Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > kanarie en oranjekaakjes Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : kanarie en oranjekaakjes
medell
Oud Lid
Posts :2

Oud Lid
2006-03-14 - 11:29:00

Goedemorgen,

Ik heb verleden jaar een kanarie gekocht en een half jaar geleden stonden er 2 oranje kaakjes voor de deur afgeleverd, ik heb deze bij de kanarie in een grote kooi gedaan en dat gaat goed. Ik heb helaas niet zoveel verstand van deze vogels. Nu is mijn vraag ze zitten in een kooi rondom hout en alleen de voorkant zitten tralies ik heb een klein dakterras en wil ze van de zomer buiten zetten wanneer is de beste periode hiervoor? Kunnen ze dan ook voortaan buiten blijven staan? Moet ik aanpassingen in het hok maken (voor de kou e.d.) En is het misschien verstandig om nog een kanarie er bij te kopen zodat het twee koppeltjes zijn. (Het is niet mijn bedoeling om te kweken of dergelijke het is puur voor gezelligheid)

Groetjes Monique


hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2006-03-14 - 11:57:50

je kan het beste de vogels naar buiten doen als de temperaturen ongeveer gelijk zijn dus zon 15 a 20 graden. ook is het voor de kanarie fijn als hij ook ongeveer dezelfde hoeveelheid licht heeft anders gaat ie ruien wat ie normaal voor de rust doet. voor de rest de kooi niet op de grond zetten veel tocht! verder dat de kooi droog blijft.dus geen regen er in. je moet ook opletten dat de kooi zomers niet te warm word dus niet in de volle zon. de kanarie kan het hele jaar door buiten blijven ik heb er nu een aatnal sinds sep 05 buiten zitten gaat prima. de kaakjes hebben siwnters waarschijnlijk te korte nachten omdat die kleiner zijn moeten ze vaker eten. mvg,


medell
Oud Lid
Posts :2

Oud Lid
2006-03-14 - 14:22:46

dank je wel voor je reactie, de o.kaakjes krijgen elke dag een bakje voer waar de volgende morgen nog wel een restant in zit. En denk je dat het gezellig is voor de kanarie om er een bij te zetten of zou dat niet goed gaan?
Groetjes Monique


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2006-03-14 - 15:15:29

Medell, wat bedoelt wordt met niet genoeg licht is dat doordat oranjekaakjes heel klein zijn ze relatief veel energie verbruiken.
Hierdoor moeten ze regelmatig eten om hun lichaamsfuncties op pijl te houden. Als het donker is eten ze niet en duurt te lang dan kan dit slecht zijn voor je vogels.
Een kanarie is groter een heeft hier minder last van en kan dus langer zonder eten en kan dus langere nachten "weerstaan"


hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2006-03-14 - 16:36:18

indd daniel dat bedoelde ik!

en ja kanarie erbij je kan het proberen kanaries zijn meestal niet erg ageresief maar ligt helemaal aan grote van de kooi en aan karakter van de vogel. als je het probeert doe het dan op een dag dat je ze in de gaten kan houden! kan je altijd ingrijpen mocht het nodig zijn. mvg,


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2006-03-14 - 22:11:49

Hoe groot is die kooi eigenlijk, iedereen heeft een verschillende "dunk" over grote of kleine kooien.
Vergeet niet dat vogels vleugels hebben om te vliegen he, en als ze met 4 al in een "kooi" moeten zitten......
Maar dit terzijde gelaten, zeg eerst eens hoe groot je kooi iswink ;)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 189 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede