Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Vogels in huis. > edel of jardine ??? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : edel of jardine ???
sammmy
Oud Lid
Posts :2

Oud Lid
2006-03-16 - 14:09:34

Ik ben van plan om een handtamme papegaai te kopen voor in de huiskamer maar twijfel nog tussen twee soorten ofwel een edelpapegaai(MAN)ofwel een jardine papegaai. Kan er mij iemand deze twee soorten eens beschrijven van karakter en welke is de meest makkelijke om op te voeden.


Roosje
Website Member
Posts :134

Website Member
2006-03-17 - 21:03:40

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik heb een edel man (helaas veel te vroeg overleden door een ongeluk) gehad, en nu een edel pop in huis. Dus niet heel veel ervaring, maar dit is ook wat onze kweker vaak ziet. Over het algemeen zijn de mannen ontzettend lief en heel makkelijk in de omgang. Poppen zijn wat lastiger op te voeden en wat gereserveerder. Het is vaak oppassen voor een 'aanval' van madam, zeker voor mensen (en speeltjes razz :p) die haar niet aanstaan (en dat zijn er véél). Wat niet wegneemt dat wij ontzettend genieten van onze opgroeiende dame. Ze kletst er vaak op los en als ze in een leuke bui is, kan ze ons geweldig vermaken met haar maffe acties laugh :D Maar je moet er met een edel pop wel tegen kunnen dat de mogelijkheid er is dat ze je nooit zal mogen, wat betekent dat ze dan ook niets van je accepteert. En mannen zijn daar dus net iets makkelijker in, die kiezen ook wel een 'partner', maar kunnen ook van anderen een hoop hebben.

Hoewel ik laatst ook wel heb zitten stoeien met een erg bijtgrage edel man bij een kennis van me. Maar volgens mij is dit meer uitzondering dan regel. Het ligt natuurlijk ook aan hoe je de vogel zelf opvoedt.

Ik vind edels zelf mooier dan jardine papegaaien. Van het karakter van de jardines weet ik ook vrij weinig...Succes met het kiezen van een maatje!


HOBBYKWEKERIJ
Website Member
Posts :71

Website Member
2006-03-17 - 22:43:55

beste

Bijdrage verwijdert ivm potentiele verkoopinformatie. Indien u informatie heeft over dit topic kunt u dit alhier delen zodat iedereen er profijt van kan trekken.

Dank u


groeten argo


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

djenco
Oud Lid
Posts :383

Oud Lid
2006-03-17 - 23:24:38

Hé, zag ik Loeki de Leeuw daar nou voorbij komen??? wink ;)


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-03-18 - 00:09:52

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Als dit als reclame gezien wordt,zie ik dat wel vaker gebeuren(door andere belanghebbende)wink ;)


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2006-03-18 - 03:03:23

Ja, inderdaad beetje goedkope en doorzichtige reactie van je Argo. Voor een belg die de nederlandse taal uitstekend beheerst verwacht ik toch beter. Of heb je nog kinderwens vogels over?


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-03-18 - 08:33:54

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote.
Hé, zag ik Loeki de Leeuw daar nou voorbij komen???

Chow.



Nee je vergis je, dat was Pipo de ???? happy :)


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-03-18 - 08:43:09

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Wat ik persoonlijk nu zo ontzettend jammer vind:

Hier wordt een zeer serieuze vraag gesteld waar niet alleen Sammy iets aan zou hebben maar waar velen die op zoek zijn naar een papegaai mee geholpen zouden kunnen worden.

Nu zijn er veel mensen die ervaring hebben met verschillende papegaaien, zoals sommigen sterk pretenderen (!), maar dat er dan via de prive weg een vogel aangesmeerd moet worden stoot mij voor de borst. Als je kennis van zaken heb, DEEL die dan hier en houdt ze niet eigenwijs voor je zelf!

Laat iedereen er wijzer van worden, of valt het eigenlijk toch wel heeeeel erg mee met die kennis van sommigen (m.n. bepaalde) hier?!?

Moest van mij af. Wie leze gebuiken onderscheidingsvermogen.

wink ;) Peter

ps. Zelf ben ik ontzettend blij met mijn edelmannetje Mick. Je kunt hem zien op mijn home-page. en Neen, hij is niet te koop. razz :p


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-03-18 - 08:52:19

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Valt dit niet gewoon onder reclame? Of is het toegestaan dat (commerciele) bedrijven hier hun telefoonnummers achterlaten zodra om een advies gevraagd wordt.

Een edel is echt een totaal andere vogel dan een jardine. De laatste kun je het best vergelijken met een bonte boer (ook qua geluid), alleen dan een stuk groter met een hele fraaie grove snavel. Een edelpapegaai kan heel brutaal zijn (vooral de pop, maar ook de man wel) en uit dat ook met zijn behoorlijk luidruchtige stem.

De jardine is vrijwel zeker gemakkelijker op te voeden.


Roosje
Website Member
Posts :134

Website Member
2006-03-18 - 15:19:34

Edels luidruchtig?

Op een enkele door merg en been gaande schreeuw zo af en toe hadden wij daar hier geen last van.

Tot onze dwerg ara kwam, nu schreeuwen ze om het hardst. Maar nog steeds met mate hoor. Ik vind het prachtig happy :)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 155 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede