Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > STOP DE IMPORT!!! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4
<<< vorige


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2009-01-10 - 21:55:15 send message to wiechmann

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

heel simpel
ze worden legaal geexporteerd naar servie wel europees land maar geen eu land en dan gesmokkeld naar slovenie en dit is wel eu land dus ze komen illigaal de eu binnen.
wij moeten niet denken dat de import hier gestopt is .dat er geen vogels meer legaal gevangen word want dat ga gewoon door ze gaan nu gewoon naar andere landen .ik weet niet of dit in de zelfde aantalen ga dan vroeger maar het ga nog wel gewoon door.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2009-01-10 - 22:06:38 send message to Niltava

ok blijft dus gewoon illegaal
Dat was toch precies wat rene

Overigens begrijp ik dat het op de een of andere manier nog wel legaal is??

Verder gaan de vogels nu gewoon naar andere landen bijv. de USA
Kunnen wij straks duur nakweek daar wegkopen.
M.a.w. de vogels zijn er weinig mee opgeschoten


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2009-01-10 - 23:49:40 send message to molineti

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Vele komen ook illegaal via tjechie en polen.

Rare wereld die vogelhandelsad :(

Groeten Rene


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2009-01-11 - 09:09:26 send message to wiechmann

is niet wat rene schreef. hij schreef europesche landen en geen eu landen. de eu is niet heel europa.
en dat er ook via polen en nog div andere landen verkocht worden klopt maar die komen gewoon legaal in rusland of sevie binnen en worden gesmokkeld naar die landen .
het is geen rare wereld die vogelwereld maar ik durf gerust te zeggen een criminelen wereld .

en dat is niet aan iemand persoonlijk bedoeld.

en er zijn altijd nog mogelijkheden om legaal vogels de eu binnen te krijgen


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2009-01-11 - 11:48:15 send message to mijnkaketoes.nl

Hallo Herman

Niet alleen crimineel maar soms nog heiliger dan de Paus. wink ;)

gr

Henk


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2009-01-11 - 11:48:34 send message to Niltava

Nee ok. Maar het maakt weinig uit of ze eerst legaal europa(buiten de eu) binnenkomen, wij zijn gewoon in de eu dus wat we hier zien is illegaal.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2009-01-11 - 13:21:51 send message to wiechmann

maar dat is ook wat ik heb geschreven.dus we zijn het weer eens.


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2009-01-11 - 18:52:23 send message to tropic

gezien er een algehele importst(r)op in belgie en nederland geld, is alles wat binnenkomt illegaal. Is toch niet zo moeilijk.happy :)


Daniel
Website Member
Posts :3284

Website Member
2009-01-11 - 19:00:56 send message to Daniel

niet helemaal. Import uit andere EU landen is legaal (zie de grote aantallen napoleonwevers uit Spanje en Portugal), plus nakweekvogels uit erkende kweek en quarantainestations van buiten de EU mogen exporteren.


Daniel
Website Member
Posts :3284

Website Member
2009-01-11 - 19:02:58 send message to Daniel

Er is dan ook geen sprake van een importstop maar van een "gereguleerde" import.


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2009-01-11 - 21:51:37 send message to tropic

geloof jezelf dat er in spanje of portugal massaal wevers of st helenafazantjes gekweekt worden??happy :)


Bart 2
Website Member
Posts :23

Website Member
2009-01-12 - 21:25:10 send message to Bart 2

Is de oplossing niet eenvoudig? Koop geringde vogels bij de kweker thuis, en niet bij één of ander louche handelaar die enkel een e-mail adres heeft. Zelf houd ik enkele minder couranye vogels, gekocht van kwekers in België, Nederland, Franrijk, Duitsland en Oostenrijk. Maar wel allen met vaste voetring (en CITES papieren waar nodig).


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2009-01-13 - 13:18:24 send message to chrislaevers

Geringde ek kopen is natuurlijk het beste.

De Napoleonweverkweek staat nog in volle kinderschoenen en is niet eens in een fase dat deze kweek van de grond komt.

Ik heb twee bronnen : één die zegt dat de vogels die hij verhandelt in Portugal uit het wild zijn gevangen. De tweede bron is een overheidsdienst die bevestigd heeft dat deze vogels er in het wild voorkomen. Daar ze de status niet bezitten van Europese cultuurvogel is het vangen en het verhandelen er van dus legaal.

De vraag is natuurlijk afgezien van de vragen over die transporten en de omstandigheden waarin deze vogels gevangen worden, of het wenselijk is dat deze vogels in aanmerking komen om het statuut van Europese cultuurvogels te krijgen.
Vele mensen zullen zich daar aan storen want dat betekent dan dat je die vogels in nakweek moet geringd krijgen en dat zal niet gemakkelijk zijn.
Persoonlijk zou ik het zeker niet betreuren als deze vogels op termijn het statuut zouden krijgen van Europese cultuurvogel. Ik ben slecht in het ringen en ik probeer met Napoleonwevers te kweken. Daar is de contradictie dus.
Maar als je diversiteit in de natuur zeer toegenegen bent, eerder nog dan wat er in gevangenschap in de volière gebeurt, dan is er helemaal geen contradictie.
Ik begrijp heel goed dat vele mensen het verplicht ringen van St-Helenafazantjes en Napoleonwevers verschrikkelijk zullen vinden. Er zal een tussenoplossing moeten gevonden worden. Misschien kan er gechipt worden of komt er iemand langs om jongen in de nest vast te stellen of zo. Dat zijn misschien afschrikwekkende vooruitzichten maar elke innovatie is altijd afschrikwekkend.

Een tussenoplossing zou ook zijn dat deze kolonies gelokaliseerd worden, geïnventariseerd worden en dat er overgegaan wordt tot het vangen van een quota vogels buiten broedtijd en dat de vangstomstandigheden worden gereglementeerd alsmede het transport. Dat is natuurlijk teveel gevraagd.
Ik vind het spijtig dat deze 'vreemde' kolonies worden leeg geroofd en zou het graag anders zien.
Dat is mijn persoonlijke mening die geenszins kritiek bevat op meningen die er haaks op staan.

Christine.


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2009-07-15 - 10:24:27 send message to Picolet

Kijk Buldogg, dit bedoelde Rob (Rajar), de zoekfunctie gebruiken. Even nalezen en eventueel aanvullen. Elke keer het wiel opnieuw uitvinden is ook een optie om bezig te blijven. Overigens bedoelde Hans (rupicola) dit ook in zijn laatste topic.

Zoek en gij zult vinden,

Ruud


AlmeerseParkiet
Website Member
Posts :238

Website Member
2009-07-15 - 10:55:05 send message to AlmeerseParkiet

Dennis Papegaai betaalde jonge jongetjes in die arme landjes om de eieren en jonkies van papegaaien en kaketoes uit de nesten te halen door ze in de bomen te laten klimmen wat die lafaard zelf niet kon met zijn grote lijf



Pagina : 1 2 3 4
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 148 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede