Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Afmeting kweekkooi Caiques Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Afmeting kweekkooi Caiques
Amazona
Website Member
Posts :72

Website Member
2006-02-19 - 16:01:56 send message to Amazona

Wat moet ongeveer de minimale afmeting zijn voor een kweekkooi voor Caiques?Ze hebben de mogelijkheid om na het broedden in een grote voliere rond te vliegen.


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2006-02-19 - 17:19:21 send message to Dennis Fr.

als ze een voliere ter beschikking hebben hoef je ze toch niet in een kweekkooi te doen om te kweken.keus is natuurlijk aan jezelf ikzelf heb me caique`s in broedkooien 120x80x80


Amazona
Website Member
Posts :72

Website Member
2006-02-19 - 17:24:34 send message to Amazona

Ik wil buiten het broedseizoen alle vogels uit laten vliegen in een grote voliere, deze kunnen hier dus niet in broedden want dat gaat geheid verkeerd.

Zomers gaan ze dus in kweekkooien voor het broedden en s'winters in de gezamelijke vlucht.

Ik zat zelf te denken aan kooien van BxDxH 100cmx80cmx90cm.



Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2006-02-19 - 17:34:32 send message to Dennis Fr.

dus je wilt de caique`s dan samen zetten met andere vogels?lijkt me eerlijk gezegd geen goed plan maar proberne kun je altijd.

die maat die je opgeeft moet goed kunnen.


Amazona
Website Member
Posts :72

Website Member
2006-02-19 - 18:37:19 send message to Amazona

Ja, ik wil dat buiten het broedseizoen gaan proberen, om ze samen te zetten met bonte boeren en zonparkieten.

Proberen kan altijd.

Bedankt voor je hulp dennis.


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2006-02-19 - 18:40:09 send message to Dennis Fr.

ikzelf heb pas geleden me zonparkieten weggedaan daar mijn caique`s zeer aggeresief waren door hun.dus hoop dat je weet wat je doet.

kan maar 1 ding zeggen houd het goed in de gaten ik hoop voor je dat het bij jou goed gaat.
veel succes met de kweek

Groeten Dennis


Amazona
Website Member
Posts :72

Website Member
2006-02-19 - 18:42:58 send message to Amazona

Mijn caiques zitten nu ook in een voliere naast mijn bonte boeren en ze schenken eigenlijk weinig aandacht aan elkaar, ik zie geen aggresiviteit van beide kanten.

Maar ja, wie niet waagt wie niet wint.



molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-02-19 - 21:06:13 send message to molineti

quote
------------------------------------------------
Wat moet ongeveer de minimale afmeting zijn voor een kweekkooi voor Caiques?Ze hebben de mogelijkheid om na het broedden in een grote voliere rond te vliegen.

-------------------------------------------------

Helaas zo werkt het niet met deze vogels!
Je moet ze ruim (liefst binnen/buiten)huisvesten en laten zitten waar ze zitten.
Het tussentijds verplaatsen werkt niet echt bij papagaaien in het algemeen.
Ik vind dat de kooi zo groot mogelijk moet zijn,en begrijp niet waarom zoveel mensen dit een ,,kweekkooi,, vogel vinden.
In mijn ogen verdienen deze mooie vogels heel wat meer welzijnhappy :)


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-02-20 - 09:32:18 send message to johanblok

Geheel mee eens:
1. Het werkt voor papegaaien in het algemeen niet omdat het nogal even kan duren voor ze weer aan hun nieuwe verblijf gewend zijn. Het tijdstip van broeden zich in het algemeen niet zo makkelijk sturen.
2. Het is eenvoudig veel te weinig ruimte om ze een fatsoenlijke leefomgeving en mogelijkheden tot beweging te bieden, die overigens ook de gezondheid en kweek ten goede komen. Daarnaast is het dan onmogelijk om de jong voldoende lang bij de ouders te houden vanwege de kleine ruimte.
Je zult ze toch minimaal 1mx2m aan oppervlakte moeten bieden.

Helaas zie je ook bij de witvoorhoofd amazone wel dat ze worden weggestopt in kleine bakken. Als ik zie hoe mijn koppeltje door de voliere vliegt, jongleert en speelt, kan ik een dergelijke manier van houden toch echt niet anders dan als 'dierenmishandeling' bestempelen. Vergelijk het met een hond die altijd aan een ketting van anderhalve meter ligt.

Als je ze vluchtjes van minstens 2m lang geeft, kun je ook veel meer van hun natuurlijk gedrag zien. En daar is het toch om te doen, lijkt me.

Een advies: doe je uiterste best om niet mee te doen aan de verzamelaarswoede waar veel vogelliefhebbers helaas nogal last van hebben, en die bijna altijd ten koste gaat van het welzijn van de vogels.

Als dat lukt is het een fantastische en verantwoorde hobby! Veel plezier. happy :)


nick vdb
Website Member
Posts :403

Website Member
2006-04-17 - 10:12:20 send message to nick vdb

hallo,
de kweekbak voor caiques zou minstens 1,20m lang moetten zijn en 80 cm diep en hoog
mvg nick


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2006-04-17 - 10:21:43 send message to Dennis Fr.

ondanks dat mijn caique`s in broedkooien zitten komen ze echt niks te kort.op het moment heeft me ene koppel 4 jongen en ander koppel zitten op 3 bevruchte eieren.Als ze het niet naar de zin hadden brengen ze in mijn ogen ook geen jongen groot.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 231 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede