Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Kodi, de psygische problemen Oranjekuif kaketoe Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5 6
<<< vorige


birdplanet.nl
Website Member
Posts :19

Website Member
2005-12-15 - 22:02:16 send message to birdplanet.nl

Zoalng jullie maar geen veer in me kont stoppen vind ik alles goed laugh :D (lijkt me redelijk pijnlijk wink ;) )

Inderdaad, er zijn genoeg kwekers, waar ik heilig van ben overtuigd dat ze het rustig aan doen. Ik heb ook geen wrok tegen kwekers, wel de kweker waar kodi heen was gegaan de dag nadat ik hem had opgehaald, als ik hem niet had opgehaald.

Helaas maken dat soort kwekers het voor de goede, slecht sad :(

Ik ben iig blij dat ik Kodi heb gevonden, en ik geloof, dat Kodi ook erg blij is met zijn nieuwe thuis.


En ik hoop ook, dat het cites bureau nu spoed achter mijn aanvraag zet, en ik niet meer in de onzekerheid zal zitten..



birdplanet.nl
Website Member
Posts :19

Website Member
2006-01-31 - 22:26:28 send message to birdplanet.nl

Mensen ik wou het toch nog even melden.

Er is goed nieuws.

Ten eerste: de CITES is door en Kodi is nu officieel legaal in huis.

Ten tweede: Kodi is GEEN schreeuwer meer! Ik heb een methode gevonden die duidelijk uitwerkingen op hem heeft gehad.. Ik heb hem elke keer laten schrikkena ls ie ging schreeuwen door wat naar de huiskamer te gooien (dan ziet hij me neit) en in 3 weken tijd is het van 80% schreeuwen naar 5% schreeuwen gegaan.

Ten derde: Hij word steeds zekerder van zichtzelf, hij loopt nu wat meer rond, durft meer te ondernemen.

Ten vierde: Het begint eindelijk een kaketoe te lijken, sinds 2 weken is hij hout aan het slopen! Iets wat hij zowel neit bij de vorige eigenaar deed als bij mij. Post is hij ook gek op, lege enveloppen (vooral die mooie blauwe van de belasting) zijn binnen no-time in duizende snippers verandert!

Ten vijfde: hij ploft eindelijk zijn snavelveren op! Iets wat bij kaketoes een vorm van een ontspannen houding is. Normaal deed hij dit alleen bij het slapen, maar nu zit hij ook rustig overdag, net als Kera met zijn baardje omhoog!

Hij plukt nog wel steeds, maar ik vind in de tijd dat hij bij mij is, ZOVEEL is verandert, dat ik echt trots op hem ben!


ONdanks alles hebben zowel ik als Kera een goeie invloed op hem gehad, door mij is hij zekerder geworden, maar van kera heeft hij kaketoe trektjes geleerd zoals het slopen en spelen.



Uiteindelijk komt het dus toch nog wel goed, al dacht ik daar een paar weken terug heel anders over omdat het geschreeuw me fataal werd. Ik ben blij dat ik heb volgehouden, en ben dan ook echt trots op mijzelf!


erika
Website Member
Posts :239

Website Member
2006-01-31 - 22:40:57 send message to erika

hoi hoi

echt fijn dat het zo goed gaat echt super, je mag zeker trots op jezelf zijn happy :)

groetjes erika


Eefjuh
Website Member
Posts :22

Website Member
2007-02-20 - 04:15:03 send message to Eefjuh

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Zo, we zijn inmiddels meer dan een jaar verder, en na dit topic weer eens te hebben gelezen moet ik toch nog even reageren.

Er is een heleboel gebeurd in de tijd dat Kodi bij ons is, zowel negatief als positief, en om het verhaal te beginnen ga ik eerst de positieve kant beschrijven.


Toen Kodi hier kwam, wist hij amper wat het inhield om kaketoe te wezen. Dit is met grote stappen vooruit gegaan, mede dankzij Kera de witkuif die ik heb. Kodi heeft ongelofelijk veel van haar afgekeken, en dit overgenomen in zijn gedrag. Kodi zat vol onzekerheid, en wist niet goed wat hij nou eigenlijk "moest" doen.

We hebben een hele tijd gekampt met geschreeuw. Obsessief naar mij toe geschreeuw. Verlatingsangst, waardoor hij schreeuwde...
Dit is nu met 90% verminderd. Het enige schreeuwen wat hij nu doet, is het normale kaketoe geschreeuw (ook het extra schreeuwen in broedseizoen), en HEEL af en toe nog als ik wegga en hij daar echt geen zin in heeft.

Zijn onzekere karakter is ongelofelijk vooruit gegaan. Niet alleen heeft hij zich meer leren gedragen als kaketoe. “Slopen? Oja! dat is echt helemaal geweldig! Lopen? Joh, ik ben zo stoer, ik loop nu gewoon door het hele huis achter Eef aan hoor!”. Hij voelt zich eindelijk helemaal thuis. Het onzekere ding met dat hoopje veren wat bij me aankwam, mag zich nu echt een kaketoe noemen!!

Douchen, oh douchen, dat is toch zo een feest! Hij heeft erg veel last van stof, nu is dit normaal bij kaketoes, maar Kodi heeft ECHT veel stof. Het is nu stukken minder. Ik weet dat toen Kodi bij me kwam, hij minstens een half jaar niet gedouched was. Één keer schudden en je kon gelijk heel je huis afstoffen! Een paar keer per week mee onder de douche, en na een paar weken kon ik eindelijk zien dat zijn overtollige stof eindelijk weer op een normaler peil lag!

Een half jaar terug heeft Kodi helaas een klein ongeluk gehad, waarschijnlijk heeft dit gelegen aan de jockkooi die hij had. Zijn rechter vleugel op zijn elleboog lag open. Dit heeft lang geduurd voordat alles weer goed was, hij moest gehecht worden (wel gezegd rond de 50 hechtingen), waarna hij in het verband moest en 2 kapjes om kreeg (klereding blijkt lening te zijn hihi) en daar bijna 2 maanden lang mee heeft gelopen. Jaja, GELOPEN! Het was heel naar, maar de situatie heeft wel een wereld voor Kodi geopend. Hij MOEST lopen, klimmen kon hij niet meer, in een kooi zitten was uit den boze, hij heeft de 2 maanden doorgebracht in een grote bak. Maar goed, uiteindelijk is alles goed gekomen met zijn vleugel, en alles ziet er weer redelijk netjes uit (op de paar follikels die hij is kwijtgeraakt door het niet kunnen hechten van dat zeer dunne en smalle vel)

Plukken doen meneer helaas nog steeds. Maar goed, 1 ding is zeker, dit heeft geen medische oorzaak. Hij zit sinds kort samen met Kera weer op een dieet van fruit, groente, zaden, noten en wat extra’s en ze doen het er schitterend op. Hij doet het inmiddels wel minder… zeker nadat hij die 2 maanden dat kapje om heeft gehad heeft hij niet kunnen plukken. Ik kon duidelijk merken dat het komt door onzeker gedrag. Zodra hij het “even niet meer wist” probeerde hij te plukken, werd nog gekker, omdat hij niet kon plukken! Toch moet ik zeggen dat zijn borst voller is dan voorheen! Helaas zullen op zijn poten waarschijnlijk nooit meer veren komen, ik heb op een paar stukken niet eens de aanmaak van een nieuwe pen mogen meemaken (en dat begint al onder de huid), dit is waarschijnlijk al zoveel geplukt dat de follikels gewoon kapot zijn sad :(

Bart (mijn vriend) en Kodi… tja.. dat word NOOIT wat. Bart en Kodi liggen elkaar niet. Beter, Kodi laat Bart dat duidelijk blijken en bijt hem verrot! Toch is daar ook wat vordering in gekomen, ook mede dankzij zijn ongeval. Kodi moest gevoerd worden (hij kreeg antibiotica wat via pap naar binnen moest gaan) waar ik niet altijd tijd voor had om dat te doen. Bart heeft toen toch de kans gekregen om te laten zien dat hij best een goeie jongen is! Desalniettemin, het zal nooit wat worden met die 2. IK ben Kodi zijn “partner” en Bart is Kodi zijn concurrent. Als IK niet kijk, of niet in de buurt ben, kan Bart (alleen als Kodi in de kooi zit) hem aaien, Kodi reageert op hem, maar af en toe toch nog eens een knauw. Naja, so be it, het is mijn “gaai” en daar eindigt het dan ook.

Ik kan eigenlijk dit hele verhaal samen korten door simpel wat foto’s en een filmpje, die ik dan ook zeker met jullie zal delen:
Toen (net bij ons)


Na zijn kapjes


Nu:


Kodi met kapje en mij:


Ik durf zelfs dozen in te gaan!!


Douchen!!



Weet je wat ie daarvan vind? (sorry dat geluid is het geluid van de afzuiger in de douche)
http://www.home.versatel.nl/eefjuh/lekkerhe.WAV

Buiten (voor het eerst met ons)



Hier het filmpje van Kodi (voor het eerst buiten) en Kera
http://video.google.nl/videoplay?docid=-3012183698833776113


Ik ben blij dat ik heb doorgezet, ik heb op het punt gestaan al mijn haren uit mijn lijf te trekken, maar doorzetten heeft toch veel meer voldoening gegeven. Hij is er nog niet, maar hij is hard onderweg!!


Gipsy
Website Member
Posts :1

Website Member
2007-02-20 - 10:23:24 send message to Gipsy

Hoi Eefje
Met veel belangstelling heb ik deze topic gelezen!Ik herken heel veel van jullie verhaal over Kodi in ons opvangertje;Flosjke;ook een oranjekuifkaketoe!
Ik ben blij om te lezen dat alles heel goed gaat nu en dat je ondanks al de tegenslagen hebt doorgezet!
Heel veel plezier nog met je kaketoes en ik vind dat jullie het uitstekend aanpakken!!


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-02-20 - 17:14:41 send message to tonnl

Los van de ideeën over kweken of huiskamervogels vind ik dat je deze vogel een geweldige kans gegeven hebt, klasse!
Ik hoop dat jullie nog heel lang plezier aan elkaar hebben.

Groeten, Ton.


Eefjuh
Website Member
Posts :22

Website Member
2007-03-02 - 20:52:02 send message to Eefjuh

Ik hoop het ook ton wink ;)

Grappig is, spontaan zijn hier nog amper reacties, terwijl dit toch iets zeer positiefs is.


Zeekat
Website Member
Posts :54

Website Member
2007-03-04 - 21:24:29 send message to Zeekat

toen ik een puppie hondje kocht en hij jankte in de kooi moest ik mijn sleutelbos tegen de kooi aansmijten als ie begon (het was echt een vreselijke jankert, dag en nacht, schreeuwen om aandacht), het resultaat was verbluffend, het werd een lieve rustige hond waar we al 6 jaar plezier van hebben. Negatieve prikkel als reactie er op ipv aandacht, dat was de truc volgens de kenners, en het werkte dus als was het niet leuk om te doen.


Zeekat
Website Member
Posts :54

Website Member
2007-03-04 - 21:25:50 send message to Zeekat

enneh, die oranje kuif staat leuk bij jou haar zo op die foto laugh :D


Roosje
Website Member
Posts :134

Website Member
2007-03-04 - 23:40:48 send message to Roosje

Wel opletten dat jij op dat moment niet in beeld bent! Anders ontwikkelt het dier een angst voor je. Ik ben vooral voor positieve stimulatie, maar soms kunnen dit soort maatregelen wel werken, hoewel het gedrag dan toch gebaseerd is op angst, en dat vind ik dan weer minder.

Maargoed, vogels en honden zijn zowieso heel anders qua leergedrag.


justbar
Website Member
Posts :1

Website Member
2007-11-16 - 20:55:53 send message to justbar

hey ik lees je verhaal, en heb een vraag. Ik zie dat die van jou niet een ring heeft. mag ik vragen wat het inhoud verders? Wij hebben ook een papagaai gekocht zonder ring. wil graag weten wat het betekend en of het mag om die te houden of wat je dan moet doen?

hoop op antwoord.


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2007-11-17 - 01:42:44 send message to theelepeltje

Je hebt hem toch al gekocht? Blijkbaar mag je hem dus houden.
Om wat voor papegaai gaat het. Voor iedere soort geldt weer wat anders.


erika
Website Member
Posts :239

Website Member
2007-11-17 - 09:29:29 send message to erika

dat ligt er natuurlijk heel erg aan welke vogel je hebt gekocht.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2007-11-17 - 12:41:53 send message to Hawkeye_NL

quote
Je hebt hem toch al gekocht? Blijkbaar mag je hem dus houden.


Wel een heel erg kort door de bocht reactie!
Helaas blijken er nog steeds mensen [* zonder het te weten] Cites lijst 1 vogels te kopen met en zonder vaste voetringen en zonder de vereiste vergunningen.
De verantwoordelijkheid voor de kennis ligt niet alleen bij de verkoper die een informatie plicht heeft maar ook bij de koper die verplicht is vooraf voldoende informatie te hebben ingewonnen zodat deze weet wat hij/zij koopt en wat de regels hieromtrent zijn.

Kortom, koop je een vogel waarbij je achteraf vergunningen enz. blijkt te moeten hebben dan heb je als koper niet voldoende geinformeert naar je rechten en plichten!



Pagina : 1 2 3 4 5 6
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 166 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede