Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > Chinese dwergwartels Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Chinese dwergwartels
ZGHKIL
Oud Lid
Posts :279

Oud Lid
2006-03-03 - 20:08:36

Hallo allemaal,
Ik ben een nieuw lid (Zeer Gepassioneerde Hobby Kweker In Leer) kortweg ZGHKIL. Ik wil graag beginnen met het hobbymatig kweken van chinese dwergkwartels. Hierover zou ik gaarne wat informatie willen ontvangen over de afmetingen van de kooien.
Stel ik wil 2 hennetjes en 1 haantje in een hok hebben, wat is dan de beste afmeting, ik heb namelijk geen flauw benul!?

Alvast zeer bedankt,
ZGHKIL.


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2006-03-03 - 20:19:42

Hallo,

welkom op de arena.
maak even gebruik van de zoekmachine en je vragen zijn beantwoord.

succes


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2006-03-03 - 20:29:12

In ieder geval zorgen dat ze niet door het gaas kunnen kruipen. Mijn eerste jonge zilver kleurige dwergkwartels liepen bij de buren in de tuin. Gelukkig kwamen ze weer bij het vrouwtje terug in de voliere. wel een vreemd gezicht van die gele hommels te zien rondlopen buiten de voliere.

Ruud



ZGHKIL
Oud Lid
Posts :279

Oud Lid
2006-03-03 - 20:43:30

Ik wil de kwartels graag binnen houden op een lichte ruime, leegstaande zolderkamer. Tot nu toe heb ik op het forum nog niemand horen spreken over het houden van kwartels binnenshuis, kan dit wel??
Zelf had ik een hok van 1 bij 1 bij 1 in gedachten, is dit voldoende groot, of te groot/te klein?


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2006-03-03 - 20:50:59

Kwartels vind ik wel stinken binnenshuis. Bovendien jagen de mannetjes behoorlijk en heb je snel in een kleine kooi dames met kale konten. Bij kwsrtels een veel voorkomend probleem in een te kleine kooi. Bovendien zullen ze niet zo gauw natuurbroed doen. Of ben je een massakweker met een broedmachine?

Momenteel ligt de gehele kwartelhandel stil, bezint eer ge begint.

Ruud


ZGHKIL
Oud Lid
Posts :279

Oud Lid
2006-03-03 - 20:56:36

Het stinken is wel een groot nadeel, ruimere hokken is geen punt, het is maar voor de hobby.
Bedankt.


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2006-03-03 - 21:30:11

Tegenwoordig zijn er veel kleurmutaties. Volgens mij zijn de wildkleurvogels het zeldzaamst!

ruud


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2006-03-03 - 21:45:36

Momenteel is de handel gesloten!

Helaas, wachten en advertentie's kijken of plaatsen.

Ruud


hansbuffel
Website Member
Posts :116

Website Member
2006-03-03 - 21:47:08

Je kan ze binnen houden als er vodoende licht en verluchting is.
Een hok van 1 op 2 meter zou misschien beter zijn (de hoogte speelt niet echt een rol). Zorg voor wat beschutting zodat de popjes zich kunnen verstoppen in geval van te driftige man. Plaats wat planken schuin tegen de zijkant van de kooi waar ze zich achter kunnen verstoppen of nestelen (zorg dat dit langs beide zijden toegankelijk is). Leg wat bloempotten of rieten mandjes op hun zij, daar hebben ze bij mij reeds meermaals in genesteld met vele 'hommeltjes' als gevolg. Zorg dat ze zich kunnen 'wassen' in losse aarde en plaats misschien wat lage potten of schalen met gras erin, hierin nestelen ze ook. Als je eitjes verspreid over de ruimte vind, leg ze dan in een zelf gemaakt nestje in een schaal, mand of in een kuiltje in het gras, dit kan ze aanzetten om te gaan broeden. Natuurbroed is zeker mogelijk maar niet gegarandeerd, bij mij en kennissen is het reeds meermaals gelukt.

Groeten,
Hans


ZGHKIL
Oud Lid
Posts :279

Oud Lid
2006-03-03 - 22:07:52

Helemaal geweldig, precies de info waarnaar ik op zoek ben. Bedankt.


ZGHKIL
Oud Lid
Posts :279

Oud Lid
2006-03-03 - 22:33:52

Dat stinken he....?
Is dat niet te vermijden door de hokken gewoonweg heel schoon te houden?


hansbuffel
Website Member
Posts :116

Website Member
2006-03-03 - 22:48:39

Dat stinken is volgens mij te minimaliseren door een goede bodembedekker (aarde en/of schelpezand en/of houtsprokkels en/of zaagsel en/of kattenbakkorrels die niet te stoffig zijn), regelmatig schoonmaken (ook niet te veel, moet je ondervinden) en niet te veel vogels in één ruimte. Drie Chinese dwergkwarteltjes in een ruimte van 1 op 2 meter zal volgens mij geen 'stankprobleem' veroorzaken. Verwijder wel de losslingerende eitjes (ze blijven leggen, het hele jaar door) want na een tijdje gaan die rotten en als er dan eentje breekt zal je het zeeeeeeker geroken hebben...

Hans


ZGHKIL
Oud Lid
Posts :279

Oud Lid
2006-03-05 - 10:37:05

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

o ja...

By the way, kunnen chinese dwergkwartels en de zebravinken eventueel bijelkaar ik een kooi? Ook tijdens het broeden van een van beide soorten?


elsje
Website Member
Posts :1

Website Member
2006-03-21 - 11:40:35

Hallo,

Kun je bv. 2 hennetjes goed samen houden in een kamervoliere van (brxdxh) 75x55x120?
Of beter 1 mannetje?
Kunnen deze kwarteltjes er goed tegen om alleen te zitten in een kamervoliere van deze afmetingen?
We willen nl. geen kleintjes.

Er komen ook 2 zebravinkjes en 2 gouldamadines erbij, allemaal mannetjes.

Ik hoop dat iemand me wat meer duidelijkheid kan geven. Op internet heb ik natuurlijk veel informatie gevonden, maar bv. verder niks over het stinken (wat niet geheel onbelangrijk is binnenshuis), en over het houden van bv. alleen hennetjes, of een mannetje alleen.

Alvast bedankt!
Elsje


Stinken de hennetjes ook?

Groetjes els


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2006-03-26 - 00:23:33

Kwartels op een afmeting van 75 x 55?? Vind ik persoonlijk zielig omdat het scharrelaars zijn. Die 120 hoog hebben ze niks aan. Ze vliegen namelijk niet tot nauwelijks. Niet aan beginnen dus.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 173 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede