hierop te krijgen zou je misschien even bij de postbank kunnen informeren, 'n rek.is snel geopend.


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2003-10-21 - 14:43:22 send message to agabird

elke nederlandse bank of postbank rekening nummer heeft een eigen IBAN, dus heb ik ook op mijn normale rekening. Dat is niet zo zeer het probleem.

Alleen het overmaken van het buitenland naar een nederlandse rekening neemt nog veel tijd in beslag. En dat is wat ik had willen omzeilen door een rekening in Belgie te openen.

Maar goed, dat gaat voorlopig even niet door.


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2003-10-21 - 22:55:28 send message to goffini

Ik hoorde iets op de radio over "wallycard" .
een soort prepaycard voor internet.
geen idee hoe het werkt, en of het internationaal werkt.


agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2003-10-23 - 11:45:33 send message to agabird

Ik heb ook via e-mail al een reactie ontvangen over de wallie-card. Een soort prepay kaart die in de winkel te koop is en daarmee kan betalen op internet.

Volgens mij is het alleen nationaal te gebruiken.

Ik heb op de site van hun gekeken of er een mogelijkheid bestaat dit ook in te voeren. Maar helaas staat daar niet veel informatie op, dus heb ik hun een mail gestuurd, en daar wacht ik nu 2 dagen al op antwoord. Dus even afwachten.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 173 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede