Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > kwartels en hun laatste zucht Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
<<< vorige


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-11-23 - 21:39:08 send message to paccie

tuurlijk


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-11-23 - 22:00:03 send message to dooren

Opzich is het wat opnemen van zand ook logisch, de spiermaag heeft fijne zandkiezel nodig, bij de geboorte is dit niet aanwezig.

Verder gaf ik mijn kuikens altijd opfokvoer voor fazanten en dan het fijnste soort.

Ik vind het toch ook wel een raadsel, temeer omdat ik verschillende nesten heb groot gebracht in de buitenvoliere.

Ik denk dat er ook wellicht sprake kan zijn van verontreinigd zand met bacteriën oid.
Gert


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-11-23 - 22:19:14 send message to natasja

kan het ook niet gewoon zo zijn dat je er soms kuikens tussen hebt die zand happen en dat zien "eten" doen eten is ?

je hebt bij andere diersoorten ook wel eens dat hele nesten een slechte eigenschap overnemen terwijl andere nesten er niet naar talen ..


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-11-23 - 22:24:12 send message to Niltava

Misschien ligt in de ouderzorg. Zou kunnen dat men het voedsel(niet levend voer) op de grond geeft en dat de jongen het verschil niet zien tussen het voer(fijn materiaal als sivostart oid) en het zand.
Misvorming van de kliermaag, al tijdens de embryonale ontwikkeling?


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2005-11-23 - 23:23:09 send message to Karel

quote
Ik denk dat er ook wellicht sprake kan zijn van verontreinigd zand met bacteriën oid.


Nee, dat betwijfel ik. Ook bij aangekocht vers vogelzand gebeurde het.

quote
kan het ook niet gewoon zo zijn dat je er soms kuikens tussen hebt die zand happen en dat zien "eten" doen eten is


Zou kunnen maar ik denk van niet. Het gebeurt in grotere groepen even vaak als bij bijv. 2 kuikens.

quote
Zou kunnen dat men het voedsel(niet levend voer) op de grond geeft en dat de jongen het verschil niet zien tussen het voer(fijn materiaal als sivostart oid) en het zand.




Het gebeurt net zo vaak in beide gevallen (voedsel in een bakje en voedsel los gestrooid)In het begin heb ik Sivo start gebruikt, maar later gewoon het eivoer dat ik maakte voor de parkieten. Eerlijk gezegd kan ik me niet herinneren of dat voor/na de overgang naar piepschuim bodembedekking was.
Wel zette ik per kunstmoeder (50x30cm opp.) zo'n 10 kroonkurken gevuld met water neer, als drinkmogelijkheid. Het viel me altijd wel op dat ze veel dronken de eerste dagen.


Gert, ongetwijfeld moeten ze iets opnemen om het voer te vermalen, maar ze gingen door totdat de buik gewoon opzwelde. Uit sectie (mooi woord voor het zelf even "openmaken") bleek dat de maag vol zat met zand. Samen met de maagsappen was het dan een vrij harde bonk geworden.



Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2005-11-23 - 23:32:41 send message to Niltava

Ik had geen vies zand, jij had gewoon lekker zand wink :)


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-11-24 - 00:43:04 send message to dooren

Zo zie je maar weer karel, met natuurbroed is niks miswink ;)
Gert



Pagina : 1 2 3
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 147 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede