Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > rocco de witkuifkaketoe Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : rocco de witkuifkaketoe
reneetje
Website Member
Posts :71

Website Member
2005-12-21 - 20:29:26 send message to reneetje

Nou na een lange discussie hier te hebben gevoerd en hiernaast ook info te hebben verkegen van mensen met een witkuif in huis en andere forums ( ja ik zit ook op andere forums :P)heb ik toch besloten om er voor te gaan en een witkuif aan te schaffen.

Heb zoveel mogelijk info aangeschaft over de opvoeding en de problemen die het met zich mee kan nemen en hiermee om kan gaan en had het gevoel dat we er wel klaar voor waren.
Nu zag ik bij lorreco 2 jonge witkuifen staan en heb contact gezocht met bert waar ik erg goed ben geholpen en mijn vriendin is in de trein gestapt die week en hup wezen kijken.
Ze is hier bij het station netjes opgehaald en weer weggebracht en ze was helemaal verkocht en hebben we samen besloten om hem hier te kopen.

Nu is hawkeye_nl maandag jl. langs geweest en heeft rocco ( betekenis: de strijdkreet schreeuwende) langs gebracht en wat over de vogel verteld en slap geouwehoerd over xbox games laugh :D

Hij zit hier dus inmiddels 2 dagen en alles gaat helemaal goed. Hij is al aardig op zijn gemak en is een echte kroelkont en brabbelt er soms lekker op los als die ontspannen is. Het is een mooie grote vogel en zit mooi in de veren en daarbij dus super lief, we zijn erg blij met de aanschaf.

Deze maand zullen we ook een goed luchtzuiveringssysteem aanschaffen om het stofprobleem binnen de perken te houden.

hier een kort filmpje
http://www.youtube.com/watch.php?v=aeaS7CY-qXY

http://i5.photobucket.com/albums/y185/marjanrene/100_0968.jpg
(foto mag maximaal 600 pixels breedt zijn)
http://i5.photobucket.com/albums/y185/marjanrene/100_0977.jpg
(foto mag maximaal 600 pixels breedt zijn)



Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2005-12-21 - 21:11:19 send message to hdra

Van harte gefeliciteerd met de aankoop van je witkuif. 1 ding weet ik zeker je hebt hem in ieder geval bij een betrouwbare verkoper van papegaaien en kaketoes gekocht.

Henk


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2005-12-21 - 21:11:37 send message to hdra

Van harte gefeliciteerd met de aankoop van je witkuif. 1 ding weet ik zeker je hebt hem in ieder geval bij een betrouwbare verkoper van papegaaien en kaketoes gekocht.

Henk


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2005-12-21 - 21:15:54 send message to lennard

aah wat leuk en nu maar hopen dat je er lang plezier van kan hebben.

Groetjes,

Lennard.


reneetje
Website Member
Posts :71

Website Member
2005-12-21 - 21:42:33 send message to reneetje

thnx

we gaan er wel vanuit laugh :D we doen ons best in ieder geval


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-12-21 - 21:55:30 send message to Dennis Fr.

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

prachtvogel.zorg er goed voorhappy :)

Groeten Dennis


reneetje
Website Member
Posts :71

Website Member
2005-12-21 - 22:16:03 send message to reneetje

hey dennis,

geloof me ik doe alles in mijn macht om hem een wereldleven te geven.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-12-21 - 22:28:07 send message to Hawkeye_NL

Tja, wat kan ik anders zeggen dan gefeliciteerd.
Ik heb het al life gezegt toen ik hem kwam brengen.

Heel veel en voornamelijk heel lang plezier van deze vogels toegewenst.


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2005-12-21 - 22:38:26 send message to Dennis Fr.

tweifel ik niet aan dat je dat zult doenwink ;)

Groeten Dennis


arwen
Website Member
Posts :89

Website Member
2005-12-22 - 20:46:34 send message to arwen

hai,gefeliciteerd met je nieuwe aankoop.Wat een prachtvogel.Alleen zie ik,dat hij op een manier gewiekt is,waarbij de eerste vleugelpennen blijven zitten.Daar moet je mee uitkijken,want ze kunnen op die manier makkelijk breken.Beter is het ,de eerste 7 pennen te wieken.


reneetje
Website Member
Posts :71

Website Member
2005-12-22 - 21:30:14 send message to reneetje

hey arwen,

dat hadden we nog van 2 mensen inderdaad gehoord, dus we gaan wel even kijken hoe we dat gaan doen, thnx voor de tip


arwen
Website Member
Posts :89

Website Member
2005-12-22 - 21:34:16 send message to arwen

Het beste is ,om die vleugelpennen ook te knippen.Met de volgende rui (en)kan je dan makkelijk de vleugel bijhouden.happy :)


reneetje
Website Member
Posts :71

Website Member
2005-12-23 - 04:43:00 send message to reneetje

ok thnx voor de tip laugh :D


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-12-23 - 11:10:15 send message to Hawkeye_NL

Even over dat wieken.
Houd er heel goed rekening mee dat je bij het knippen van de "duimslag veren" ook het vliegvermogen nagenoeg volledig ontneemt. Een vogel die nu een noodvlucht zal maken kan daardoor vol op de grond slaan en daarmee schade oplopen aan de borst. Vraag maar eens aan bijvoorbeeld miran & erik hoeveel ellende dat met zich mee brengt. Ook kan je vogel direct gevaar daardoor niet mijden en is hiermee 100% overgeleverd aan jullie reactie vermogen. Jullie hebben wel 1 hond en 9 katten rondlopen dus ...
Overigens lijkt het mij de bewering dat de vogel deze twee veren zou afbreken wel erg vreemd. De veren behoren daar te zitten en de vogel heeft gewoon leren vliegen. Op deze manier van wieken is het draagvermogen sterk verminderd maar zoals duidelijk vermeld kan de vogel altijd nog een noodvlucht maken. Normaal een diagonale vlucht naar de grond binnen een afstand van ongeveer 4 a 5 meter maar in nood door adrealine zelfs een stuk verder. wink ;)

Op zich maakt het niet veel uit hoe je wiekt en of je het anders wil doen als dat een ander dat doet maar let er wel op dat je het om de juiste reden zo doet als je wilt. Niet gewoon omdat iemand zo maar iets beweerd!


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-12-23 - 12:29:27 send message to natasja

bij mijn Kicah zitten de eerste 2 a 3 pennen ook nog gewoon aan de vleugels , ik heb nog nooit last gehad dat deze afbraken en het geeft mij een fijner gevoel dat ze indien nodig gewoon kan landen ipv naar beneden storten wink ;) ze kan inderdaad een vlucht neerwaards maken van ca. 4 a 5 meter


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-12-23 - 14:44:30 send message to dooren

Sterker nog ik ken gevallen waarbij de snavelpunt afbrak omdat de papegaai met een rotgang naar beneden viel. Ook een hersenschudding e.d. horen tot de mogelijkheden bij zo'n valpartij.

Een vogel moet altijd een kleine glijvlucht naar beneden kunnen maken. De buitenste 4-5 pennen kan je gerust laten zitten.
Gert



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 146 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede