Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Site nieuws > Is het nog verantwoord om op voliere te staan? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-01-13 - 08:48:27

Ja op zich heb je natuurlijk wel een beetje gelijk. Maar als mensen op chat vragen wat voor vogels je hebt, moet ik dan zeggen kanaries? Ik ben het wel met je eens dat je daar wellicht wel voorzichtiger kunt zijn, maar ik heb eigenlijk ook geen zin om me continu in bochten te wringen. De plek die je bedoeld is gelukkig zodanig beveiligd dat daar echt niemand bij kan komen en daar komen ook nooit mensen zonder mijn toestemming of dat ze een electronisch pasje hebben. Maar of je nu dure of goedkope vogels hebt, ik denk dat de diefstal van vogels voor iedereen even erg is. Mijn vraag was ook puur open bedoeld. Ik was benieuwd naar de ervaringen van anderen. Met name omdat de diefstal van de inca's die in Europarrot stonden w.s zijn veroorzaakt door het feit dat hij op een ??/ vogelssite stond. Ik hoop hiermee dat het duidelijk is.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-01-13 - 09:19:42

Voor de helderheid: je hoeft niet je telefoonnummer in te trekken om niet in het telefoonboek te staan, je kunt simpelweg aangegeven dat je daar niet in wilt staan, een zogenaamd 'geheim nummer'. Wij doen dat vooral omdat we in onze vroegere woonplaats werkelijk platgebeld werden door telemarketeers.

Verder denk ik dat ik er naast mijn berner sennen nog maar eens een paar flinke honden bij moet nemen, voor het geval hij de onverlaten in zijn eentje niet op kan peuzelen.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-01-13 - 09:26:56

quote
--------------------------------------------
dat moeten dan echt hele dure vogels
-------------------------------------------

Over de waarde van vogels spreken is eigenlijk nooit slim,zelfs niet tegen mensen die geen verstand van vogels hebben;dit heefd enkel afgunst en irritatie tengevolgewink ;)

Bijkomend zijn de waardes van vogels zeer betrekkelijk!

Als de vogelgriep een nog grotere bedreiging gaat worden,kunnen er wel eens rare maatregelen getroffen gaan worden.

Bij een export stop B.V zal er van de waarde van sommige vogels niet veel overblijven!

Bij een import stop zullen de waardes van bepaalde vogels misschien wel stijgen(waarschijnlijk)

Dus wat is waarde,het gaat om de hobbywink ;)



Hannie
Website Member
Posts :327

Website Member
2006-01-13 - 09:45:19

Hoi Henk

Je kan het ook niet altijd voorkomen !
Stel,als iemand het op je vogels voorzien heeft!
En hij doet zich voor als "koper" met veel interesse.
"Maar hij wil dan natuurlijk wel de vogel zien en evt de ouders".
Hij komt kijken en OVERZIET het geheel , alarm, beveiliging enz.
Gaat weer weg om nog even over de "koop" na te denken.
En jij komt op een ochtend je bed uit en "Weg Vogels".
En je schrijft wel,"vraag eerst adres , naam en telefoonnummer".
Maar dan heb je nog geen bewijs!
Ik begrijp je bezorgdheid wel , maar dan kan je dus met niemand meer over je grote passie : praten /laten zien /op de site /of verkopen.
En ik denk dat dat ook niet leuk is.

PS Ik heb je Inca's gezien bij je volière , prachtige vogels .

Groeten Hannie


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-01-13 - 10:00:43

Het is natuurlijk wel verstandig om enige veiligheidsmaatregelen te nemen, maar als dat betekent dat je figuurlijk of letterlijk in een betonnen bunker gaat leven is de maatregel wat mij betreft erger dan de kwaal die zij moet bestrijden.

Juist het internet maakt het relatief gemakkelijk om anoniem te bleven.


Hannie
Website Member
Posts :327

Website Member
2006-01-13 - 11:53:08

Ik ben het met Johan eens.
Rare vergelijking misschien , maar je hebt een "duur"Rolex horloge of een kostbaar sieraad.
Dat zou je dus dan nooit kunnen dragen "Omdat"!!!!
Het zou altijd in een kluis moeten blijven "Omdat"!!!!
Helaas slaan ze je voor een paar Euro al de hersens in.
Ik denk inderdaad dat iedereen die zijn vogels kwijtraakt op "deze" manier , hier ziek van zou zijn.
Of dat nou parkieten zijn of kanaries , papegaaien of kaketoe's , dat maakt niet uit.

Als je een echte vogelvriend bent , dan treft dat je in het hart.
En als je de dure soorten hebt , ook nog eens in je portemonnaie.
Ik hoop dat het een ieder van ons bespaard blijft.

Groeten Hannie


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-01-13 - 15:32:16

Ok bedankt voor julie rwactie. Ik besluit toch gewoon te blijven staan. Voor alle duidelijkheid ik ben hier zelf niet begonnen over dure of goedkope vogels. Want dat maak mij echt niet uit. Het gaat mij puur om de hobby. Ik ben nou eenmaal helemaal gek van een aantal specifieke soorten en die zijn helaas duur. maar als ze 10 euro hadden gekost dan had ik ze ook gekocht.

Bedankt voor julie reacties.


THE END



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 207 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede