Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > osmosewater Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : osmosewater
minka
Website Member
Posts :114

Website Member
2006-03-08 - 01:36:33 send message to minka

We hebben van de week een osmoseapparaat gekocht om osmose water te maken voor ons aquarium. Nu is dit water ook heel geschikt voor menselijke consumptie, maar is het ook geschikt voor vogels ? Het haalt dus zo goed als alle schadelijke stoffen eruit, maar volgens mij ook de mineralen die normaal in leidingwater zitten.

Minka


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-03-08 - 10:48:01 send message to Niltava

Lijkt me niet, heb vorige week iets er over op tv gezien(meen ik) dat gedestileerd water niet geschikt is als consumptie


minka
Website Member
Posts :114

Website Member
2006-03-08 - 15:29:22 send message to minka

Het is geen gedestileerd water, maar osmose water. Dat is weer iets anders.

Minka


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-03-08 - 15:49:42 send message to ParkietenPeter

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Osmose zuiveringssystemen zijn er op gebaseerd dat het water door een heeeeel fijnmazig filter loopt waar H2O wel doorheen kan en ander moleculen te groot voor zijn.

Dit is dus een mechanische filtering op moleculair niveau.

Je houdt aan de andere kant van het filter puur H2O over.

ps. De vraag dan: Dit zou absoluut geen kwaad kunnen voor de vogels.
wink ;) Peter


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-03-08 - 18:33:20 send message to Niltava

quote
Het is geen gedestileerd water, maar osmose water. Dat is weer iets anders.


juist,, het pricipe is anders. 2x destileren is bidest en osmose is nog zuiverder zoals peter al aangaf.
Des te meer reden om het niet te doen


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-03-08 - 18:49:19 send message to tonnl

Osmosewater is zeer zuiver en absoluut gezond voor mens en dier.
"Uw drinkwater wordt schoner dan ooit. Zelfs schoner dan de meeste bronwatersoorten. ALLE verontreinigingen (organische stoffen) zoals bacterieën, virussen en pesticiden worden verwijderd. Ook anorganische stoffen worden voor 97% verwijderd.
Waarom dus nog slepen met flessen bronwater?
Steeds meer mensen krijgen allerlei lichamelijke klachten waaronder huidproblemen, allergieën en intoleranties. Dit is vaak te wijten aan overbelaste lever en nieren die de gifstoffen niet meer kunnen verwerken en tegensputteren door de genoemde reacties.
Naast het drinken van puur water, wat het beste is, kunt u het zuivere water natuurlijk ook gebruiken om koffie en thee zetten en om uw groenten er mee te wassen."


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-03-08 - 19:28:39 send message to Niltava



zebraonline
Website Member
Posts :390

Website Member
2006-03-09 - 00:07:16 send message to zebraonline

Nee het is niet geschikt voor comsumptie...zelfs niet voor mensen want naast de slechte stoffen worden ook de goede stoffen eruit gefilterd...mineralen zoals magnesium,calcium,fosfor,...worden allemaal vernietigd...je drinkt dus letterlijk 'niks'
Ik vraag mij eigenlijk af of dit zelfs niet schadelijk is want 'zuiver' water geeft de neiging om bovenstaande mineralen aan te trekken en dus uit het lichaam te ontnemen...
Lijkt mij eerder een verkooptruc van een 'goeroe' ofzo...


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-03-09 - 00:33:13 send message to tonnl

Dan weet ik het ook niet.
Wie kun je nog geloven tegenwoordig... happy :)


zebraonline
Website Member
Posts :390

Website Member
2006-03-09 - 00:37:43 send message to zebraonline

Ik ben zelf iemand die zal kiezen voor alternatieve en natuurlijke middelen maar je moet de dag van vandaag het kaf van het koren scheiden...en jammer genoeg is er tegenwoordig teveel van het 'ene' aanwezig...


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-03-09 - 09:13:00 send message to ParkietenPeter

Even vooropgesteld dat ik het niet verkoop. wink ;)

Uiteraard kan de redenatie van zebraonline niet kloppen. Buiten het feit dat de uitspraak over de 'goeroe', of de gedachtengang dat H2O de noodzakelijke stoffen uit je lichaam trekt helemaal uit de lucht gegrepen zijn. H2O zuivert je lichaam, inderdaad. Maar trek niks engs aan.

Osmose water is puur H2O, niets meer en niets minder. Waarom halen meensen het liefst puur bronwater in huis om te drinken? Oke, ook hier zijn div. toevoegingen aan gedaan. Zijn deze niet ook te halen uit al die vitaminen- en mineralenpreaparaten,. Al die alcasei defensis of alles andere wat er op dit gebied verkocht wordt? Juist.

TIP: Google eens rond en zie wat het doet voordat je een mening nergens op fundeerd.

H2O in zijn puurste vorm.


Richard V
Website Member
Posts :392

Website Member
2006-03-09 - 11:24:54 send message to Richard V

Volgens mij hebben zowel zebraonline als parkietenpeter gelijk. Water in zn puurste vorm (H2O dus) zuivert inderdaad en is gezond om van tijd tot tijd tot je te nemen om de redenen die tonnl aangeeft. Als je echter niets anders drinkt dan H2O is het zeer ongezond, dan gaat de redenering van zebraonline op; de mineralen die in gewoon drinkwater zitten heeft een lichaam nodig, bovendien zuivert H2)) allerlei stoffen uit je lichaam die je op andere manieren erin heft gekregen en ook ontzettend nodig hebt; dit levert een gevaar voor je gezondheid op...
Ik ken persoonlijk 1 medicus die osmosewaterdrinkt ipv iets anders en verder alleen wortelsap (zo'n type dus...) ik ken wenig andere mensen die zo regelmatig ziek zijn en er constant belabberd uitzien als hij...
Iets anders; juist doordat mensen op allerlei gebieden hygiënischer (sterieler) gaan leven onstaan allergiën etc...


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-03-09 - 12:26:41 send message to Niltava

Richard heeft gelijk. Maar je(je lichaam of vogellichaam) kunt beter de mineralen uit water halen dan die eerst bijv. te onttrekken aan skelet ed.
Bronwater is allerminst zuiver, is zelfs gevaarlijk, omdat er alleen mineralen(in soms gevaarlijke (of eenzijdige) hoeveelheden in kunnen zitten.
Er wordt zelfs aangeraden niet 1 soort(merk) bronwater te drinken maar regelmatig af te wisselen.


minka
Website Member
Posts :114

Website Member
2006-03-10 - 00:44:14 send message to minka

Oei, veel tegenstrijdige meningen wink ;) Ik ga wel eens even googlelen.

Minka


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2006-03-10 - 03:06:49 send message to Chow

Misschien een slokje kraanwater?? Dit is echt een non topic. Water wat je over de wereld drinkt bevat mineralen en dat heb je ook nodig. Proberen om met puur H2O iets te bereiken is echt onzin.


minka
Website Member
Posts :114

Website Member
2006-03-10 - 14:29:11 send message to minka

Hoezo een non topic ? Voor mij is het een serieuze vraag !

Minka



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 168 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede