Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Een kanarie lenen bij de Vogelbank.... Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Een kanarie lenen bij de Vogelbank....
Wim B
Website Member
Posts :87

Website Member
2005-12-03 - 22:10:06 send message to Wim B

Vandaag een artikel gelezen in het AD/Rotterdams Dagblad. Bij Humanitas aan de Bergweg heeft men een voliere gebouwd. De voliere wordt bewoond door kanaries, parkieten en andere vogels. Er staan een paar bankjes omheen waarbij de ouderen het idee moeten krijgen om in het park te zitten. Tot zover niets mis mee.
De bewoners kunnen de vogels in een kooitje lenen voor minimaal twee weken. Het is een proef want men blijkt nog niet zeker te weten of de vogels er wel tegen kunnen om telkens ergens anders te staan. Ik heb mijn twijfels en denk dat hierbij voorbij wordt gegaan aan het welzijn van de vogels.
Bron: AD/Rotterdams Dagblad d.d. 03-12-2005 pagina 48


bob_verhagen
Oud Lid
Posts :218

Oud Lid
2005-12-03 - 22:44:31 send message to bob_verhagen

het klinkt mij ook niet al te lekker, maar gelukkig doen ze tenminste eerst nog een proef, daarna schaffen ze het af(denk ik)

Bob


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-12-03 - 23:18:12 send message to natasja

ik sta er niet per definitie negatief tegenover .. oudere mensen willen vaak heel graag een huisdier maar gezien hun leeftijd durven ze het niet meer aan , dan vind ik dit een hele goede opzet.

wat betreft 't welzijn van de vogels .. ik zie geen groot verschil met bijv. vogels die naar beursen gaan e.d. natuurlijk zien we liever alle vogels stressvrij in enorme voliere's maar laten we eerlijk wezen .. dat is niet de realiteit , dan vind ik dit dus geen slechte opzet.



tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-12-04 - 00:03:34 send message to tonnl

Ik hoop wel dat het dan een verwarmde volière is. Anders krijgen ze zeker problemen. Twee weken in een bloedhete flat, dan weer naar buiten en dat mogelijk meerdere keren.
Ton.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-12-04 - 00:13:21 send message to natasja

volgens mij is de opzet ietsie anders ..

het gaat om een periode van minimaal 2 weken , ik denk dat de opzet is dat de vogels gewoon heel lang zullen wonen bij de mensen maar dat ze er niet aanvast zitten mocht er bijv. opname in een ziekenhuis of dergelijke komen.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-12-04 - 11:58:39 send message to johanblok

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Het kan een goede opzet en een fantastisch initiatief zijn. Dat kun je pas beoordelen als je precies weet hoe een en ander in zijn werk gaat. Ik ben zover nog lang niet, maar krepeer liever thuis met een hond die de restjes opeet dan weggestopt te worden zonder huisdieren.sad :(
Bij een fatsoenlijke behandeling van ouderen hoort ook dat zij zoveel mogelijk kunnen zijn als thuis, dus dat ook geld wordt uitgetrokken om te helpen bij de verzorging van een huisdier. Daarom is het in een principe een heel goed initiatief.


piet witteman
Website Member
Posts :258

Website Member
2005-12-04 - 21:13:59 send message to piet witteman

quote
Bij een fatsoenlijke behandeling van ouderen hoort ook dat zij zoveel mogelijk kunnen zijn als thuis, dus dat ook geld wordt uitgetrokken om te helpen bij de verzorging van een huisdier. Daarom is het in een principe een heel goed initiatief.


ik denk dat we dan anders hadden moeten stemmen
nu met de zorgkolom (medisch model)waar voor gekozen is, is er geen geld meer voorsad :(
Piet



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 124 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede