Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > vraagje over kunstlicht Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : vraagje over kunstlicht
KSven
Website Member
Posts :3

Website Member
2006-01-25 - 02:22:10 send message to KSven

ik heb in mijn kweekruimte 2 tl buizen van 120cm en ik heb het gevoel dat dit licht niet heel effectief is voor de kweek van me vogels(sijsen.cini'sen kanarie's) ik heb het gevoel alsof de vogels hier suf van worden waardoor de kweek niet wil slagen. als ik het nachtlampje (een gewone peer van 40watt) aandoe lijkt het alsof allevogels wat levediger wordne en meer beginnen te springen. kan het dat dit licht te fel is of geen goede sterkte? het zijn gewoon van die tl-buizen die je bij de praxis en bouwwinkels kan kopen met zo een starter? als dit een rol speelt wat voor licht kan ik dan het best gebruiken. ik ontvang graag reacties en wat voor kunstlicht (tl-buizne )
jullie gebruiken. de afmeting van me hok is 2.4 x 3(BxL) of zijn dit te veel tl-buizen voor zo een klein oppervlakte ?


123
Website Member
Posts :50

Website Member
2006-01-25 - 08:01:39 send message to 123

Hallo KSven
Ik ben van mening dat je beter TLs kunt plaatsen naar ik meen heten deze lifelite deze worden ook in de geneeskunde gebruikt ik heb deze in mijn kweekruimte van grijze roodstaarten zitten en heb hier heel goede ervaringen mee [de tl,s hebben een gedraaid oppervlak] zijn niet zo vel en hebben het zelfde effect als zonlicht ikzal informeren waar deze te koop zijn en laat dit nog weten

Groetjes 123


vandervliet
Website Member
Posts :182

Website Member
2006-01-25 - 08:08:51 send message to vandervliet

Kijk op de site van http://www.naturalite.nl

sportgroeten
Jan


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-01-25 - 13:53:53 send message to tonnl

Met "gewone" tl's heb ik ook slechte ervaringen, dat licht doet haast zeer aan je ogen soms.
Ik heb nu een paar maanden Arcadialampen, dat bevalt erg goed.
Kijk eens op http://www.geonschrijver.nl/arcadia.htm voor heel wat informatie over die lampen.
Ton.


ray
Oud Lid
Posts :45

Oud Lid
2006-01-25 - 16:02:36 send message to ray

Hoi.

Ik geloof dat dit te maken heeft met het knipperen van de tl lampen.Ik meen dat dit bij goede daglicht lampen niet het geval is.

Misschien heb je wel eens gezien bij gewone beeldschermen van pc's dat deze ook heel erug knipperen.Dit is normaal niet waar te nemen voor het oog.Maar pak je nu een filmcamera en zet deze aan en film je beeldscherm dan zie je pas hoe erug je beeld kinppert.

Zo schijnen vogels normale tl balken goed te zien knipperen.Vandaag dat je vogels er vermoeid
van kunnen raken.

Ik zou een goede daglicht tl kopen.

Ik hoop dat ik het een beetje goed heb kunnen uitleggen.

Groetjes Ray. succes!!


KSven
Website Member
Posts :3

Website Member
2006-01-25 - 19:45:05 send message to KSven

bedankt voor de reacties. ik zal wat informatie zoeken op de website's en me licht aanpassen. ik dacht dat ik hier alleen problemen mee had.


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2006-01-26 - 06:52:51 send message to bert1974

neem maar eens contact op met medi vision die vertellen je er wel meer over. dit is per ongeluk een bv binnen het bedrijf waar ik werk.
ik ga straks een nieuw vogel hok bouwen en daar komen zeer zeker deze lampen in te hangen.

groeten bert


meester Vogel
Website Member
Posts :64

Website Member
2006-01-26 - 07:55:07 send message to meester Vogel

Hallo Sven?,

Ik zou ze niet graag de kost geven die met gewone TL lampen zeer goede resultaten halen. Het is niet bij voorbaat gezegd dat dit het probleem is. Er kan zo veel aan de hand zijn. Kijk ook eens bij andere kwekers en vergelijk welke verschillen, er zijn.
Persoonlijk zou ik niet te snel conclusies trekken.

Groeten Gerrit.


L. Walraevens
Website Member
Posts :25

Website Member
2007-11-18 - 02:31:21 send message to L. Walraevens

15Watt/m² is voldoende, dus jouw voorbeeld: 2.4m x 3m x 15W= 108W.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 168 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede