Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > lori's en zaad Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : lori's en zaad
lorius
Website Member
Posts :53

Website Member
2006-03-09 - 21:07:07 send message to lorius

Lori's genieten momenteel een grote belangstelling. De laatste jaren zijn de aantallen mensen die lori's houden behoorlijk toegenomen. Ook afgelopen weekeind (5 maart) is er weer een lori liefhebber bij gekomen. Maar helaas nu alweer afgevallen (9 maart). Waarom? Omdat de voorlichting omtrent de voeding totaal FOUT is geweest. De handelaar waar de vogel van gekocht werd had gezegt dat zijn lori's allemaal zaad aten en dat vloeibare voeding al lang tot het verleden behoorde. Nu ben ik mischien nog een lori kweeker van de oude stempel door te beweren dat vloeibare voeding de enige juiste lorivoeding is. Nu zijn er tegenwoordig de z.g. pallets te verkrijgen en ook hiervan vind ik persoonlijk dat het geen lorivoer is al heeft het in ieder geval wel de juiste voedingswaarde. Maar goed, vloeibaar voer of pallets blijft de keuze van de gebruiker maar zaden magen beslist niet als hoofdvoer voor lori's dienen. Natuurlijk blijft een lori v/d blauwe bergen wel een tijd lang in leven maar uiteindelijk zal hij het niet halen. Kweekkoppels die al jaren achter elkaar jongen groot geracht hebben louter en alleen op een zaadmenu beschouw ik als since fiction! De mensen die afgelopen zondag van een handelaar een 100% zaadetende lori gekocht hebben zijn hun vogel en hun geld kwijt alleen maar omdat de handelaar zo nodig de verkeerde voorlichting moest geven om van zijn vogel af komen. Jammer dat er toch nog vaak verkeerde voorlichting gegeven wordt alleen maar uit geldgewin. Iemand die op deze manier met de vogelsport in aanraking komt verliest zo al snel de liefhebberij.


Wim B
Website Member
Posts :87

Website Member
2006-03-09 - 22:10:52 send message to Wim B

Het is inderdaad jammer dat een liefhebber van lories op deze wijze afhaakt. Ondanks de mogelijk verkeerde voorlichting van de verkoper is er op internet voldoende informatie te krijgen over het voeren van lories.
In hoeverre hebben de kopers zich van te voren geinformeerd over het houden en verzorgen van een lori? Nieuwe liefhebbers kunnen mij of andere bekende loriekwekers altijd benaderen voor dergelijke informatie. Ben zo op deze wijze ook gestart. Heb bij diverse kwekers in binnen- en buitenland hun huisvesting bekeken en daarnaast vele adviezen over voeding gekregen.
Ik hoop dat de desbetreffende liefhebber zich niet gelijk uit het veld laat staan door deze negatieve ervaring. Het houden en kweken van deze bijzondere en mooie vogels is meer dan de moeite waard.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 187 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede