Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Aratinga wagleri frontata Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Aratinga wagleri frontata
Sander Moerman
Website Member
Posts :30

Website Member
2006-02-08 - 22:21:16 send message to Sander Moerman

Hallo iedereen

Kweekt hier iemand Peru parkieten (Aratinga wagleri frontata) , en wat zijn de ervaringen hiermee? Blijkbaar is dit een zeer weinig voorkomende soort en info is dan ook moeilijk te vinden.
-----------.

Voor (in)verkoop informatie verwijzen wij u naar de betreffende rubriek)


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

dasc
Website Member
Posts :44

Website Member
2006-02-09 - 21:36:55 send message to dasc

Ik heb een koppel zitten en bij mij lijkt het grootste probleem om ze een broedblok te laten aanvaarden. Alle tot nu aangeboden broedblokken werden niet een keer bezocht (ik check dit door in het broedblok walnoten te leggen, iets waar ze dol op zijn).


Papegaaienhulp
Website Member
Posts :63

Website Member
2006-02-12 - 13:24:39 send message to Papegaaienhulp

Voor Peruparkieten kun je een vrij groot blok gebruiken. Ze hebben bij ons in een blok voor amazones gebroed. Verder lijkt een grote buitenvoliere voor deze drukke vogels ook aan te bevelen.
In 2001 hebben we er in een buitenvoliere van 3.00 x 1.00 x 2.00 mee gekweekt daarna zijn ze verhuisd naar een binnenvoliere van 2.00 x 1.00 x 2.00 met zeer veel privacy maar de vogels waren daar zeer onrustig, angstiger en hebben de diverse blokken niet aangekeken.
Sinds enkele maanden zitten ze weer in een buitenvoliere van 4.00 x 1.50 x 2.50 en het gedrag is direct veranderd, de vogels zijn tammer, actiever en vrolijker en ikm verwacht ook dat ze in het voorjaar wel weer zullen kweken.
En dat is ook hard nodig want in Zwolle zag ik in 2005 weer een groot aantal verse import.

Het aantal kwekers is op 1 hand te tellen dus om de soort zonder import te behouden is voor deze prachtige en grootste der aratinga's een grotere groep succesvolle kwekers nodig.


Papegaaienhulp
Website Member
Posts :63

Website Member
2006-02-12 - 13:28:53 send message to Papegaaienhulp

P.s. sinds enige tijd zijn de groene aratinga's uit het geslacht aratinga gehaald (en dit lijkt nogal logisch aangezien ze nogal verschillen van de kleinere aratinga's zoals petz of maisparkieten en de zon- en jendayaparkieten).

Alle groene aratinga's hebben tegenwoordig de geslachtsnaam Psittacara, al volgt nog niet iedereen dit lijkt het me wel een logische keuze. Dus het wordt dan Psittacara wagleri frontata.


Sander Moerman
Website Member
Posts :30

Website Member
2006-02-12 - 15:07:54 send message to Sander Moerman

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hallo

Bedankt voor de info. Bij mij zitten ze in een buitenvlucht van 2m x 2m x 2m en een aansluitend nachthok van 2m x 1m x 2m.
Qua voeding geef ik ze:
1/4 grote parkieten
1/4 papegaaienmengeling
1/4 vetarme papegaaienmengeling
1/4 pellets
Ook krijgen ze dagelijks een stuk appel. Zijn hier nog aanvullingen bij nodig om de vogels goed in conditie te houden?

En kunt u mij de maten van het nestblok meedelen, en ik welk materiaal deze gemaakt moet worden?

Groeten
Sander

Hier mijn vogels:



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 193 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede