Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Muizen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Muizen
De Tol
Website Member
Posts :179

Website Member
2005-11-13 - 10:02:44 send message to De Tol

Hallo allemaal

Wie heeft er ervaring met plakplanken voor muizen
de plak muizenval werkt dat echt

bvd


IGGINO
Website Member
Posts :206

Website Member
2005-11-13 - 12:27:15 send message to IGGINO

Als je de muizenlijm bedoeld, die je op een plank moet spuiten, die werkt echt.
Ik spuit deze in een cirkel en leg in het midden wat eten, zodat ze over de lijm moeten.
Een nadeel is wel dat de muizen soms moeilijk ervan af te halen zijn. Maar de lijm gaat wel een tijdje mee, zo kan je soms meedere muizen vangen op 1 nacht.
Let wel dat er geen vogels aankunnen want die plakken er ook in, hé.


Fonje
Website Member
Posts :439

Website Member
2005-11-13 - 13:51:11 send message to Fonje

Ik vind lijm beter als rattevergif. Ik heb de indruk dat sommige muizen immuun zijn voor vergif. Lijm is effektiever,niet giftig en maakt ook geen lawaai zoals een muizeval.

Groetjes,Peter


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2005-11-13 - 14:44:09 send message to goulds

Het werkt zeer goed,enkel tis een langzame dood voor muis zelf wat ik persoonlijk niet graag heb tis toch ook een levend wezen.Ik gebruik de ouderwetse muizen val,opslag dood geen rotzooi.

Ik heb de lijm destijds voor ratten gebruikt (goed ingesmeerde plank) resultaat 1 rat,2 muizen tal van vliegen en spinnen.(1 week)

Tis wel fijn om katten te weren uit de tuin.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-11-13 - 15:36:43 send message to tonnl

Muizenlijm is in Nederland verboden wegens dierenkwelling.
Er zijn tegenwoordig zat humanere methodes.


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2005-11-13 - 18:27:45 send message to rajar

Hoe kan je een muis humaan vangen het is een dier.
Diervriendelijk gaat wel maar dan, Loslaten is een optie maar de muis is eerder thuis dan jij.


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2005-11-13 - 19:23:19 send message to Picolet

Het vangen van muizen is belangrijk om pseudo vogeltubercelose te voorkomen. Muizen zijn hier dragers van en kunnen behoorlijk een bestand aantasten.

De muizenlijm is zeer effectief en vaak raken de muizen zo gestrest dat ze snel sterven.

Preventief gif en planken met lijm zetten is de beste manier om een muizenexplosie te voorkomem.

Afgelopen jaar was overigens een muizenjaar, een jaar waar extreem veel muizen worden gesignaleerd. De bestanden van uilen en valken groeien hierdoor goed. In een slecht muizenjaar sterven veel kuikens van roofvogels simpelweg door een voedseltekort.
\Het zetten van gif kan ook gevolgen hebben voor roofvogels die de zieke muizen eten.



johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-11-13 - 19:29:55 send message to johanblok

De diervriendelijkste wijze is toch de kat! (Vraag me niet voor welk dier dit het vriendelijkst is) Die van mij zijn er erg goed en slepen ze zelfs geregeld mee naar binnen.


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2005-11-13 - 20:15:16 send message to Picolet

Helaas heeft een loslopende kat ook een aantal bijvangsten. Elk jaar moorden een aantal katten bij mij in de buurt alle jonge merels en lijsters uit. Ik heb persoonlijk een enorme hekel aan katten, dus voor mij de lijm.

In een andere topic is hier al ruim aandacht aan besteed.



leekgloster
Website Member
Posts :249

Website Member
2005-11-13 - 20:22:24 send message to leekgloster

Waar is deze lijm te verkrijgen?

Marcel


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2005-11-13 - 20:28:20 send message to Picolet

In Nederland in sommige dierenwinkels onder de toonbank, in Belgie vrij verkrijgbaar bij o.a. dierenwinkels. Wellicht kun je via iemand in Belgie de lijm laten opsturen.

Weer een staaltje van Europees denken!


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-11-14 - 00:31:24 send message to tonnl



sarell
Website Member
Posts :177

Website Member
2005-11-14 - 15:52:39 send message to sarell

Picolet:[ Helaas heeft een loslopende kat ook een aantal bijvangsten. Elk jaar moorden een aantal katten bij mij in de buurt alle jonge merels en lijsters uit. Ik heb persoonlijk een enorme hekel aan katten......]

Ik zelf heb ook een grote hekel aan katten, juis ook om die rede!

Gewoon een muizenklem(kost maar 70cent), stukje jonge of belegen kaas er op, en resultaat heb je de volgende morgen.
Vorige week nog 2 muizen zo de kop "in getimmerd". werkt gewoon snel, geen geplak,gesmeer. Gewoon afmaken snel mogelijk.


Tenzi
Website Member
Posts :261

Website Member
2005-11-14 - 16:12:24 send message to Tenzi

In veel tuincentra zijn voor een paar euro, muizenvallen te koop die bestaan uit een half ronde bal van ijzerdraad op een plankje.
Een stukje koek met chocoladepasta als lokmiddel en zo heb ik al tientallen muizen gevangen. Ik laat ze los in de polder, vele kilometers bij huizen (ook de mijne) vandaan.
Voordeel is dat de deze vallen gewoon los in de voliere kan zetten, zonder gevaar voor de vogels. Zelfs de kwartels hebben er geen last van.


kanarie
Oud Lid
Posts :2

Oud Lid
2005-11-14 - 16:58:53 send message to kanarie

De enige echte muizenlijm (uit Belgie) is hier te koop voor 5.00 Euro per tube.
muis@freemail.nl


kwinten
Website Member
Posts :115

Website Member
2005-11-14 - 19:31:48 send message to kwinten

Deze zaterdag was ik mijn voliere aant uitkuisen en wij hebben in de voliere enkele broedhokken staan op een verhoogje ik had nie namelijk een tijdje nie verschoven maar zaterdag daad ik het wij verschuivde de bovenste broedhok en ik zal iets zwart achtig heel rap lopen ik dacht dat is een van mijn kwartels.En toen keek ik terug naar ondere en er zat een muis op mijn schoen.Ik verschoot wel efkes maar mijn reactie was meppen.Mijn pa met een borstel op geslogen en het lag wat half knockout tegen de voliere wand met het scherpe gedeelde van het vuilblik heb ik een harde klap in de nek gegeven en ze was opslag dood.
Maar heb ik hier eigenlijk goed aangedaan dit is namelijk niet het ganse verhaal in die tijd had de muis enkele keren rond de voliere gelopen.Voor dat beestje was het ook schrikken maar wat moet je eigenlijk doen in zo'n positie moet ik dan er op kloppen of het vangen met een netje en vrijlaten,maar volgens mij is dit ook niet een oplossing.Wat zouden julie in dit geval doen???



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 158 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede