Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Agressie Pop Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Agressie Pop
Falcon
Website Member
Posts :72

Website Member
2006-02-18 - 20:19:19 send message to Falcon

Hallo Allen.

Sinds ik twee jaar geleden ben begonnen met kweken van vogels heb ik altijd veel schik gehad.
Tot ik gisteren in de schuur kwam en mijn Parkieten jong toegetakeld in de hoek van de kweekkooi zag zitten.
Eerder had ik de man al weg genomen omdat de pop het voorzien had op hem, en zijn poot tot bloedens toe hat gebeten.
Deze wonden zijn inmiddels genezen.
Maar nu de volgende Horror.
De bovenkant van de snavel van het jong helemaal eraf.
Wat moet ik nu doen was mijn eerste gedachten.
Heb mijn vriendin aangespoort de dierenarts te bellen geen gehoor in gesprek. toen heeft ze de vogelbescherming gebelt, ja mevrouw dat is niet meer te verhelpen, dat word een prikje denk ik.
Nog maar een dierenarts bellen, gesloten zij het bandje aan de andere kant.
Ik ging denken en dacht aan de personen die mij meer raad hebben gegeven hier. Ik moet Angelique bellen van Valkparkiet.com.
Haar heb ik ijn verhaal gedaan en zij heeft me gezegt dr Felds te bellen in amersfoort.
Na te hebben opgehangen meteen gebelt, ja ja wat vervelend, ja komt u maar even langs. Helaas ging dat niet vanwege de spits op de A1.
na wat praten en advies van de assistente gaan we maandag of dinsdag naar de Doktor, maar tot die tijd zit ik met pietje.
Mijn vriendin is als een speer naar Ranzijn gereden en heeft Nutribird A21 gehaald op advies.
Zelf had ik het graag allemaal gedaan en vandaag nog naar dr Felds gegaan, helaas dat zit er ook niet in, zelf zit ik met ingescheurde enkelbanden thuis en kan dus ook niks






Pietje doet het aardig en is er nog steeds nu al 24 uur.
Graag wil ik nog advies wat we verder kunnen doen voor hem en kunnen jullie mij vertellen wat of de snavel weer aan zal groeien.

alvast bedankt

mike en Els

(Foto's correct geplaatst)


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

agabird
Administrator
Forum Moderator
Posts :1050

Administrator Forum Moderator
2006-02-18 - 21:10:46 send message to agabird

Reactie uit dubbel onderwerp, orgineel bericht van:

MrandMrsSwift
2006-02-18 - 20:18:33


--------------------------------------------------------------------------------
Foto's doen het niet.. Althans niet bij mij..

Waarom naar je eigen DA?

Ik zou verschillende afbellen, en op het bandje stond ook geen DA die de dienst overnam?

En anders had ik misschien wel de dierenambulance gebeld, die kan vast ook melden welke DA open is.

Bloed het ook?
Ja wat kun je doen, geen idee, zoiezo steriel houden en wat erop. Een smalle pleister ofzo.

Is het lang geleden ondertussen?

Groetjes & sterkte ermee.


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2006-02-18 - 23:43:14 send message to roodmus

Hallo Mike.

Ja triest verhaal ik denk zelf dat hij niet aangroeid.
de vogel krijgd dus problemen met voer.
Ik voor mij zelf liet de vogel inslapen op de juiste manier.
Heel jammer ik heb zelf eens een nest Goudvinken gehad met kromme poten,en dan is het niet leuk als je dat moet doen maar zo is het leven zegt men dan.
Jammer en veel sterkte met jullie beslissing.sad :(



meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2006-02-19 - 10:03:50 send message to meyer

Hallo Mike,

Als jij zegt dat de bovensnavel er helemaal af is dan zal deze nooit meer aangroeien.
Ga met deze vogel niet lopen rommelen omdat je hem persé in leven wil houden terwijl dit diertje veel pijn heeft.
Hij/zij zal nooit geen zaad kunnen pellen en altijd gevoerd moeten worden door zijn baasje,totdat deze het beu word en de vogel alsnog moet laten inslapen.Dus waarom onnodig laten lijden, dit heeft het vogeltje niet verdiend.

Denk ook eens na wat je met de pop gaat doen want dit gebeurd gegarandeerd weer als ze jongen heeft.

Groeten Meyerwink ;)


Fonje
Website Member
Posts :439

Website Member
2006-02-19 - 10:30:52 send message to Fonje

Een kennis van mij heeft 2 sijsjes die beiden geboren zijn zonder bovensnavel(genetische afwijking). Hoe ze het klaarspelen weet ik niet maar ze eten zaad. Ik zou zeggen, geef de moed niet op!

Peter


Falcon
Website Member
Posts :72

Website Member
2006-02-19 - 11:52:48 send message to Falcon

HAllo allen

Vandaag is het zondag en pietje is er nog tegen mijn verbazing in.
Pijn weet niet of hij dat heeft, hij loopt lekker rond in zijn doosje fladderd van onze schouder af en hij praat tegen je.
Tis geweoon een eigenwijs mannetje die wil.
maandag of dinsdag ga ik naar dr Feld om deze het laatste oordel te laten geven over de situatie.

bedankt voor de reacties.

mike


Falcon
Website Member
Posts :72

Website Member
2006-02-19 - 11:55:05 send message to Falcon

oh de moeder heb ik meteen verwijderd, het andere jong heb ik met een gokje bij paps gezet op de hoop dat deze nog zou voeren.
Dit was niet nodig want ook dit eigenwijse mannetje/popje ging zelf eten, we houden hem wel in de gaten. maar hij doet het prima.

alvast bedankt

mike


MrandMrsSwift
Website Member
Posts :388

Website Member
2006-02-19 - 12:27:58 send message to MrandMrsSwift

Ik zou het ook niet snel opgeven, tenzij het diertje echt zichtbaar pijn heeft.
Als het alsnog zou overlijden heb je in ieder geval hardstikke je best gedaan happy :)
Maar zo te lezen gaat het super.

En als die DA het nog nooit mee had gemaakt en het echt dringend vond, neem ik toch aan dat ie je het advies had gegeven naar een ander te gaan. En niet tot maandag te wachten.

Ben benieuwd hoe het maandag gaat bij die man.


MrandMrsSwift
Website Member
Posts :388

Website Member
2006-02-27 - 23:36:32 send message to MrandMrsSwift

Hoi,

Hoe is het bezoek afgelopen????



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 208 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede