Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > tussen 1ste en 2de ei een hele week? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : tussen 1ste en 2de ei een hele week?
Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2006-02-13 - 17:26:18 send message to Wickingh

Hallo,

mijn grijzen hebben 2 weken geleden een ei gelegd. De pop is direct vast gaan broeden , en kwam er nog wel sporadisch uit om te paren.
Dit vond ik al vreemd , waarom nog bevruchten als de pop al vast op het blok zit.
De laatste week hebben we haar echter er niet meer uit gezien, omdat ze erg schuw zijn heb ik ze maar met rust gelaten.
Tot vanmiddag ik de pop weer even in de voliere zag , dus gelijk even gekeken of het ei bevrucht was.Maar wat schetst mijn verbazing er liggen 3 eieren 1 is iig bevrucht en de 2de volgens mij ook.
Nr3 kon ik nog niet zien maar het kan natuurlijk zijn dat dit nog te vroeg is.
Nu is mijn vraag hebben jullie wel eens meegemaakt dat er zo'n lange tijd tussen het 1ste en 2de ei zit?
Omdat de pop meteen is gaan zitten zal er tussen het 1ste ei en het 2de best een tijd tussen het uitkomen zitten zal dit problemen geven?

mvg Frank


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2006-02-13 - 17:43:42 send message to Dennis Fr.

dit hand ik bij me bonte boeren 2 eitjes pop is gaan broeden 4 dagen erna derde ei.de eiren waren wel alle drie bevrucht en het uitkomen was precies zelfde 4 dagen na het tweede jong.ze worden allemaal goed gevoerd.dus ik denk dat dit ook wel goed gaat.

Groeten Dennis


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2006-02-13 - 21:41:15 send message to meyer

quote
dit had ik bij mijn bonte boeren 2 eitjes pop is gaan broeden 4 dagen erna derde ei.de eiren waren wel alle drie bevrucht en het uitkomen was precies zelfde 4 dagen na het tweede jong.ze worden allemaal goed gevoerd.dus ik denk dat dit ook wel goed gaat.



Hoi Dennis heb je er al eens aan gedacht dat wat jij het derde ei noemd eigelijk het vierde ei was, en het derde misschien wel verloren gegaan is.
Zo kan het ook gegaan zijn bij de grijze roodstaarten.

Groeten Meyerwink ;)


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2006-02-13 - 21:53:51 send message to Wickingh

Hai,

dat heb ik wel overwogen, maar aangezien de vogel direkt bij het 1ste ei ging broeden neem ik dat niet aan,

mvg Frank


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-02-13 - 22:00:01 send message to dooren

Over een weekje kunt je wel inschatten het verschil in ontwikkeling met het schouwen.

Ook nu al kan de grootte van de luchtkamers tov elkaar wat meer vertellen.
Gert


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2006-02-14 - 06:31:09 send message to Dennis Fr.

zou kunnen dat er een ei tussen heeft gezeten dat kan ik niet navertellen dat weten natuurlijk alleen de vogels zelf.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 187 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede