Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > TIP"S, HANDIGHEIDJES & WEETJES RONDOM DE VERZORGING Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5 6 7 8 9
<<< vorige


themaster81
Website Member
Posts :59

Website Member
2006-11-18 - 09:18:01 send message to themaster81

Ik geef ze altijd wel bad gelegenheid (uiteraard) maar voor de tentoonstelling met "grotere" regelmaat.

ps. vind je opmerking erg suggestief hoor Tropic....meer hoef ik er niet over te zeggen, je schrijfstijl zegt meer over jou...razz :p


themaster81
Website Member
Posts :59

Website Member
2006-11-19 - 21:23:35 send message to themaster81

Bescherm je vogels tegen tocht.....Veel soorten vogels die hier in volieres gehouden worden, zijn winterhard geworden. Tocht is wel altijd een punt van grote aandachtwink ;)
MRTN


themaster81
Website Member
Posts :59

Website Member
2006-11-26 - 22:34:40 send message to themaster81

Gooi vogels die vanuit een verwarmd hok of vanuit een hok met een veel hogere temperatuur komen NOOIT zomaar ineens in een buiten voliere. wink ;) Laat ze rustig wennen aan het temperatuurs verschil.
MRTNwink ;)


themaster81
Website Member
Posts :59

Website Member
2006-12-01 - 09:48:16 send message to themaster81

Schilder je TT-kooien elk jaar opnieuw wit van binnen! Wanneer de kooi niet goed wit is van binnen kan ie afgekeurd worden.........Een vogel showt ook veel mooier tegen een strak witte achtergrond!wink ;)

MRTN


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2006-12-01 - 18:45:52 send message to goulds

je kooi afkeuren omdat wit niet goed is mag niet!!! is grote fabel,het kan je wel punten kosten als de kooi terug op keurtafel komt met andere vogel.


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2006-12-02 - 17:38:46 send message to roodmus

Misschien een idee voor andere of misschien al bekent.happy :)
Ik heb voor de vogels een apparte ,,badkamer,, gemaakt buiten de voliere.
Ik vond namelijk dat de bodem nogal nat werd,en goudvinken kunnen nu eenmaal slecht tegen vocht dus zodoende,en ik moet zeggen het werkt goed.happy :)happy :)


hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2006-12-02 - 17:54:03 send message to hj de graaf

geef als badwater lauw regenwater van kraan water word de glans dof door het chloor en de andere stoffen die er in zitten!

mvg


hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2006-12-02 - 17:55:14 send message to hj de graaf

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

oja er is ook speciale verf voor tt kooien tis wel lastig spul om te verwerken maar blijft mooi zwart en wit en de kooien naar gebruik donker weg zetten scheelt ook veel mvg


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2006-12-02 - 18:22:17 send message to goulds

Als je badwater uit kraan pakt laat deze 24uur in emmer staan dan trekt chloor ed eruit dmv verdamping.


L. Walraevens
Website Member
Posts :25

Website Member
2007-11-16 - 14:47:28 send message to L. Walraevens

quote
je kooi afkeuren omdat wit niet goed is mag niet!!! is grote fabel,het kan je wel punten kosten als de kooi terug op keurtafel komt met andere vogel.


Een keurmeester moet de vogel keuren en niet de kooi!! Waarmee ik niet wil zeggen dat als hij er bv bloedluis ziet doorheen rennen, hij geen opmerking kan maken aan de inrichtende vogelclub (bestuur).


Eelke
Website Member
Posts :144

Website Member
2007-12-24 - 01:38:38 send message to Eelke

Vogelgrit nemen waar ook houtskool (zwarte puntjes) in zit, dit nemen ze wel op als ze het nodig zijn(darmen). Of zelf toevoegen.
Met een magneet haal je eventuele metaalstukjes er gemakkelijk uit.
Je kunt ook vogelgrit mengen met gebroken eierschalen en oestergrit enzv.

Groeten Eelke


ej roelofs
Website Member
Posts :261

Website Member
2007-12-24 - 18:16:14 send message to ej roelofs

onder de badschalen een blok ytong leggen,hier trekt het opspattent water in voorkomt natte plekken schimmels ed,en de vogels kunnen er aan knagen hoef je ook niet zoveel grit te voeren,snavel en teen nagels blijven op peil
allemaal voordelen dus,en voor een slorderige 2 euro te koop bij de doehetzelf zaken
mvg erwin


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2007-12-24 - 19:13:43 send message to P.Rooth

De tips 'stromen " binnen daarom doe ik ook mee
Voedertonnen die na het schoonmaken gevuld worden : hierin gooi ik gedroogde kamille tegen mijt .gedroogde kamille kan ook onder nestjes die kanariekwekers gebruiken met hetzelfde doel mijten weren tabakstof of stelen onderin de nesten van vogels ( alle soorten)houd bloedluis ook goed op afstand .
Knoflookpoeder door het eivoer gemengd is goed tegen slijmvorming en tegen vliegende insecten daarbij is het goed tegen bacterieen op de meeste grote vogelbeurzen is het goed te krijgen
Las dat er tegen plukken pollen stuifmeel gebruikt kan worden zelf gaf ik aan plukkende port lincoln parkieten een stukje spekzwoerd waarna het plukken over was mogelijk een gebrek geweest .


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-12-25 - 00:12:01 send message to tonnl

Dank voor de tip over kamille! Ik heb al een paar keer mijt in het voer gehad. Morgen gaat het er meteen in.


jeroenvdwilk
Website Member
Posts :192

Website Member
2008-05-12 - 14:46:46 send message to jeroenvdwilk

Doe tabak onder in het nestkastje, dit voorkomt luizen!

MVG Jeroenhappy :)



Pagina : 1 2 3 4 5 6 7 8 9
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 167 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede