Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Amazone naar het NOP Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Amazone naar het NOP
Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-12-09 - 16:13:00 send message to Pattie

Goejemiddag iedereen..! happy :)

Ik zou graag jullie mening/ ervaringen willen omdat ik met een probleempje zit..

Ik heb in het begin van dit jaar een amazone van iemand overgenomen omdat die mensen niet meer tegen zijn geschreeuw konden. Het was eigenlijk niet de bedoeling maar omdat hij er zo slecht bij zat in een veel te kleine kooi heb ik hem toch maar meegenomen. Inmiddels ziet hij er weer mooi uit maar hij schreeuwt nog steeds, wel minder maar nog steeds ongelofelijk hard. Het is nogal een probleem waar ik niet gelukkig van wordt.

Ik zit er dus al een hele tijd over te denken om hem naar het NOP te brengen. Ik ben er enkele weken geleden geweest maar ik kan mezelf niet overtuigen dat het goed is.. Ik denk dat de vogels in de grote volieres best gelukkig zijn maar wie zegt dat hij daar ook mag wonen. Ook ben ik niet zo te spreken over hun quarantaine, alle vogels zitten in 1 ruimte hun quarantaine uit.

Het is een wildvang papegaai maar ik heb hem wel "tam" gemaakt. Althans zo tam dat hij opstapt, ik mag hem niet aanraken behalve op zn kopje. Hij zit wel al zn hele leven bij mensen en ik weet niet hoe hij zich zal voelen als hij in een voliere moet wonen. Ik wil hem niet verkopen omdat hij in een huiskamer gewoon teveel herrie maakt en ik wil natuurlijk niet dat hij van huis naar huis gaat. Dat vind ik zielig.

Ik zou dus graag ervaringen of meningen van andere horen, als die er zijn..! Misschien mensen die hun papegaai naar de opvang hebben gebracht..?? Ook de slechte dingen van het NOP wil ik dus horen..!


Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-12-09 - 16:20:07 send message to Pattie

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Het schreeuwen is trouwens wel een heel stuk minder dan toen ik hem kreeg maar gewoon te luid voor in huis..! Misschien dat 1 van jullie iemand kent die amazones voor de lol in een voliere houd..?? Die ze dus niet zomaar weer weg doen..?

(maar mn eerste vraag is toch het belangrijkste, die van het NOP)


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-12-09 - 16:30:09 send message to Hawkeye_NL

Persoonlijk heb ik meerdere redenen om niet langer achter het NOP te staan.
Ik zal er in ieder geval nooit meer een vogel naar toe doen!

Je tweede optie klinkt al een stuk beter. Misschien kun je een kweker of liefhebber vinden die de vogel in een ruime voliére kan zetten.

Erwin


Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-12-09 - 16:45:59 send message to Pattie

waarom zou je er geen vogel meer naartoe brengen..??


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-12-09 - 17:06:34 send message to Hawkeye_NL

De redenen zijn persoonlijk! Het is hoe ik tegen het NOP aan kijk en heb gekeken. Daarnaast de persoonlijke ervaringen die wij hebben met het NOP.

Daarnaast denk ik dat een opvangcentrum anex dierentuin geen goede eindplaats is voor onze dieren.


Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-12-09 - 17:12:06 send message to Pattie

Ik wil je niet voor je hoofd stoten maar wat heb ik nou aan dit antwoord..?

Als iedereen in zn reactie zegt "door persoonlijke redenen zou ik hem daar niet brengen, maar het is persoonlijk dus ik hou het voor me" schiet ik er nog weinig mee op..

Ik zou dus graag voor en nadelen willen weten voor mijn papegaai als ik hem daarheen zou brengen..?


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-12-09 - 17:30:26 send message to Hawkeye_NL

sorry!


Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-12-09 - 17:34:14 send message to Pattie

geeft niet..! laugh :D Ik weet in ieder geval wel dat jij me niet zou aanraden mn amazone daar te brengen laugh :D


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-12-09 - 17:37:26 send message to Dennis Fr.

erwin heeft nu gewooon zijn eigen mening.en dat ie dat niet wil zeggen is zijn goed recht toch.respecteer dat gewoon.

ikzelf ben paar keer bij nop geweest prachtig.maarzelf zou ik er nooit een vogel naartoe doen .ik vind dat ze van list en bedrog aan elkaar hangen.verder zeg ik er ook niks meer over.wil je de vogel echt een plezier doen.doe hem/haar naar een echte hobbykweker waar hij/zei een partner krijgt..

Groeten Dennis


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2005-12-09 - 18:03:05 send message to hdra

ik vind dat ze van list en bedrog aan elkaar hangen. (Dennis FR)

Kan ik volledig onderschrijven heb er ook al een keer een topic aan besteed met voorbeelden.

Ik hoop dat je een goed plekje voor hem vind.

succes

Henk


Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-12-09 - 18:35:22 send message to Pattie

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Dennis ik respecteer erwin zn mening.. Ik vroeg alleen voor en nadelen over het NOP, of ik er goed aan zou doen mn vogel erheen te brengen. Aan reaties als, "ik zou het niet doen maar mijn reden blijft geheim" heb ik dus geen reet want daar kan ik niks mee..
Aan reacties als die van jou "respecteer ieders mening" heb ik dus nog veel minder.. angry

Laten we een beetje ontopic blijven, als dat niet kan laat dan de reacties maar zitten.. En nogmaals, ik wil niemand voor zn kop stoten maar als je geen voor of nadelen wilt noemen omdat die geheim zijn, heb ik weinig aan de reactie..

Ik zou dus graag voor en nadelen willen weten, dan kan ik zelf mijn beslissing maken of ik er wel of niet goed aan zal doen..!

En als iemand een adres van een hobbykweker of liefhebber weet zou ik die ook graag weten..?


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-12-09 - 18:41:40 send message to ParkietenPeter

Over het NOP is veel geschreven en er is veel over te zeggen.
Discussies alhier en elders kunnen je een duidelijk beeld geven van hun beleidszaken. Om deze discussie niet te laten ontaarden getuigd het van wijsheid dat Erwin hier niet over uitwijd.
Je zult zelf anders even moeten zoeken.

De tweede optie om hem onder te brengen in een voliere is denk veeeel beter.

Succes met je keuze.
wink ;) Peter


Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-12-09 - 18:43:14 send message to Pattie

Oke, dan zal ik eerst eens even hier zoeken over onderwerpen..!

Zijn hier toevallig liefhebbers die amazones houden..?


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-12-09 - 19:56:20 send message to johanblok

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik houd enkele amazones, ben niet echt van plan om uit te breiden, maar om wat voor soort gaat het?


Krist
Website Member
Posts :8

Website Member
2005-12-09 - 20:09:58 send message to Krist

Heb ook amazones en woon in een woonwijk. Amazones schreeuwen in de ochtend en in de namiddag. Zorg voor een goed nachthok die je kan afsluiten. Je kunt de vogel(s)dan "naar buiten" laten wanneer je dat wenselijk acht. Bij mij gaan ze op ma t/m wo om 08:30 naar buiten. In het weekende een uurtje later. Zo kun je blijven genieten van deze prachtige vogel (je hebt er toch niet voor de flauwe kul zoveel energie ingestoken). Succes !!!


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-12-09 - 20:17:15 send message to goffini

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Ik heb er dit jaar al drie blauwvoorhoofden opgevangen. Oa vanwege het schreeuwen .
Die zitten nu in de voliere en dat gaat erg goed.
Schreeuwen-- niet meer dan normaal. ff in de ochtend en in de avond en verder hoor ik ze niet.
Eventueel wil ik hem wel voor je opvangen.
Foto's staan op mijn site onder papegaaien/blauwvoorhoofdamazone.

MVG
Bas



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 273 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede