Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Nachtverlichting JA of NEE Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Nachtverlichting JA of NEE
Wes
Website Member
Posts :70

Website Member
2006-02-21 - 13:04:27 send message to Wes

Hoi
Kweek nog niet zo lang terug met catharina's. Maar nu was mijn vraag: Zijn er nog mensen die hun vogels nachtverlichting geven? Kheb hier een 5 watt spaarlamp die dag en nacht brand? Door de dag hebben ze dan ook nog tl verlichting natuurlijk. Maar zijn er nog mensen die dit doen of die dit helemaal afraden?
Groetjes


zebraonline
Website Member
Posts :390

Website Member
2006-02-21 - 17:58:27 send message to zebraonline

Het is zelfs zeer aantebevelen om nachtlicht te geven.
Als ze s'nachts opschrikken van iets dan vinden ze snel terug de zitstokken en vliegen ze zich niet dood...vliegen ze van het nest dan vinden ze dit ook direct terug en zo koelen eieren en/of jongen niet af.


Roosje
Website Member
Posts :134

Website Member
2006-02-21 - 20:47:28 send message to Roosje

Jep helemaal mee eens. Toen ik hier één keer het licht vergat zijn ze 's nachts geschrokken en zal alles onder het bloed sad :(


Frans R
Website Member
Posts :90

Website Member
2006-02-21 - 20:57:32 send message to Frans R

hoi, is die 5 watt spaarlamp niet te veel dit komt volgens mij overeen met een normale lamp van 40 watt.Ik zelf heb snachts 7 watt branden (normale lamp)
Frans


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-02-21 - 21:00:05 send message to hdra

Bij mijn kaketoes doe ik dit niet anders gaan ze de hele nacht schreeuwen. Vinden ook in het donker via het gaas de stok. Wellicht is dit bij parkietachtigen anders.

Henk



Wes
Website Member
Posts :70

Website Member
2006-02-21 - 22:46:05 send message to Wes

Hoi
Ivm die 5 watt spaarlamp, kan misschien wel veel zijn maar mij groot licht springt ineens aan en ineens uit dus ik werk (nog) niet met een dimsysteem. Ben dit in de toekomst wel van plan maar voorlopig is het er nog niet.
Zou ik dan misschien een lamp met een lagere watt moeten nemen? Twas maar omdat hem dag en nacht brand dus 24/24 en 7/7


kuifje135
Website Member
Posts :10

Website Member
2006-02-22 - 12:49:12 send message to kuifje135

Misschien een kleine tip van mijn kant,
ik gebruik zo'n babynachtlampje , zijn maar 5 watt , en hebben een sensor die aanspringt zo gauw het donker wordt.
Dus als de "grote" verlichting uitgaat gaat dit lampje aan.
geeft dusdanig weinig licht dat de vogels er goed bij slapen , maar net genoeg zodat ze makkelijk het blok of de zitstokken terugvinden kunnen.
Kun je bij een babywinkel of bij de bouwmarkt kopen , ze kosten iets van 7 euro geloof ik.


cabeza
Website Member
Posts :3

Website Member
2006-02-22 - 14:28:03 send message to cabeza

Hallo allemaal,

Zelf heb ik een insectenverdelger (speciale uv-lamp met stroomrooster) 's nachts branden. Deze paarsblauwe gloed is voldoende om iets te zien en geeft niet teveel licht voor de vogels.
De insecten die overdag in de kweekruimte zijn gekomen (muggen, vliegen en motten), worden 's nachts naar het licht getrokken en geëlektrocuteerd. Wellicht cru, maar wel afdoende. In de vogelvereniging heb ik deze tip ook al gegeven en hebben vele dankbaar gebruik gemaakt van deze tip. Letterlijk en figuurlijk: twee vliegen in een klap.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-02-22 - 18:48:13 send message to dooren

Dat is een goede Cabeza, en als je nu een platte schaal eronder zet dan kun je de volgende dag gelijk verse insekten voeren. (tenminste als je dan insekteneters hebt wink ;))
Gert


Wes
Website Member
Posts :70

Website Member
2006-02-22 - 23:07:25 send message to Wes

Hallo
Leuke tips maar nu is mijn vraag is dit wel genoeg voor een kweekruimte van 4x5 ??
Ook het fijt dat mijn groot licht ineens uitspringt baart mij zorgen als ik dan naar minder nachtlicht ga gaan.
Maar al heel hartelijk bedankt voor de tips
groetjes


hjvdlindehof
Website Member
Posts :87

Website Member
2006-02-22 - 23:27:06 send message to hjvdlindehof

hallo wes
waarom laat je het grote licht niet eerder aangaan zodat je het savonds uit laat gaan als het nog licht is,ben je ook geen dimmer nodig
ikzelf gebruik wel nachtverlichting ,nl. een gewone lamp van 7 watt die dag en nacht brandt[je kan er ook een schakelaar van de gamma tussen zetten kost 3 euro]of een7 watt nachtverlichting,ik vind de 5 watt kinderschakelaar te weinig licht hebben ,dat is volgens mij het lampje met van dat groene licht,heb ik zelf ook gehad.succes


Pionara.nl
Website Member
Posts :309

Website Member
2006-02-23 - 00:16:26 send message to Pionara.nl

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Wes,
Ik gebruik deze al enkele jaren en hij bevalt mij prima.http://www.rimo.nl/1701.htm
Het grote licht gaat bij dan ook ineens uit maar de dimmer is dan op volle sterkte dus ze zien voldoende. De dimmer zwakt dan af binnen een half uur tot de sterkte die je zelf instelt. Kosten 54 euro en een schakelaar haal je bij elke bouwmarkt.
( nee , ik heb geen aandelen)
bas


Wes
Website Member
Posts :70

Website Member
2006-02-23 - 23:33:40 send message to Wes

Hartelijk dank voor de tips iedereen.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 252 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede