Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > raare stinkende ontlasting rond de legtijd Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : raare stinkende ontlasting rond de legtijd
MADDAD
Website Member
Posts :185

Website Member
2006-02-12 - 12:06:56 send message to MADDAD

Beste Mensen

Mij valt steeds op als de papegaaien gaan leggen, en tijdens dat ze eieren hebben ,ze andere ontlasting krijgen dunner en het stinkt zoer.
ik heb een koppel ara`s zitten die altijd veel in het broedblok verblijven,en sins een tijdje raare ontlasting hadden,ik dacht nog lijkt wel broedspoep,maar omdat het heel vroeg in het jaar was niet aan dacht dat ze een ei konden hebben.omdat ik dacht van ze zullen toch niet ziek zijn keek ik in het broedblok en ja hoor ik zag zo 2 eieren en twee boze ara koppen.
ik heb dit koppel al 6 jaar en nog nooit had ik die poep bij hun gezien nu hadden ze die poep en zitten ze ook op eieren,ik heb het wel bij andere koppels gezien en geroken tijdens de ei periode.
wie heeft daar meer ervaring mee dat de papegaaien in de broed en ei tijd andere ontlasting heeft.ik heb nog nooit zo vroeg leg gehad,is het nu niet te koud voor die ara eieren? wel is het koppel bijna de hele tijd in het blok.ik heb ze binnen zitten niet verwarmd maar wel goed geisoleerd en blijft bij -5 altijd + 8 graden in het hok.

Groetjes John Hesen.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-02-12 - 15:18:55 send message to tonnl

Niet alleen papegaaien , bijna alle vogels doen dat. Ze slaan de ontlasting de hele dag op en komen maar af toe van het nest af om te eten.
Tegelijk laten ze dan ook de ontlasting vallen, bijna altijd lekker frisse (NOT) grote klodders.
Een slimme manier om het nest niet te bevuilen.

Ik zie in de volière aan de ontlasting vaak dat er gebroed wordt, handig signaaltje.
Ga zelf eens 3 dagen niet af en hoe denk dat het gaat ruiken? happy :)
Ton.


MADDAD
Website Member
Posts :185

Website Member
2006-02-12 - 19:33:01 send message to MADDAD

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik dacht dat het misschien de hormonen deden dat het lichaam van de vogel die tijd anders reageerd.maar inderdaad wel een handig signaaltje
je kunt bijna altijd aan de poep zien als ze op eieren zitten.
en ton ik stink zo al als ik moet,daar hoef ik geen 3 dagen voor op te houdenwink ;).

Groetjes John Hesen.


Pionara.nl
Website Member
Posts :309

Website Member
2006-02-12 - 19:54:13 send message to Pionara.nl

Het is mij ook al opgevallen alleen ik vind het niet meer stinken dan normaal. Maar misschien is dat per vogel verschillend.


Richard V
Website Member
Posts :392

Website Member
2006-02-13 - 11:50:22 send message to Richard V

Mijn poppen (van welke soort dan ook, van goulds en forpussen tot en met roodruggen) veranderen in de legperiode ook van soort, namelijk tot schijtlijster.

Is normaal, is me niet opgevallen dat het extra stinkt.


irri
Website Member
Posts :114

Website Member
2006-02-13 - 15:15:40 send message to irri

hoi, bij ons gaat de ontlasting ook extra stinken als ze aan het broeden zijn, (catharina's) en inderdaad ook grotere flatsen..kan het ook niet gewoon door het voeren van de man aan de pop, komen? hij geeft haar in princiepe toch braaksel te eten, dat kan naar mijn idee sowieso al niet fris ruiken.
groetjes marjan


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2006-02-13 - 17:30:29 send message to Wickingh

Hai ,

braaksel is voedsel gemengt met maagsappen en gal.
Aangezien een vogel uit de krop voert komt het voedsel niet in aanraking met maagsappen( vogels hebben geen speeksel), dus is het zeer zeker geen braaksel.
Het is alleen vermalen voer, zie het als je je avondmaal door een blender hebt gehaald.

Dus zal dit zeker geen invloed hebben op de ontlasting,

mvg Frank


irri
Website Member
Posts :114

Website Member
2006-02-14 - 12:20:39 send message to irri

laugh :D ah, dat wist ik niet..weer wat geleerd

groetjes marjan


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2006-02-14 - 16:50:20 send message to dun grijzeroodstaart

ik merk bij mijn grijze ook dat ze weer tegen de leg aan zitten , de pop zit weer geregeld in het blok en de onlasting is erg bruin en stinkt ja !
dus hopen dat de temperatuur zo blijft en afwachten wanneer ze er klaar voor zijn , maar volgens mij duurt dat geen weken meer ..

wink ;)

Tim



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 206 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede