Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > vroege kweek Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : vroege kweek
sp3ts3r
Website Member
Posts :112

Website Member
2005-12-28 - 19:01:20 send message to sp3ts3r

ik heb eens een vraag
wie kweekt er vroeg daarmee bedoel ik dus rond deze periode en met welke vogels en hoe best aanpakken voordelen en nadelen

mvg sp3ts3r


Triton
Website Member
Posts :140

Website Member
2005-12-28 - 19:25:41 send message to Triton

Hoi, gister is het eerste grijse roodstaarje uit het ei gekropen en er zullen er nog twee volgen. Bij mijn koppel bonte boeren liggen nu 4 baby`s. Mijn vogelverblijven zijn onverwarmt. Ik zie geen nadelige gevolgen dat er nu jongen liggen. Het enige wat ik doe ik laat als ze willen nog een tweede ronde doen, Maar daarna gaat het blok dicht. AL hoewel dat ook niet altijd werkt ik heb het met een koppel gehad dat die toen gewoon midden in de kooi gingen broeden en de jongen goed groot bracht. Zo zie je maar als ze echt willen dan doen ze het toch wel.


sp3ts3r
Website Member
Posts :112

Website Member
2005-12-28 - 19:40:02 send message to sp3ts3r

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

ik zou het eens willen proberen met kanaries wat denken jullie er van ze zouden binnen zitten en natuurlijk op licht gebracht worden uiteraad gebruik ik daarvoor overjaarse vogels wie heeft goede raad voor mij


mvg sp3ts3r


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-12-29 - 01:11:58 send message to tonnl

Ik heb mijn kanaries al gekoppeld, vandaag zelfs het eerste ei.
Je kunt heel snel zien op de poppen er klaar voor zijn, gooi maar eens een heel klein beetje nestmateriaal in de kooien, de poppen die direct gaan slepen zijn klaar genoeg. Geef de poppen royaal eivoer waar voldoende eiwitten in zitten.
Mannetjes kun je met eventueel wat extra hennep in broedstemming krijgen.
Ton.


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-12-29 - 10:33:45 send message to goffini

Ik kweek momenteel niet bewust maar heb toch weer maracana's op een ei.Dat kan elk moment uitkomen.Het natuurbroedblok was gespleten na de laatste broedronde maar had het gewoon laten staan omdat ze er ook in slapen. Bij mij is alles onverwarmd( wel binnen in een schuur)maar dat schijnen ze juist prettig te vinden. De vorige keer begonnen ze ook al in Januari.


kanarievogel
Oud Lid
Posts :117

Oud Lid
2005-12-29 - 13:38:58 send message to kanarievogel

is het waar dat de poppen eerder klaar zijn voor de kweek dan mannen?


padda
Website Member
Posts :96

Website Member
2005-12-29 - 16:48:23 send message to padda

ik heb momenteel 11 jonge rijstvogels liggen van 14 en 4 dagen oud, daarnaast heb ik nog 7 koppels met elk 7 à 8 eieren dus in het totaal ongeveer 50 eieren
nog een goede kweek, Jurn


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-12-29 - 18:05:37 send message to tonnl

(Kanarie)poppen zijn inderdaad vaak wat eerder broedrijp. Door de mannen wat eerder meer licht te geven, wat hennep en wat negerzaad extra te geven kun je dat "inhalen".
Ook een man tussen 2 broerijpe poppen zetten, wil de stemming nog wel eens verhogen. happy :)
Ton.


sp3ts3r
Website Member
Posts :112

Website Member
2006-01-02 - 15:16:35 send message to sp3ts3r

wat moet ongeveer de tempratuur zijn in de kamer tijdens de kweek


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-01-02 - 22:57:01 send message to tonnl

Wordt verschillend over gedacht, bij mij is het ongeveer 15 graden en het gaat prima.
Bij de kwekers die ik ken wordt ook rond de 15 graden aangehouden (kanariekwekers dus).
Ton.


dijkkamp
Website Member
Posts :314

Website Member
2006-01-03 - 00:10:50 send message to dijkkamp

temp. is niet zo belangrijk tussen de 12 en 18 graden voldoet veel belangrijker zijn de licht uren min. 14 uur liefst meer maar er zullen zich nog wel uitzonderingen melden


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2006-01-03 - 00:12:55 send message to broto

ik ben nu ook met de kweek bezig, heb de temp. tussen de 12 en 14 graden , heb wel het licht branden van 7 uur 's morgens tot 11 's avonds.

Henk



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 174 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede