Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > software Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : software
goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2006-01-26 - 20:19:29 send message to goulds

Er zijn tegenwoordig diverse kweekprogramma's in omloop.
Welke zijn aanraders en welke afraders wel graag bij vermelden waarom het een aanrader/afrader is.

grt Noel


karis69
Website Member
Posts :6

Website Member
2006-01-26 - 21:27:41 send message to karis69

Hallo Noel

Ik werk zelf met zooeasy.
Ik vind het een mooi iutgebreid programma, waarmee je de hele stam van de vogels kunt bijhouden.
Tevens hebben ze een behoorlijk komplete vogeldatabase, waar je ok zelf fotos aan toe kunt voegen, zodat je een kweekkaart kunt maken.
Kijk eens op de site van zooeasy, daar kun je een demo downloaden, zodat je alle mogelijkheden kunt zien.

www.zooeasy.nl

Karel


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-01-26 - 22:55:43 send message to tonnl

Die heb ik ook "sinds Apeldoorn". Ziet er erg goed uit en werkt zeer gebruikersvriendelijk. Ik heb nog geen ervaring op langere termijn dus.
Ton.


gouldamadine
Website Member
Posts :262

Website Member
2006-01-27 - 20:02:38 send message to gouldamadine

ik gebruik zooeasy nu al een paar jaar en ben er meer dan tevereden over .als je een abonnement er bij afsluit dan krijg je ook steeds de erfopvolger een abonnement kost 25 € en dat is nog steeds minder dan een nieuwe versie
arjan


Rijstvogel
Website Member
Posts :3

Website Member
2006-01-28 - 09:23:18 send message to Rijstvogel

Daar is maar één antwoord op ZooEasy het woord zegt het al. Ik gebruik dit programma al z'n jaar of 10 (was eerst Ra-Bird)het invulen van dat kweekprogramma is erg makkelijk en het is ook leuk om het in te vullen en zeker is het ook leuk en leerzaam om naar behaalde resultaten terug te kijken.
Mocht je besluiten dit kweekprogramma te willen kopen. Ik heb nog een kortingsbon van €5,00
Mail mij maar als je hem wilt hebben.
Veel kweek plezier met of zonder ZooEasy.

Groeten Erwin


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2006-01-28 - 09:35:43 send message to goulds

Hmmm......

Vier reacties 4xpositief op zoo easy,jullie alvast bedankt voor reactie

Ik wacht nog eens even af wat andere zeggen,momenteel gebruik ik een soort van zelf gemaakt programma,gemaakt door vriend maar het is toch niet wat het zijn moet.

wink ;)


Falcon
Website Member
Posts :72

Website Member
2006-01-28 - 10:07:03 send message to Falcon

Hallo Goulds

Ik gebruik Zooeasy nu 2 jaar.
Erg gebruiksvriendelijk en mooie Databank voor de kweekresultaten.
In mijn ogen een aanrader.

veel succes met je zoektocht.
Mike


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2006-02-02 - 23:34:47 send message to goulds

heb zooeasy besteld,en gekregen per post maar heb serienr en activerings code maar kan enkel in demo versie.

Ben geregistreerd maar waar moet ik met met activeringscode heen??

Heb zooeasy al gemaild maar nog geen antwoord.
In handleiding staat er niks over.

in beginscherm vragen ze om serienr en klantnr maar kom enkel in demo versie terecht.

Wie kan me verder helpen?

grt Goulds


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-02-02 - 23:49:56 send message to tonnl

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Bij mij werkte het zo:

Licentie
Deze licentie wordt slechts éénmaal verstrekt. Wij raden u dan ook aan om deze E-mail op een veilige plek te bewaren en éénmalig af te drukken. De procedure om uw licentie te registreren is als volgt:

1. Klik op de onderstaande link:
in mijn mail stond hier dus een unieke link.

2. Er wordt een Internet verbinding opgebouwd
3. Wacht tot er een nieuw scherm verschijnt
4. Druk op dit scherm op de knop Openen
5. Druk nogmaals op de knop Openen als deze mogelijkheid wordt geboden
6. Druk op dit scherm op de knop Ja
7. Druk op dit scherm op de knop Ok
8. Verbreek de Internet verbinding
9. Dubbelklik het ZooEasy v5 icoon op uw bureaublad

ZooEasy is nu op uw licentienaam geregistreerd.


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2006-02-03 - 00:45:47 send message to goulds

ja zover ben ik ook

En als ik icoon gebruik

krijg ik vraag serienr
klantnr deze heb ik niet
Alleen een serienr en activeringscode ,het klantnr moet 4 cijferig zijn en de codes die ik heb gekregen zijn meervoudig dan 4.

Waar dient de activeringscode dan voor?want daar wordt nergens naar gevraagd.
Lijkt wel of ik dom blondje ben en met mijn muis tegen het scherm zit hahahhaha(heb niks tegen blonde mensen hoor!!!!!)


DenisdeV
Oud Lid
Posts :153

Oud Lid
2006-02-03 - 09:34:40 send message to DenisdeV

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik zou zeggen, bel de helpdesk. Mede daarom is ZooEasy in verhouding zo duur: ze geven ook ondersteuning. Mijn ervaring met de e-mailondersteuning is ook niet bijster goed en zeker al niet snel bij hen, maar telefonisch was het wel redelijk. Dit lijkt me een dermate basisvraag die moeten ze telefonisch op kunnen lossen.

Even terugkomend op de originele vraag.
ZooEasy is best een redelijk product. Er kan best veel voor wat je als kweker zou wensen. Een paar minpunten vind ik :
- Het werkt nog steeds niet volgens de windowsstandaarden (dus rechter muisklik selecteert e.d.).
- Daarnaast vind ik het nog steeds jammer dat je niet alle informatie die je er instopt er makkelijk en logisch uit kunt krijgen. Wel veel, maar niet alles.
Voorbeeld : als ik een vogel kies zou het logisch zijn dat ik meteen zijn TT-uitslagen kan zien, zien welke koppels deze vogels in heeft gezeten enz. Nu moet dat heel omslachtig via alle andere delen van het programma.
- Wat ik ook een zwaktebod vind is dat ze geen Help hebben die speciaal op vogels is gericht, maar een generieke. Lekker makkelijk voor hen dan hoeven ze niet voor alle diersoorten een aparte te maken en te onderhanden, wel vervelend als je iets in de help zoekt en het niet vind omdat het er om die reden niet of met andere dierensoorttermen instaat.

Ze hebben het voordeel dat er geen echte grote concurrent meer is, dat zou ze dwingen tot snellere en betere updates. Nu is het update-abonnement voor wat je er voor krijgt heel erg duur.

Ik zag in Apeldoorn een concurrent naast hen staan dei veel goedkoper was, maar had geen tijd om er uitgebreid naar te kijken. Iemand hier wel ervaring mee ? (volgens mij heette het kweek 2000)


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2006-02-04 - 17:51:10 send message to goulds

heb hem draaiend bedankt voor reacties


meester Vogel
Website Member
Posts :64

Website Member
2006-02-08 - 20:24:25 send message to meester Vogel

Even een (rare) vraag (misschien), maar wat doe je überhaubt met een kweekprogramma.
In de rundveehouderij kennen we fokprogramma's, deze combineren zelf de fokparen. Je voert de gegevens van de koe in en er wordt een passende stier bij gezocht.
Kunnen de genoemde kweekprogramma's dat ook?
Of moet ik het meer zien als een administratieprogramma?

Gerrit


titus
Oud Lid
Posts :33

Oud Lid
2006-02-08 - 21:30:36 send message to titus

ADMINISTRATIE PROGRAMMA DAT IS HET EN NIET MEER EN MINDER


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-02-08 - 21:55:30 send message to tonnl

Gerrit, er zit inderdaad ook een aantal extra functies in. Zo kun je verwantschap laten berekenen, ook na een paar jaar.
Er is ruimte voor foto's, er zit een kasboek in en een logboek, voor aantekeningen.
Ook zijn er nogal wat handige sorteermogelijkheden om bv rapportages te maken.

Dat een puur administratieprogrammaatje noemen is hetzelfde als Office een tekstverwerktje. happy :)
Ton.


sarell
Website Member
Posts :177

Website Member
2006-03-22 - 11:15:22 send message to sarell

Ik ben nog een beetje ouderwets misschien, maar ik doe het nog met een stuk papier, maar wat staat er nu op een standaard kweekkaart?
Kan iemand er eentje inscannen opdat ik die dan overneem?
of mag ik zo iets niet vragen?



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 109 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede