Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > als ze zo door gaat eet ik papegaai met de kerst Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4
volgende >>>


Auteur Onderwerp : als ze zo door gaat eet ik papegaai met de kerst
natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-11-16 - 11:05:39 send message to natasja

Kicah heeft het schreeuwen uitgevonden , negeren , doek over de kooi etc. helpt gewoon echt niet !

ze schreeuwt echt puur om de aandacht te trekken en het is niet zo dat ik minder tijd aan haar besteed als voorheen , maar dat geschreeuw gaat door merg en been inmiddels

remedie ... de kerstmaaltijd !
razz :p


aws
Website Member
Posts :102

Website Member
2005-11-16 - 12:24:44 send message to aws

Hebben ze wel kruiden voor een exotische vogelhappy :)


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-11-16 - 12:26:49 send message to dooren

Ze zal wel om een "echte" man roepen nu de hormonen opspelenlaugh :Dlaugh :D
Gert


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-11-16 - 13:18:17 send message to natasja

ze is nog geen twee .. ze word eerste kerstdag pas twee .. zal het kunnen zijn om een mannetje ?

en als die soepkip zich wat vriendelijker had gedragen tegenover andere vogels was dat ook geen probleem geweest razz :p

ze is heel lief hoor , net als mijn kinderen .. maar ook die kan ik zo af en toe wel even achter het behang plakken laugh :D


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-11-16 - 13:22:38 send message to dooren

Ik denk het wel Natasja, 2 jaar lijkt jong voor een edelpapegaai maar in de natuur is dat normaal.

Bovendien zitten ze bij jouw binnen en warm dit bespoedigd het broedrijp worden.

Ik heb van mijn lor v.d. blauwe bergen ooit (man en pop) een perfect broedsel gehad op de leeftijd van 14 maanden. Terwijl de meeste kwekers pas denken aan kweken bij deze vogels op een leeftijd van 2+.

Deze vogels zaten dus ook binnen in een verwarmde kas.
Gert


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-11-16 - 13:30:37 send message to natasja

sjonge kon die muts zich dat niet bedenken rond de periode van 't vakantiegeld ipv in die toch al dure decembermaanden razz :p

als ze zo doorgaat ben ik straks nog verplicht om haar een duurder kerscadeautje te doen als de rest van het gezin ( als veredelde kip zijnde is ze me toch iets te duur ehhh ik bedoel lief wink ;) )


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2005-11-16 - 14:54:34 send message to Wickingh

Hai Natasja,

ff een receptje

Neem een grote ketel en vul deze met water,
doe daar een bouquette garni in[wortelen,prei,spek knolselderij].Voeg tevens peper zout en een oude laars/schoen toe.
Daarin laat je de vogel ongeveer een dag sudderen.
Vervolgens vis je de laars/schoen en de vogel eruit.
Gooi de vogel weg en eet de laars/schoen op.
Eet smakelijk

mvg Frank


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-11-16 - 16:04:56 send message to natasja

ahhhh Frank mijn kicah toch zeker niet he ?!?
mijn oogappeltje .. je snapt toch zeker wel dat alleen ik mag beginnen over het soepkippen van mijn Kicah he ? wink ;)

ach nu ze weer even een half uurtje d'r snavel dicht heeft gehouden vind ik d'r wel weer lief hoor wink ;)maarja het is ook nog geen kerst angrywink ;)


suk
Website Member
Posts :503

Website Member
2005-11-16 - 17:23:40 send message to suk

ik heb nog wel een jonge edel man .hij is nu 6 weken.

sebastiaanwink ;)wink ;)wink ;)wink ;)wink ;)wink ;)wink ;)wink ;)wink ;)wink ;)wink ;)wink ;)wink ;)wink ;)


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-11-16 - 19:04:07 send message to natasja

suk da's pas echt vals te noemen razz :p


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2005-11-16 - 22:22:04 send message to Karel

Ik heb weleens horen beweren dat papegaaien vanaf een bepaalde leeftijd steeds proberen harder te schreeuwen dan hun baasje, maar daar zal in dit geval natuurlijk geen sprake van zijn........toch?
wink ;)


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2005-11-16 - 23:02:02 send message to Swaas

Hebben ara's en grijsjes daar ook last van shocked 8O ik bedoel dan met luider schreeuwen dan het baasje.......happy :)
Als wij hier een discussie voeren die wat luider gaat dan normaal moet je mijn "viswijven razz :p" eens horen te keer gaan.
Zelfs zo erg dat we de deur moeten dichtdoen en de discussie verder zetten achter "gesloten deuren" razz :prazz :prazz :p


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-11-16 - 23:06:24 send message to natasja

Karel aangezien ik met mijn 31 jaar nog steeds aan de telefoon de vraag krijg of mijn papa er ook is denk ik dat daar inderdaad geen sprake van zal zijn razz :p



dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-11-16 - 23:06:59 send message to dooren

Hahaha, dat kan ik met ook herinneren, mijn moeder of vader gooide dan een kleed over zijn kooi, zodat hij in het donker zat en stil werd.

Net voor het kleed op zijn kooi werd gedaan riep hij dan nog vlug en zachtjes : oehoe.

Op een gegeven moment had hij een gat in dit kleed geknaagd zodat hij toch kon kijken, alleen hij was dan wel stil tijdens de gesprekken van mensen onder elkaar.
Gert


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-11-16 - 23:10:02 send message to natasja

mazzelaars dat een kleed hielp zeg !!

Kiek schreeuwt gewoon door .. kleed of geen kleed .. zodra ze weet dat ik in de buurt ben is het feest ..en geloof me .. ze kan me een keel opzetten echt niet leuk voor je oren ..

Overigens blert ze onder het kleed vandaan ook gewoon d'r " passss op hooor !! hahaha" zucht ..


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-11-16 - 23:14:23 send message to dooren

Maar is het dan wel volledig donker in je papegaaienkooi of laat het kleed licht door zodat ze actief blijft??
Gert



Pagina : 1 2 3 4
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 217 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede