Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Bericht over mus en dominoday.......... Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-11-15 - 18:49:33 send message to Dennis Fr.

het liefst zou ik er ook naar binnenstiggelen en de hele rotzooi omschoppen.kijken of ze mij ook willen afschieten.maar krijgen we de mus niet mee terug.tis gewoon te triest voor woorden zoals ik het op de radio hoorde is het vogeltje op een gegven moment in een hoekje beland en toen hebben ze het vogeltje gewoon afgeschoten.gewoon ff met een netje was te veel gevraagt wat mij betreft hadden alle stenen om mogen flikkeren

Groeten Dennis


Triton
Website Member
Posts :140

Website Member
2005-11-15 - 19:15:06 send message to Triton

Ik heb er geen woorden voor angryangryangryangryangry
Ik heb net op de radio het volgende gehoord. De mus is beschermd en mag je alleen met een vergunning afschieten. De dierenbescherming heeft al aangifte gedaan. Net goed ze kunnen die leipe stenenzetters niet hard genoeg straffen voor hun bizarre actie.


dre
Website Member
Posts :7

Website Member
2005-11-15 - 19:42:31 send message to dre

ik begrijp niet dat de mensen zich zo druk maken om een mus,daar hebben de mensen maanden op gewerkt.is toch normaal dat je de buks pakt.er zijn wel belangrijker dingen op de wereld dan die mus.wink ;)


jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2005-11-15 - 19:42:44 send message to jani

Ik vraag mij eigenlijk af waarom julie een muis gewoon doodknuppelen of doden met vallen.
Dit zijn ook dieren,en ook muizen kweken en houden als huisdieren is voor sommigen een hobby,wat moeten deze mensen daar dan van zeggen?
Maarja dat geeft niet als het maar geen mus is.
Ik krijg hier een beetje het vermoeden dat er nogal wat groene jongens aanwezig zijn,denk er aan mijn gegevens te verwijderen voor alle zekerheid.


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-11-15 - 19:52:05 send message to Dennis Fr.

aiii dat doet me pijn aan het hart.Jullie
niet iedereen doet dat.wat moeten we dan alles maar toestaan alles gewoon afschieten,verzuipen,vergassen,in de hakselaar noem maar op zijn toch maar beesten.kom op zeg


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-11-15 - 20:15:37 send message to Niltava

quote
is toch normaal dat je de buks pakt.er zijn wel belangrijker dingen op de wereld dan die mus

Zijn volgens mij ook belangrijkere dingen dan dominosteentjes. Want waar gaat dat in vredesnaam over? Het is leuk, maar de aandacht geld en tijd hadden ook aan iets anders kunnen worden besteedt.
Deze houding heeft al een lange lijst van uitgestorven dieren opgelevert.
Een beetje vogelkenner had deze mus makkelijk uit de hal kunnen verwijderen.


dre
Website Member
Posts :7

Website Member
2005-11-15 - 21:16:37 send message to dre

maak je toch niet zo druk,jullie lijken ruud de wild wel,die word ook wild.


uswhite
Website Member
Posts :133

Website Member
2005-11-15 - 21:27:51 send message to uswhite

Eerbied voor het leven voor zowel mens als dier. Maar zijn we met zijn allen niet een beetje hypocriet.

Eerst de balk uit ons eigen oog halen dan de splinter bij een ander.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-11-15 - 22:17:13 send message to natasja

al die ophef over maar een musje ..

sja aan de eene kant heb ik zoiets van ja dan loopt iedereen te treuren over een mus maar als ik soms reacties hier op vogelarena lees over wat katten toegewenst word of hoe een muizenplaag verholpen moet worden dan denk ik bij mezelf toch wel eventjes van "mjah daar maakt ook niemand zo'n ophef over" aan de andere kant vind ik het belachelijk dat zo'n diertje word afgeschoten terwijl er best andere mogelijkheden waren , ik vind het sneu voor het diertje net als dat ik het sneu vind voor de katten en voor de muizen in de "muizenlijm"

Maargoed de muizenlijm is in nederland ook verboden en tot mijn verbazing worden er evengoed tips gegeven waar je de lijm kan bestellen ...

Ik vind het rot en belachelijk dat het musje is afgeschoten maar ik vind het in geen verhouding staan tot ander dierenleed wat hier gewoon gedeeld word met andere omdat het dan gaat over de eigen hobby ..

tis maar een spelletje ..
twas maar 1 musje ..

tis maar een hobby ..
tgaat maar om muizen ..


Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-11-15 - 22:20:55 send message to Pattie

Ik geloof dat ik het met Natasja eens ben..!!


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2005-11-15 - 22:24:36 send message to rupicola

de 'verboden' lijmplanken worden overigens ook ingezet om muizen bij de dominostenen weg te houden!


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2005-11-15 - 23:39:15 send message to Chow

Ik heb dit topic geopend omdat ik ronduit boos ben over de manier waarop dit is gegaan. Een commercieel flutprogramma waar gigantisch mee wordt verdiend mag niet ten koste gaan van een dierenleven. Of dat nu een mus, muis of whatever is. De suggestie dat er ergere dingen zijn in de wereld tekent wel het morele verval van deze maatschappij. Ikzelf heb nog nooit katten de dood toegewenst ook al heb ik last van ze. Een muis zal ik ook niet doden maar liever vangen in een vriendelijke val en een eind verder weer uitzetten. Omdat ik in mijn hele leven nog nooit een dier heb gedood heb ik denk ik het recht mij boos te maken. De redenatie dat de mus niet erg is omdat er op dit forum andere dieren erger wordt aangedaan is ook zwak. Dus omdat leden hier een muis op een plakstrip wensen mogen mussen met luchtbuksen worden doodgeschoten?
En ja, ik maak mij druk om die ene lullige rotmus. Als je je daar niet druk om zou maken is het einde zoek.
Als jij morgen de tuindeur open doet en je ziet de buurman met een luchtbuks een kat van zijn voliere schieten is dat dan ook getolereerd?? Of dat hij op je vogels gaat schieten omdat hij na z'n nachtdienst niet kan slapen door het gekwetter??


Hannie
Website Member
Posts :327

Website Member
2005-11-16 - 00:11:01 send message to Hannie

Hoi Chow

Ik ben het helemaal met je eens .
Waarom dat beestje afschieten !
Waarom niet met een net en terug de vrijheid in.
Waarom niet overleg vooraf gepleegd met de Dieren/VogelBescherming.
Die hadden dat musje wel weg gehaald.

( maar waarschijnlijk mocht dat ook niet )


Hannie
Website Member
Posts :327

Website Member
2005-11-16 - 00:13:16 send message to Hannie

Het is verboden gebied , het pand wordt bewaakt.
Anders vallen er nog meer stenen om.

Groeten Hannie


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2005-11-16 - 05:54:25 send message to bert1974

als ze even iemand hadden gevraagt die ook vogelmarkten organiseerd. dan had die ze wel uitgelegd hoe je zo,n beestje makelijk vangt. want ik neem toch aan dat ze in bv de ijssel hallen ook niet met een buks rond gaan om de losse vogels neer te schieten.




Plaats een reactie



Er zijn in totaal 162 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede