Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Samenhouden Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Samenhouden
kakariki28
Oud Lid
Posts :7

Oud Lid
2003-12-02 - 14:01:22

Ik heb twee vragen en mogelijk zijn er mensen die me kunnen helpen:
Vraag 1: kan ik,zonder gevechten,in een gezelschapsvoliere van 400x090x200 en een binnenhok van 200x090x200 (lbh) en koppel kakariki's houden samen met 3-3 zebravinken, 1-1 diamantduifjes, 1-0 kakanrie, 1-0 bastaard groenling en 1-0 bastaard mozambiquesijs?
Vrag 2: Is het mogelijk om een een kooi met dezelfde afmetingen 1 man kakariki te houden/kweken met 2 poppen. Gaat dit lukken of wordt er dan gevochten?


zwier01
Website Member
Posts :48

Website Member
2003-12-02 - 14:27:29

Het samenhouden zou op zich wel gaan, zal misschien alleen problemen geven in het broedseizoen, de zebravinken kunnen dan vooral agresief zijn tegenover andere soorten.

1 kakarikiman met twee poppen heb ik ook al eens geprobeerd, mijn ervaring is dat de man zich maar tot 1 pop richt en de andere pop ongemoeid laat.
geen succes dus.


steynkorse
Website Member
Posts :156

Website Member
2003-12-02 - 19:29:02

mijn reactie, is dat je het gewoon moet proberen, zorg dat je de vogels altijd kan scheiden, is het niet door de voliere in 2 te delen dan wel extra kooien te hebben, toen ik net begon had ik rosellas halsbanden konings en grasparkieten door elkaar ook in het broedseizoen, dus gewoon proberen en lukt het dan heb je geluk. Het scheelt altijd per soort maar nog belangrijker per vogel!happy :)


Speedydjm
Oud Lid
Posts :26

Oud Lid
2003-12-07 - 15:32:56

Moet wel gaan enkel opletten met de kakarikis die kunnen in het broedseizoen wel eens in een wilde bui de kleinere soorten kwetsen.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 236 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede