Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Kicah en Kyran Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Kicah en Kyran
natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-12-06 - 08:23:42 send message to natasja

Even een update over mijn edels ,

Kyran is inmiddels bijna 8,5 week oud en Kicah word met de kerst 2 jaar .

Kyran is een lekkere eter die totaal niet moeilijk is, wel wat angstiger als kiek destijds was want hij slaat wat uit met zijn snavel naar mensen toe ,maar ik ga er vanuit dat dat vanzelf minder gaat worden ,Kyran doet dit ook alleen als je hem pakken wilt.

Hij speelt overdag al onderin de kooi van Kicah en ook dat gaat gezamelijk erg goed , Kicah vind het wel oke dat er een nieuwe vogel bij is maar zoekt hem niet echt op ( tenzij er pap gegeten word dan hanger er 2 edels aan het lepeltje )

Verbazend hoe goed ze het opgevat heeft ,dat had ik totaal niet verwacht .
't word vast een leuk stel als Kyran straks naar boven kan klimmen happy :)

Foto's zijn er maar weinig gemaakt want in deze periode is het voor mij erg druk met vanalles , maar ik zal snel weer eens wat maken en plaatsen happy :)

Kyran zit op het moment op 4 voedingen en is bezig er eentje te laten vallen , dus dat zal nog een dag of 3 duren vermoed ik zelf.

Wat wel opvalt is dat Kyran veel speelser is als mijn Kiek was , een erg leuk gezicht happy :)

Ben dus van al mijn twijfels afgestapt en reuze blij dat Kyran erbij is gekomen , bedankt nog al die mensen die me over de streep hebben geholpen met hun reacties op mijn 1,5jaar durende twijfels happy :)


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-12-06 - 09:12:52 send message to ParkietenPeter

Geweldig als ze samen zo goed met elkaar overweg kunnen.
Heel mooi om te horen.

Veel plezier, zal natuurlijk vanzelf wel gaan.

Leuk
wink ;) Peter


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2005-12-06 - 10:50:07 send message to rupicola

Natasja,

Persoonlijk ben ik geen voorstander van handopfok en daarom niet echt enthousiast over de leeftijd van je nieuwkomer.

Desondanks vind ik het wel een goede zaak dat je toch de beslissing hebt genomen om jou eerste vogel niet alleen te laten zitten en daar een partner voor hebt geregeld.

Je zult zien dat dit op den duur het gedrag van je vogels ten goede komt.

Succes ermee!


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-12-06 - 11:50:32 send message to natasja

rupicola , als ik heel eerlijk ben ..

Ik ben ook eigenlijk geen 100% voorstander van handopfok , zeker niet in het geval alle jongen worden weg gehaald bij de ouders.

Bij Kyran is zijn zusje bij de ouders gebleven en zal ook door de ouders gewoon opgevoed worden.

Waarom dan toch handopfok .. nou daar komt gewoon egoisme bij kijken want dat is het uiteindelijk toch ook wel , ik wil mijn vogels 100% kunnen vertrouwen en heb van het verleden de ervaring dat ik dat niet kan bij oudere vogels ( niet vanwege de vogels hoor maar vanwege mijn eigen angst )

Maar als ik wel eens hoor hoeveel mensen de handopvoedingen verkl*ten dan zou ik wel eens willen dat de keuze op handopfok nooit een algemeen begrip geweest zou worden , maarja .. voor mij zou dat dus betekenen dat ik dus ook geen 2 papegaaien zou hebben happy :)

Zoals ik zei de keuze voor handopfok is voor mij een egoistische keuze geweest ( maar eigenlijk is de keuze om een papegaai in huis of voliere te halen dat altijd wel .. )


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2005-12-06 - 12:54:19 send message to Wickingh

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Sorry,

quote
Persoonlijk ben ik geen voorstander van handopfok en daarom niet echt enthousiast over de leeftijd van je nieuwkomer


maar er is niets mis met handopfok,zolang de vogel maar een week of 5-6 bij de ouders heeft gezeten.
Ik heb beide gedaan en merk wel dat te vroeg uithalen wel een negatief effect kan hebben uiteindelijk.
Maar met vogels die nog een staartje handopfok krijgen geven toch tammere vogels dan natuurbroed.
Ondanks wat Dr.H. of anderen beweren,

mvg Frank

PS Veel succes en plezier met je nieuwe huisgenoot.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-12-06 - 13:19:09 send message to johanblok

Leuk dat het goed gaat met je vogels. Hopelijk blijft het op de lange duur ook goed gaan.

Als je ziet met hoeveel zorg de ouders hun jongen vaak groot brengen, vind ik het gewoonweg onfatsoenlijk om de jongen voortijdig af te pikken. Ze verdedigen hun nest over het algemeen niet voor niets ongewoon fel als ze jongen hebben. Het lijkt me voor mens en dier een algemeen recht om zoveel mogelijk je eigen kroost groot te brengen. Bij verwaarlozing verspeel je dat recht.

Maar, ik denk niet dat het de bedoeling was van natasja om hierover een topic op te starten. Wel leuk dat je eerlijk zegt dat het om eigenbelang gaat (wat niet per definitie slecht is).

Wat doe je trouwens als ze over een paar jaar nesteldrang mochten krijgen?


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-12-06 - 13:35:01 send message to natasja

dan ehh .. weet ik het nog niet ..

mijn opzet is totaal niet om te kweken en ik hou me daar dan ook helemaal niet mee bezig , mocht het toch ooit zover komen dat ze zouden gaan kweken dan ehm.. sja .. Mijn verantwoording nr. 1 is en blijft Kicah , ten alle tijden dus ik denk niet dat ik het over m'n hart zou kunnen verkrijgen om d'r de jongen af te nemen maar .. ik denk dat ik dan ga voor heel veel wennen aan mensenhanden en dus geen handopfok


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-12-06 - 15:11:58 send message to johanblok

Ik bedoelde meer of het ook je bedoeling is dat ze ooit jongen krijgen, of dat je het liever voorkomt. Dan zou ik je willen waarschuwen dat dat bij een echt willende pop niet lukt eigenwijs als edelpoppen kunnen zijn.

Erg veel plezier met de interactie tussen je twee edeltjes, moet fantastisch zijn om te zien!


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-12-06 - 17:47:42 send message to natasja

Ze mag van mij gerust jongen krijgen maar het is dus niet mijn opzet , maar als het zo zou zijn is een nestje welkom hoor , kan ik me eindelijk scharen onder de ervaren kwekers laugh :D


suk
Website Member
Posts :503

Website Member
2005-12-06 - 18:39:11 send message to suk

dat zal wel leuk zijn.

alleen zal je nog een paar jaar moeten wachten.wink ;)

ik ben blij telezen dat het goed gaat samen.happy :)


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-12-08 - 23:07:02 send message to natasja

toch eigenlijk maar gek he ..

Ik had kieks reactie zo anders voorgesteld als hoe ze reageerd op Kyran , onvoorstelbaar hoe slecht je je vogel dan toch blijkt te kunnen inschatten shocked 8O

Overigens was mijn omgeving in het begin een beetje "huiverig" voor mijn reactie op de piepjonge Kyran , ze hadden zoiets van nou dan zal het wel Kyran voor en Kyran na gaan worden want die is nieuw en klein etc etc.
Dus ben ik nu eigenlijk wel een beetje trots dat ware liefde alles overwint want ik vind mijn Kicah nog steeds de allerleukste allerliefste die er maar bestaat ( of ze de allerlekkerste kerstkip is gaan we dit jar nog niet achter komen laugh :D )

Kyran staat wel op een hele dikke 2de plaats hoor ! het is echt een schatje en ik twijfel er ook totaal niet aan dat ik hem later net zo het einde ga vinden als kicah maar ik ben toch ook wel blij dat ik niet als een blok ben gevallen voor het " nieuwe"

Ja en waarom vertel ik dat hier nou .. nou .. ehm .. tegen wie moet ik het anders vertellen laugh :D
De meeste vinden mijn Kicah niet zo geweldig ivm haar eenkennigheid dus die verklaren me zowieso al voor gek dat ik zo gek met d'r ben happy :)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 146 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede