Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > aanschaf ducorps kaketoe Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5 6 7
<<< vorige


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2005-12-09 - 18:59:30 send message to molineti

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Plukken:

Plukgedrag is bij kakatoes,die dit al geruime tijd doen bijna(99.99)niet meer te verhelpen!

Moet de eerste nog zien die geplukt is geweest,en nu goed in de veren zit

Het hoeft niet een schreeuw om aandacht te zijn;maar ook al kleine veranderingen kunnen hier voor zorgen.

1 maal begonnen valt het niet meer mee om ze uit die cirkel te krijgen.sad :(

Ook ben ik er heilig van overtuigt dat een kakatoe die binnen gehuisvest is(hoe vaak je hem/haar ook nat spuit)nooit de verenconditie van een buiten vogel zal krijgen.
Dit is volgens mij ook 1 van de redenen waarom binnenvogels in het algemeen vaker geplukt zijn.



goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-12-09 - 19:50:32 send message to goffini

Volgens Feld (dierenarts)schijnt het ook zo te zijn dat in de veren een stof zit die wat zoetig smaakt. Als ze dan beginnen met plukken raken ze hier aan verslaafd.


reneetje
Website Member
Posts :71

Website Member
2005-12-09 - 21:10:53 send message to reneetje

hey goffini,

dat wist ik niet trouwens, weer wat geleerd. en wat een mooie foto trouwens van de reactie daarvoor laugh :D



Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2005-12-09 - 21:34:55 send message to Picolet

Volgens mij is deze vogel blij dat hij geen huiskamervogel is. Helaas maakt de koper en de verkoper uit wat voor toekomst een vogel tegemoet gaat. Als een vogel zelf zou kiezen waar zou hij dan voor kiezen....?


reneetje
Website Member
Posts :71

Website Member
2005-12-09 - 21:52:02 send message to reneetje

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

sorry ik denk sowieso dat je dit niet eens kan vragen.
Dit ligt er maar net aan de kooi waar die inkomt, het huis waar die is, de mensen waar die komt, en dan bedoel ik de opvoeding, hoeveel ze erin verdiept hebben e.d. de liefde voor de vogels.

http://birdstheword.com/birds/videos.htm

Je kan zeggen wat je wilt maar deze vogels van de mensen hierboven zijn toch echt gelukkig maar zijn wel gewoon huisvogels, en geloof me als ik hier zou zeggen ik neem een hyacint ara (zoals de mensen van deze filmpjes hebben) dan zouden jullie allemaal zeggen van doe dan maar liever een witkuif kaketoe of een ducorps.

Kijk wat ik jammer vind is dat het lijkt of alles nu opeens van een kaketoe negatief is en dat het puur geluk is als een kaketoe alleen maar 2x een periode per dag heeft dat ie schreeuwd in de schemering.

Ik vind het super dat jullie iemand en in dit geval mij attenderen dat er nadelen aan kunnen zitten zoals schreeuwen, stof e.d. maar wees wel reeel, er zitten ook eens de positieve punten van een kaketoe. Dat heb ik nu door diverse reacties van mensen die er wel 1 echt in de woonkamer hebben ( dus ook oudere) gemerkt.

ze zeggen allemaal hetzelfde, JA ze schreeuwen wat smorgens en savonds maar de rest van de dag niet met de juiste opvoeding. Ik heb ook foto;s gezien van deze gaaien en allemaal leken ze het daar toch ook echt wel naar de zin te hebben hoor. En ja ik zie nu misschien alles door een rose bril vinden jullie, en ja ik probeer alles in mijn straatje te zetten volgens jullie , maar ik vind het zo langzamer hand een beetje vreemd worden en wel ERG negatief.

Wees reeel, en vertel gewoon dat er idd negatieve dingen zijn, maar wees ook reeel en vermeld erbij dat als je op een goede manier ermee omgaat en je je goed verdiept in de opvoeding en je zorgt voor een goede leefomgeving dat het voor een kaketoe net zo gelukkig kan zijn in een woonkamer als een grijze roodstaart of een jardine papegaai. En ja misschien zullen ze wat moeilijker kunnen zijn, maar je gaat mij niet vertellen dat al die mensen die mij hebben gemaild met persoonlijke verhalen ALLEMAAL geluk hebben met hun kaketoe.

De foto vond ik geweldig, maar je laat hier wel een oranjekuif zien ( toch wat ik heb gehoord zelfde karakter als geelkuif), maar dan toch mijn vraag, hoe komt het dat veel kwekers over zijn gegaan van geelkuif naar witkuif? niet omdat witkuifen wilder zijn en meer schreeuwen? ik denk toch eerder andersom, omdat ze juist wat rustiger zijn. Maargoed jullie zullen me allemaal verschrikkelijk eigenwijs vinden en noem het maar op, maar liever eigenwijs dan alleen maar negatief over een vogel die zoveel liefde kan geven en intelligent is en met de juiste omgang een verchrikkelijk lieve vogel kan zijn of is.


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2005-12-09 - 22:07:56 send message to hdra

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik vind niemand zich erg neagtief uitlaten. JIJ VRAAGT NAMELIJK OM EERLIJKE INFORMATIE. En de meesten die hier reageren hebben zelf mee gemaakt wat ze hier beschrijven. Er zitten namelijk erg veel kaketoekwekers en mensen die allen een kaketoe thuis hebben tussen. ZOUDEN DIE HET NU ECHT NIET WETEN. Als jij zoveel positieve reacties heb gehad zou ik graag willen weten via welke site? Op deze ziiten namelijk honderden vogelliefhebbers. Of ben je bij zo'n site geweest van Kareltje is het liefste kaketoetje van de wereld. Kijk eens of die site na drie jaar nog bestaat. Natuurlijk zijn er ook hele lieve kaketoes, maar zoals je hier kunt lezen en anders lees een literatuur hierover slechts 2 van de 10.

MAAR ZOALS VELEN VAN ONS AL GEZEGD HEBBEN, SCHAF ER GEWOON EEN AAN. WEES ER GOED VOOR EN ERVAAR ZELF MAAR OF HET GAAT.

Maar ga hier op deze site nou niet mensen alleen maar beschuldigen van negatieviteit. De meesten die hier namelijk een reactie hebben gepleegd zijn enorme liefhebbers en al jaren bezig met hun hobby.
Jij bent degene die twijfeld en niet deze mensen.


reneetje
Website Member
Posts :71

Website Member
2005-12-09 - 22:20:05 send message to reneetje

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

nou positief is anders. er is alleen helemaal in het begin gezegd dat ze idd wat knuffelig kunnen zijn e.d. maar voor de rest zodra het over de witkuif ging heb ik daar niets tot weinig positiefs gezien.

Ik heb bij 1 iemand maar hier gehoord die kweker was die ook in de huiskamer een witkuif had, en dit was ook nog eens een koppel, dus kans dat ze elkaar opfokken om het zo maar te noemen qua geluid.

Een kweker zal neem ik aan over het algemeen niet veel aan opvoeding doen, maar ze in plaats hier van eerder lekker de ruimte geven. dan is dat toch een hele andere situatie als mensen die ze thuis hebben en de vogel veel meer aandacht kunnen geven als iemand die meerdere koppeltjes heeft zitten denk ik toch zo. en dit is niet negatief naar kwekers zo, maar de situatie is natuurlijk voor een vogel wel heel anders.

Ook nog even terugkomend op de vraag van wat de vogel op de foto zou kiezen, wat dacht je van lekker in de vrije natuur rond vliegen. kijk als je echt weet wat goed voor een vogel is en je bent echt alleen maar begaan met die vogels, dan worden ze en niet in de huiskamer genomen maar ook niet in buitenhokken. Er zullen maar weinig hokken zijn waarvan vogels echt lekker rond kunnen vliegen.



molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2005-12-09 - 22:31:35 send message to molineti

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Quote
------------------------------------------------
De foto vond ik geweldig, maar je laat hier wel een oranjekuif zien ( toch wat ik heb gehoord zelfde karakter als geelkuif), maar dan toch mijn vraag, hoe komt het dat veel kwekers over zijn gegaan van geelkuif naar witkuif
------------------------------------------------

Ik denk hierom:Voor mensen die kweken voor de huiskamer is een witkuif een intressantere vogel om te kweken dan de geel/oranjekuif omdat 1/witkuiven goedkoper zijn in aanschaf 2/er meer van zijn dus sneller vervangbaar bij eventueel verlies 3/makkelijker zijn te kweken 4/ minder risico op agressie tussen man en pop

En als je jongen voor de ,,babyhandel,, kweekt is het dus slimmer om witkuiven te kweken dan de moeilijkere geelkuif soorten;hierbij komt nog dat de prijzen die ze voor de jongen krijgen ongeveer gelijk is(dus een baby witkuif brengt bijna evenveel op als een baby geelkuif)

Sinds een jaar is er nog een reden meer n.l de geel/oranjekuiven zijn op lijst 1 gekomen dus minder intressant om snel te verkopenhappy :)

Witkuiven maken zeer zeker niet minder lawaai dan geel/oranjekuiven.

Voor mij zijn bovenstaande redenen geen reden om over te stappen op witkuiven;omdat je moet houden wat je mooi vindhappy :)en ik ben nu eenmaal gek van oranjekuiven(en alle andere soortenlaugh :D)

Quote
=================================================
Er zullen maar weinig hokken zijn waarvan vogels echt lekker rond kunnen vliegen.
================================================

Klopt helaas,Daarom zouden mensen die ze deze ruimte niet kunnen bieden in het belang van de vogels ze niet moeten houdenwink ;)

Terug in de natuur is geen optie,dat is namelijk het probleem van de oranjekuif,er is bijna geen goed leefgebied voor deze vogels meer over op Sumbasad :(


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-12-09 - 23:39:53 send message to Hawkeye_NL

Reneetje,

Ik heb je al een aantal tips gegeven, heb je eerlijk uitleg gegeven. De verschillen tussen bepaalde soorten verteld en je vragen beantwoord!

Naast mij hebben anderen je extra informatie verschaft, voorstellen gedaan voor alternatieven die je hebt en je eerlijk gezegt wat hun ervaringen waren met bepaalde soorten.

Ik denk dat alles nu wel gezegt is wat er gezegt kan worden om tot een goed en eerlijk beeld te komen. Als je vind dat je hier onrecht wordt aangedaan of dat de hobby hier in een negatief beeld wordt gebracht omdat je op een ander forum "eerlijk" antwoord krijgt dan ben ik in ieder geval met je uitgepraat en wens je veel plezier op dat andere forum.

Erwin


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2005-12-10 - 00:03:56 send message to Wickingh

Hai,

niets aan toe te voegen,

mvg Frank


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2005-12-10 - 10:41:15 send message to hdra

Helemaal mee eens. Als er geen nieuwe inzichten komen dan stoppen met deze topic. Ik daag nu de mensen uit die al jaren lang kaketoes houden in de huiskamer en aan alle eissen van reneetje kunnen voldoen.

Groet

Henk


bstekel
Website Member
Posts :18

Website Member
2005-12-10 - 16:57:34 send message to bstekel

hallo, ik alle reacties gelezen in dit forum, en ik denk dat er een kern van waarheid zit in een ieder verhaal, en ik denk dat alle die hier aan het woord zijn geweest het met me eens zijn dat je ook een beetje geluk moet hebben met de vogel die je kiest, ook ik kweek met diverse soorten papegaaien en heb al diverse soorten in huis gehad en dit verliep niet altijd goed afhankelijk van het soort, leuke grijze roodstaarten gehad en ook die je tot wanhoop brachten, edels gehad die geweldig waren en ook die het kalk van het plafond schreewde, en ik heb jaren een goffini gehad, geweldige vogel maar schreeuwen deed hij wel en ook om die reden ingezet voor de kweek, nu al ruim een jaar een tamme jardine in huis, superrrrrrrrrr lief en aardig en geen schreeuwer,
en sinds kort toch ook weer een goffini in huis, en ja je hoort hem wel, maar deze vogels hebben zo'n grote aaibaarheids faktoor en dat maakt een hoop goed.
ik vind het volume meevallen, maar mijn vrouw vind het herrie, zoveel mensen zoveel meningen dat blijft, aan jou de keus waar de grens ligt van tolerantie.
ik ben van mening dat een goffini of ducorps beslist niet harder schreeuwt als een dwarse grijze of amezone, alleen de aaibaarheid ligt vele malen hoger.
sucses met je keus


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-01-21 - 12:35:52 send message to hdra

Reneetje

Mag ik vragen wat je na al je gevraagde adviezen nu aangeschaft hebt?

Henk


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2006-01-21 - 13:18:47 send message to Dennis Fr.

http://www.vogelarena.com/forum/forum_read.php?id=3702
henk denk dat je dit topic van reneetje over het hoofd hebt gezien


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-01-21 - 16:13:21 send message to hdra

Klopt. Bedankt. wordt ook wat verwarrend als je ook een andere topic opent



Pagina : 1 2 3 4 5 6 7
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 142 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede