Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Koppel zeebravinken met wildkleur bourke parkieten. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Koppel zeebravinken met wildkleur bourke parkieten.
ichebasje
Website Member
Posts :61

Website Member
2006-02-04 - 10:41:48 send message to ichebasje

Goede morgen iedereen.

Ik heb in een zeer ruime binnenkooi een koppel Bourke parkieten zitten, zoals het er nu uitziet zijn het 2 poppen en is er dus geen kweek mogelijk. Deze vogels zijn erg rustig en volgens verschillende boeken en sites is het mogelijk om hier zelfs kleine tropen bij te plaatsen. Nu zit ik erover te denken om een of 2 koppels zeebravinkjes aan te schaffen.
Kan iemand mij vertellen wat beter is en wat de mogelijkheden zijn? Is het beter om een 1-1 koppel te hebben of is het ook mogelijk om 2 poppen of 2 mannen, of 2 poppen en een man te plaatsen, of krijg je dan een echt koppel en een heel erg eenzame pop? En is het dus beter om direkt 2 koppels te plaatsen.
Het wordt aangeraden om voor vinkjes altijd een nestkastje beschikbaar te hebben. Zal een 1-1 koppel dat altijd overgaan tot broeden? Is er evt de mogelijkheid tot "anticonceptie" bij zeebravinken. Een nestje is wel leuk maar waar moeten de de jongen naar toe? En als laatste vraag. Zou het zo kunnen zijn dat de bourkes er tureluurs van worden een paar drukke vinkjes erbij in de kooi. (100-50-70) met de mogelijkheid tot uitbouw. Ik hoop dat iemand mij hier een duidelijk antwoord op kan geven.
Alvast hartelijk bedankt voor de moeite van het antwoorden.
Jessie en Bas.


Toine84
Geroyeerd
Posts :164

Geroyeerd
2006-02-04 - 11:55:16 send message to Toine84

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Je kan gerust zebravinkjes (met één e ja) bij Bourke's parkieten plaatsen. Beiden zijn ze erg verdraagzaam, ik heb ze hier thuis ook samenzitten. Van een paar zebravinkjes worden ze heus niet gek. Op den duur had ik in mijn volière wel 25 zebravinken. Dit werd toch wel iets te druk, want ze gingen allemaal hun eigen territorium afbakenen! Zoveel moet je er dus niet inzetten wink ;) Anticonceptie is er niet voor zebravinken wink ;) Het is leuk om een nestje op te hangen omdat ze daarin gaan slapen. Ze zullen dan waarschijnlijk ook gaan broeden. Als je geen jongen wilt kan je gewoon de eitjes weghalen. Mocht je wel jongen krijgen, ik denk dat je ze altijd wel kwijt kan bij een dierenspeciaalzaak.
Bourke's zijn ook wel verdraagzaam tegenover elkaar, maar met meerdere koppels kan je minder goede broedresultaten verwachten, zeker met jouw afmetingen. Als je niet wilt kweken kan je wel twee koppels bij elkaar zetten. Je kan natuurlijk ook gewoon 1 koppel nemen; je kan dan je vrouwtje gewoon inruilen voor een mannetje, dan is het probleem ook opgelost happy :)


ichebasje
Website Member
Posts :61

Website Member
2006-02-04 - 12:27:21 send message to ichebasje

Hoi Toine.

Dank je wel voor je reactie, dan zal ik een dezer dagen nog eens naar de boerenbond moeten. Maar idd het is met maar 1 E. Maar ik ben wel consequent geweest geloof ik met mijn dubbele e.
Groetjes Bas.


dijkkamp
Website Member
Posts :314

Website Member
2006-02-05 - 23:19:26 send message to dijkkamp

als je met de zebra-vinken wilt kweken is het beter om 1,3,5 of 7 koppels er bij te doen maar voor 3,5 of 7 is het hok te klein.waar het om gaat is dat er een oneven aantal aan broed-koppels is van dezelfde soort.
je wilt eigenlijk niet zoveel jongen dus lijkt mij dat je er 1 koppel bij kunt doen dan heb je na 2 ronden met een beetje geluk of pech tis maar net wat je wilt 10 jongen erbij in vliegen


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-02-06 - 00:39:43 send message to tonnl

Zebravinkenmannetjes (met 4 é's) happy :) kun je ook heel goed samen houden. Als je een man en een popje bij elkaar zet krijg je praktisch altijd jongen, het zijn soms net muizen, zo hard gaat dat.
Jongen kun je vaak aan de straatstenen niet kwijt, dus als je niet wil kweken lijkt me dat veel slimmer.
Ton.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 157 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede