Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Kicah 2 jaar en stikjaloers .. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Kicah 2 jaar en stikjaloers ..
natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-12-26 - 11:14:45 send message to natasja

Kicah is dan eindelijk 2 jaar oud , een hele dame al happy :)

Op zich gaat het erg goed met haar maar na de komst van Kyran begint ze steeds jaloerzer te worden , ik heb er speciaal opgelet niet minder met haar bezig te gaan en haar altijd wat extra aandacht te geven nadat ik met Kyran bezig ga maar het mag niet helemaal baten ..

Kicah is stikjaloers en gaat dus harder uitvallen , doorbijten doet ze niet en heeft ze ook nooit gedaan maar pas geleden had ze me flink in mijn duim te pakken ( klemgezet ) ze liet direct los toen ik nee zei hoor maar zo'n klem is nog best pijnlijk ! wink ;)
Daarna heb ik haar direct laten opstappen en streng toegesproken ( ik laat me evengoed niet uit het veld slaan ) maar ze is op het moment toch wat minder betrouwbaar voor mij als daarvoor.D'r ogen flitsen ook heel erg als ik bij d'r kom nadat ik bezig ben geweest met Kyran

Zijn er nog tips om te gebruiken waar ik niet aan gedacht heb ?


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-12-26 - 13:17:11 send message to ParkietenPeter

quote
pas geleden had ze me flink in mijn duim te pakken

laugh :D , Sorry wink ;)

Als je eerts met Kicah bezig gaat voordat je met Kyran begint? Misschien? Soms?
Of misschien een leuke activiteit samen?

Geen idee, eigenlijk.
wink ;) Peter


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-12-26 - 13:54:28 send message to natasja

dat valt onder leedvermaak hoor !! razz :pwink ;)

ik ga eerst even langs haar , dan pas naar Kyran en na Kyran ook weer terug naar haar ..

tijdens hetbezig zijn met Kyran klets ik tussentijds ook nogal wat af tegen d'r



Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2005-12-27 - 01:11:07 send message to Swaas

Ik heb dit 5 jaar geleden meegemaakt met mijn rose kaketoe, met de hand groot gebracht vanaf 7 weken, leuke meid, maar na de komst van een grijsje, werd ze ook stikjaloers, niks kon baten, ik mocht me in alle bochten wringen, lief toespreken of boos, ze beet harder met de dag, op het laatst wilde ze alleen nog aangehaald worden door mijn man....maar dan moest Boke wel eerst uit de kamer zijn, ze schreeuwde ook veel wat ze vroeger niet deed.
Op de duur was er met haar geen huis meer te houden en heb ik haar weggegeven aan een bevriend koppel dat een rose vrouwtje zocht.
Nu zit ze in een buitenvlucht en is gekoppeld, volgende lente zou ze voor de eerste keer een nestblok krijgen, ze is nu 5 of is het al 6 jaar ik ben de tel kwijt, in elk geval is ze broedrijp, maar ze gaan ze goed begeleiden omdat ze handopfok is en ze eerst willen weten of ze haar eigen broed kan grootbrengen.
Ik hoop uit de grond van mijn hart dat jou schat Kikach niet dezelfde kuren krijgt.
Ja je doet voor goed, maar soms draait het toch anders uit dan verwacht.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-12-27 - 08:15:43 send message to natasja

dat mag ik inderdaad ook hopen , Kyran is er tenslotte voor haar bijgekomen ..
ik heb trouwens veel adviezen gekregen toen ik twijfelde een man erbij te halen maar niemand heeftvermeld dat ze zo jaloers zou kunnen worden .. ( is volgende keer echt het vermelden wel even waard hoor wink ;) )

nouja ik hoop dat het een kwestie van wennen is en dat het straks beter gaat , het is wel raar want ik had dus echteen blindelingsvertrouwen in Kicah maar nu kan dat dus even niet


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-12-27 - 10:04:58 send message to ParkietenPeter

Probeer dit niet te laten merken aan Kicah. Als jij twijfelend op haar afkomt, weet ik niet hoe zij dit ervaart en daarop wellicht weer sterker reageert.

Succes.
wink ;) Peter

ps. Kruidvat heeft pleisters in de aanbieding. (moest even nog erbij wink ;))


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-12-27 - 10:49:09 send message to natasja

hahaha

nou ze bijt niet tot bloedens aan toe hoor , het zijn meer een soort corigerende beetjes en lang niet zo hard als ik in het verleden wel eens heb mogen ervaren maar voor haar doen dus wel een stuk harder wink ;)

normaal klempde ze totaal niet , pakte wel vast maar dat was vriendelijk , nu gaat het onder het zogenaamde vriendelijke mom maar een stuk harder wink ;)

Ik kan niet echt anders als het haar laten merken , aangezien ze normaal altijd tegen mijn gezicht aankroelt moet ik daar nu echt even mee opletten , ze bijt niet in mijn gezicht maar gaat heel druk lopen zwaaien en die snavel is niet echt bot te noemen wink ;)


Ze is nog steeds een schatje hoor want haar bijten is echt in vergelijking niks maar wel meer dan dat ze deed wink ;)




Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 143 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede