Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Volg de Duitsers (Katten ophokken) Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Volg de Duitsers (Katten ophokken)
leguaan
Oud Lid
Posts :22

Oud Lid
2006-03-02 - 09:33:52

Het eerste positieve bericht omtrent de vogelgriep.
In Duitsland waar vogelgriep heerst,moeten nu ook de katten opgehokt worden.Wij in Nederland willen altijd haantje de voorste wezen,laten we de Duitsers nu maar eens volgen,en alle katten verplicht binnen houden.Blijf namelijk bij mijn vogels last houden van katten,ondanks een netwerk van schrikdraad.Dus hou binnen die katten(yes).
Hoe denken andere vogel liefhebbers hier over.

(titel aangepast ivm archivering)


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-03-02 - 09:40:19

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Waarschijnlijk heb je zelf geen katten. Enige ervaring met dit soort dieren leert dat, als ze niet willen, eenvoudigweg niet binnen te houden zijn. Als ik naar buiten ga is de zowat kat al vertrokken voor ik het handvat aangeraakt heb.

Verder kun je risico's ook overdrijven, de kans op een ongeluk in het verkeer is vele malen groter, maar hok je jezelf daarom ook maar op?
Ik zie niet in waarom alle huisdieren en hobbydieren maar opgehokt moeten worden om de economische belangen van een dierenmishandelende sector veilig te stellen. Je zou bij dergelijk drastische maatregelen voor huis/hobbydieren verwachten dat ten aanzien van de sector ook reeds drastische maatregelen genomen waren. Niets is echter minder waar: veel meer dan wat extra ontsmettingsmaatregelen.

Simpelweg alles verplicht inenten en het probleem is minimaal geworden.


leguaan
Oud Lid
Posts :22

Oud Lid
2006-03-02 - 09:50:36

Nee Johan,ik heb zelf geen katten,maar katten zijn toch ook huisdieren??Nou hier in de buurt zijn het zeker geen huisdieren,lopen er meer buiten dan dat er binnen zitten.En komt dan ook nog eens bij,dat ze me voortuin helemaal vol schijten.Iemand met een hond betaalt honden belasting,die schijten minder dan de katten,en meestal op veldjes of in de goot en niet in andermans tuin.Dus ik vindt het een prima idee dat ophokken van katten,of katten belasting invoeren.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-03-02 - 09:57:08

Heeft dit nog wat met vogels te maken of ben je gewoon altijd zo'n @%$&#@?
Ton.


leguaan
Oud Lid
Posts :22

Oud Lid
2006-03-02 - 10:44:14

Hallo Ton,voor mij heeft dit alles met vogels te maken.Vannacht door zo'n lief poesje weer een vogel vermoord.


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2006-03-02 - 11:35:05

leguaan hoeveel katten er bij mij wel niet lopen is op 2 handen niet te tellen en nog nooit een dood vogeltje gehad van welke kat dan ook.
Overdrijf dus maar niet en dan d'r bij neem zelf een kat dan ben je van alle katten bijna af althans bij mij wel.
En als je zo over die vogelgriep inzit moet je je vogels in huis houden en zelf ook niet meer buiten komen.
Want moet je eens kijken wat je zelf allemaal meeneemt onder je schoenen en in je kleding.
Maar baken je erf af met schrikdraad dan heb je ook geen last meer van katten maar span dan de draden wel 15 cm van elkaar af

gr Jan


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2006-03-02 - 13:44:30

Wil je diervriendelijk van katten in de tuin af,lok ze eerst en spuit ze dan vol met deodorant of parfum ,niet in de ogen of bek natuurlijk,deze kat loopt voortaan met boog om je tuin.

En voor de kattenliefhebbers die hun kat zogenaamd niet binnen kunnen houden,zet je tuin dan maar af met draad of net ,want ze leveren echt een hoop mensen overlast,en ja ik heb zelf 3 katten gehad dus ik heb ervaring ermee.

Dus vogelliefhebbers houd busje deo bij de hand wink ;)

(hoe ik erop ben gekomen?? heeft ooit een kat 2 maal op mijn bed gepiest,bij tweede keer op heterdaad,na een portie deo heeft ze nooit meer een poot in onze tuin of slaapkamer gezet.En ze loopt na 3 jaar nog steeds rond,dus dierschadelijk is het niet)


paddo
Website Member
Posts :115

Website Member
2006-03-02 - 14:39:24

weg met de katten happy :)


zebraonline
Website Member
Posts :390

Website Member
2006-03-02 - 15:51:47

Katten zijn nu eenmaal roofdieren en jagen op vogels...dat is nu eenmaal de natuur...
Alles beginnen ophokken en opsluiten omdat er een virusje op komst is vind ik sterk overdreven!
Dan moeten ze alles en iedereen gaan binnen houden die een besmettelijke ziekte met zich meedraagt...je zou nogal discussies gaan krijgen...
Laten we eerst eens in de spiegel kijken en dan tot de conclusie komen dat het gevaarlijkste en dodelijkste roofdier van deze planeet daarin te zien is...

Met vele groeten.


jani
Website Member
Posts :358

Website Member
2006-03-02 - 16:36:31

Een kat kan wel de gevaarlijkste verspreider zijn van deze ziekte.
Stel, er sterft in de buren een eend aan vogelgriep,uw kat ziet dit dode dier en eet of bijt in deze eend,s'avond komt ze bij u op schoot zitten,hoe vlug zal deze ziekte dan verspreid zijn?
Het geval in Frankrijk,er worden dode eenden ge- vonden met vogelgriep,de landbouwer in de buren doet alles om de ziekte niet bij zijn dieren te krijgen,desondanks sterven er na een paar dagen dieren,zou het dan zo verwonderlijk zijn dat de ziekte door katten verspreid word?


oeda
Website Member
Posts :11

Website Member
2006-03-02 - 16:36:51

tip om katten te weerhouden in je tuin te schijten: gooi regelmatig koffiedik tussen je planten. Katten graven en vinden dat erg vies. Resultaat gegarrandeerd! Wel regelmatig blijven herhalen, op een gegeven moment gaat de lucht eraf. Er zijn trouwens ook middelen verkrijgbaar als "kattenschrik en Hondenschrik" spuitbusjes waarin een luchtje zou zitten dat ze verjaagt, maar daar heb ik geen ervaring mee!


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2006-03-02 - 16:48:44

Dit bericht is 4 keer gewijzigd

quote
Katten zijn nu eenmaal roofdieren en jagen op vogels...dat is nu eenmaal de natuur...


Deze standaard opvatting is wel een heel gemakkelijke uitweg om van eventuele schadeclaims e.d. af te komen, maar dit pleit de houders/eigenaren van in dit geval katten natuurlijk niet vrij van hun verantwoordelijkheid voor hun huisdier(en)!

Het is opmerkelijk te noemen in welke mate dit probleem meestal compleet onbespreekbaar is terwijl een oplossing relatief eenvoudig gerealiseerd kan worden.


Katten zijn in de eerste plaats zeer goed binnen te houden!

In de tweede plaats zie je nog steeds veel en veel te weinig dat men b.v. een cattery voor de kat in de tuin heeft staan.
De kat kan dan toch buiten, blijft op eigen terrein en richt elders geen schade aan. hierover heb ik veel en vaak en met allerlei mensen gesproken. Helaas komt het er vrijwel altijd op neer dat de kosten voor een deugdelijke kattenkooi te hoog worden geacht.

Een nogal schril contrast met de vogelhouders!


Hoe dan ook, een ander wil mijn huisdieren niet over de vloer en ik wil andermans huisdieren ook niet over de vloer.

Ik zie vaak genoeg dat er 's avonds een kat gewoon naar buiten wordt gezet en dat het huis vervolgens voor de nacht wordt afgesloten. Dit is in mijn ogen een absoluut onverantwoorde manier van doen.
Wat me in de loop der jaren is opgevallen is dat dit soort mensen meestal niet voor rede vatbaar zijn wanneer je ze hierop aanspreekt, maar wel het hardst schreeuwen als er een kat plat op de weg ligt of simpelweg is verdwenen!

Ik verblijf regelmatig in een natuurgebied en zie daar maar al te vaak de gevolgen van wat katten daar uitspoken en ik kan u verzekeren dat je daar niet vrolijk van wordt.

Los van de Duitse ophokplicht voor katten en los van het hele vogelgriepverhaal denk ik dat een verplichting om katten binnen te houden een erg moeilijke zaak zal worden en vooral moeilijk te controleren.
Bovendien vallen we hier in Nederland al bijna om van de regelgeving, dus liever niet a.u.b.

Het zou wel prettig zijn dat met name kattenhouders wat meer verantwoordelijkheid voor hun huisdier zouden nemen!


noot: ik heb zelf ook een kat in huis!

Hij jaagt ook, maar dan op ping pong balletjes!


zebraonline
Website Member
Posts :390

Website Member
2006-03-02 - 17:29:29

Het grote probleem is dat we op den duur alles gaan moeten binnenhouden...
Na de katten zullen knaagdieren besmet worden en deze hou je niet zomaar tegen...die gaan in de stallen bij het vee...worden die besmet...enzo verder...
Ze zouden beter een deftig medicijn vinden...we kunnen mensen naar de maan sturen,organen transplanteren,microchips maken,maar een virus onder controle krijgen lukt nog steeds niet...er zijn volgens mij in het verleden verkeerde investeringen gedaan...

Of gaan we alles op de planeet gaan uitroeien?

Ik vind het trouwens cru dat we onze dieren moeten binnenhouden terwijl iedereen rustig op reis kan gaan naar besmette gebieden en zo het virus kan verspreiden...


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2006-03-02 - 17:31:34

Ik verblijf regelmatig in een natuurgebied en zie daar maar al te vaak de gevolgen van wat katten daar uitspoken en ik kan u verzekeren dat je daar niet vrolijk van wordt.
Zoals??


klunder123
Website Member
Posts :7

Website Member
2006-03-02 - 17:35:07

er zijn ook hele mooie kattenrennen te koop.daar kunnen ze prima in verblijven en hebben vogelliefhebbers geen last van ze.een hond mag ook niet los lopen.


klunder123
Website Member
Posts :7

Website Member
2006-03-02 - 17:37:22

ook zijn er kattenvangkooien te koop.ben je zo van lastige katten af hahaha.



Pagina : 1 2 3 4
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 177 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede